mitrailleur geluid voor Corsair

Hallo,
Ik ben een Ziroli Corsair aan het bouwen waar ik elders in de vliegende schaalmodellen het bouwverslag van heb maar ik wil de wingguns ook een beetje realistisch maken met behulp van geluid en evt licht.
Zijn er andere schaalbouwers die hier ervaring mee hebben?
En waar ik evt de benodigde spullen kan halen?

Gr Patrick

Een beter geluid als DIT kan je bijna niet krijgen denk ik :p

Kost wel wat, maar dan heb je ook wel wat

:mrgreen: :mrgreen:

Ik heb er ook wel eens aan zitten denken om zo iets te maken.
Mijn idee was een bestaande aansteker te gebruiken waar je vuurstenen van kan wisselen zonder de gastank het vuursteen wiel voorzien van een groter wiel of pooli die aan gedreven word door een kleine motor en op dat wiel een plastiek flapje maken die ergens tegen aan klettert met elke omwenteling 1x.
En dan de loop met trechtertje zo er op plakken dat de vuursteen vonken daar doorheen gaan en uit de loop komen,. het loop uiteinde steekt dan uit je vleugel.
Je drukt op je knop of gooi je schakelaar om op je zender,.motor gaat draaien via dat wieltje met flapje en vuursteen wiel.
De vuursteen wiel en vuursteen zorgen voor de vonken uit je loop en je plastiek flapje voor het geratel ,.denk maar aan vroeger toen we een flapje met wasknijper tussen onze spaken zetten op de fiets voor dat geratel.
Dit leek me een simpele maar leuke zelf maak idee die zo klein en licht kan worden dat je voor elke gun/loop er een kan maken en een waar kabaal en vuurwerk show kan geven met je guns.

Laatst bewerkt:
Ehhh, had Arvid ook niet zoiets in zijn Corsair gebouwd of wat dat een andere Corsair bouwer :roll:

Lijkt mij ook dat je er dan gelijk 6 moet hebben? En je hebt ook niet echt veel "ammo"... Lichtjes lijken mij beter.

Is er niet iets te fabrieken met die papieren rolletjes uit een klapperpistool?
Bestaan die eigenlijk nog wel? Is een poosje geleden dat ik in een speelgoedwinkel was.
Dat mechanisme dan met een motortje aandrijven.

De patroontjes van dat dure ding worden ook gebruikt in start pistolen e.d. zijn dus te krijgen in sportzaken e.d.
En geloof me, die gaan best hard.

De patroontjes van dat dure ding worden ook gebruikt in start pistolen e.d. zijn dus te krijgen in sportzaken e.d.
En geloof me, die gaan best hard.

Ik kan helaas het filmpje niet meer vinden waar hij gedemonstreerd werd. Wat een pokke lawaai. Het was niet net echt maar echt :mrgreen:

Als je dan met je Corsair komt aangedoken over het veld, gaat iedereen plat in de pits als je een ronde afvuurt :mrgreen: :rolling:

Met patronen voor startpistolen krijg je te maken met de Wapenwet, meen ik te hebben gelezen in dat scheepsgeschut draadje. Dat zou ik eerst goed utizoeken.

Idd het probleem met de WWM maar.... dit ziet er toch wel te gek uit!

[URL="
- 2008 Parade of Boats[/URL]

Over vliegtuigen, het Benedini sound system is prima... zoals deze Hangar 9 giant thunderbolt inclusief geluid bewijst...

[media=youtube]wdsu4H7nqXQ[/media]

ASH

Laatst bewerkt door een moderator:
Met patronen voor startpistolen krijg je te maken met de Wapenwet, meen ik te hebben gelezen in dat scheepsgeschut draadje. Dat zou ik eerst goed utizoeken.

Patronen uit een spijkerpistool gebruiken. worden o.a gebruikt om metalen gevelbeplatingen mee vast te spijkeren. deze worden geleverd op een plastic strip.

Zo even uit mn blote hoofd iets verzonnen:

een simpel houdertje maken van alu met een spijkertje wat dmv een elektro motortje heen een weer slaat. (trilmotortje uit mobiletelefoon of vibra*** bij cristine le duc) dan alleen nog iets wat de patroonhouder verschuift en je bent er...

Back