Mixen bij FC-16

• Topicstarter Topicstarter Dave!!
  • Startdatum Startdatum
D

Dave!!

Guest
Ik weet niet waaronder ik dit nieuwe onderwerpje moest plaatsen,
onder helicopters of hier, als dit fout is zeg t ff.

Vraag: Kun je met de FC-16 een drie-punts aansturing op de tuimelschijf mixen voor heli`s (Vario 4/2-blads aansturing, zonder flybar dus)?

Alvast bedankt,
Dave

Beter in het heli-forum, vliegtuigvliegers weten niet wat een drie-punts tuimelschijf aansturing is. Voor de aansturing van de tuimelschijf is het niet van belang wat er boven de tuimelschijf gebeurt: rigid, flybar, 2, 3, 4 5 blads, het rotorkopsysteem 'weet' niet hoe het aangestuurd wordt.

Voor een "rigid" kop moet je virtueel de tuimelschijf kunnen verdraaien, helaas kan de fc 16 dat niet dus je zult met een flybar systeem moeten werken, 3 punts kan dus wel 4 punts niet.............Peet............8)

Peter, het is mij niet duidelijk wat je bedoelt. Een FC16 kan wel een driepunts tuimelschijf virtueel verdraaien maar niet een vierpunts? Ik bedoel met drie- of vierpunts-aansturing de aansturing van de onderste/buitenste ring van de tuimelschijf, niet de de bovenste/binnenste ring/stangen die naar de rotor-kop gaan.

@Dave
Ik ken de FC16 niet, mijn antwoord was alleen ter verduidelijking.

OK, bedankt Ron, jij ook Peet!
Enne, wat is een Rigid kop? Maar ik wil dus een rotorkop aansturen met 3 servo`s en vier rotorbladen...

Groeten,
Dave

Eeuuuhhh, ja ik ben dus een beetje onduidelijk.... 8O 8O

Wat ik bedoelde, een FC 16 kan dus 3 punts 120° aansturen, geen 4 punts en sowiso geen tuimelschijfverdraaiing ook niet op 3 punts..
Voor een Rigid kop (is een kop zonder paddlestang dus alles anders als bell hiller) moet je de aansturing kunnen verdraaien, anders krijg je het effect dat de heli niet rechtuit wil vliegen als je vooruit drukt, het zou evt met de vrije mixers opgelost kunnen worden maar dan ga je weer mis met de pitchcurves en dergelijke..

Zoek anders naar een leuke gebruikte fc 28, die zijn meestal voor een leuke prijs te vinden en kunnen werkelijk alles... nagenoeg onverwoestbaar, mijn 28 is al 14 jaar oud... is zelfs nog van het eerste type................Peet....................8)

Bedankt Peet!
Ah, balen, het leek me echt gaaf om een flybarless rotorkop te maken.
Jammer dan gaat het over... :x :x

Groeten,
Dave

Back