MJX F45 staartrotor

Hallo,
Mijn MJX f45 is gecrashed. Sindsdien werkt de staartrotor niet meer naar behoren.
Ik heb alles al vervangen, motor en zelfs de hele ontvanger (printplaatje)
omdat ik dacht dat het aan de gyro lag.
De rotor gaat als een gek tekeer, waardoor de heli als een dolle ronddraait.
Alleen volledig tegensturen maakt dat dit stopt, maar het lijkt wel of het of volledig gas is, of helemaal niet.

Wie herkent dit?

dank
Sander

Hoi Sander,

Wat doet hij precies ? Is het als je gas geeft dat de tailmotor te hard gaat draaien....en heel belangrijk...welke kant draait hij op want wat ik zo hoor draait hij de verkeerde kant op...dat is het enige wat nog overblijft als je het bordje en de motor vervangen hebt :p.

Ik heb gelijkaardig probleem: ik heb geen controle meer over startrotor: die draait enkel nog in één richting; wat kan ik er aan doen om het weer goed te krijgen?

Als ik gas geef dan kan ik de staartmotor enkel in beweging krijgen als ik de stick naar rechts beweeg, en dan draait de rotor ook nog veel te vlug,
naar links bewegen dan doet de staartrotor helemaal niks.
Dat is sedert ik laatst een crash heb gehad en zelfs nog helemaal geen harde klap.
Zou het kunnen dat het printplaatje de oorzaak is van dit falen?
Of wat kan nog. En heeft het zin om een nieuwe printplaat te monteren?

Hoi Berry, als je zeker weet dat de staartmotor zelf nog goed is dan zou dat inderdaad de reden kunnen zijn. Wat heb je gedaan na de crash, heb je iets vervangen aan de helikopter ? Mijn MJX is 10 tallen keren gecrasht maar het mainboard werkt nog prima. Waar kwam de heli op terecht bij de crash en zie je iets op het bordje wat niet klopt ? Kijk met name eens naar de gyro op het bordje, bij de oude versie staat deze rechtop en kan deze in een crash verbuigen en dan slecht contact maken.

Ik zie wel als ik beweeg aan dit deeltje dat het contact wel eens verbroken is, maar kan dan nog niet in de andere richting doen draaien. Ik heb nu toch maar een nieuw print besteld, en dus afwachten. Ik hou je op de hoogte.

Laatst bewerkt door een moderator:
Staartmotor is Ok, maar het tandwiel is kapot. Kan het tandwieltje op de startmotor worden vervangen? Ik zie wel op internet dat afzonderlijk deze tandwielen verkrijgbaar zijn, maar het krijg ik het huidige er af.
Heeft iemand daar ervaring mee.

Hoi Berry, bedoel je echt het metalen tandwiel op de motor as ? Ja dat kan, warm maken en dan voorzichtig met een tang eraf trekken, zorg dat je de as niet buigt. Je kan het met een pinion puller proberen maar die as is erg dun....of je koopt gewoon een nieuwe tail motor :-)

Warmen, ja dat heb ik geprobeerd, maar dat lukt me echt niet.
Stom natuurlijk dat je voor een tandwieltje heel de motor moet kopen. Zo blijft je maar aan de gang.

Back