MJX F45 met storingen?

Hallo

Ik vlieg al een poosje een MJX F45. Leuk toestel, goed te vliegen.

Recent had ik wat problemen met het stabiel draaien van de hoofdrotor. Deze wisselde nogal eens in snelheid ondanks een stabiele stickstand.
Tevens gebeurde het toen ook nog wel eens dat de heli toeren begon te maken zonder dat er manipulatie aan de sticks was. Dus heli met accu erin, zender aan, net geland en dan stick in uiterste basisstand. Dan begon hij plots te draaien tot zo'n 10% en zakte daarna vanzelf weer in toeren terug tot stilstand.
Vlak daarna deed de hoofdrotor niets meer. De motor vervangen gaf de oplossing, daarna heeft hij even een paar keer goed stabiel gevlogen.

Tot vandaag, de problemen begonnen met het moeilijk stabiel houden van het toerental van de staartrotor. Deze leek een beetje een eigen leven te gaan lijden. Ook nu weer na landing plots weer een draaiende hoofd en staartrotor, soms oplopend tot 10% en dan weer vanzelf stoppen.
Kan ik nu verwachten dat de staartrotor binnenkort ook doorbrand?

Kan het inderdaad zijn dat deze heli van dit soort storingen gaat geven door motoren die slecht worden? Kan hij dan ineens uit zichzelf gaan draaien?

Graag zie ik reacties tegemoet!

Back