Voor scherp geprijsde retracts kom je eigenlijk uit in China. Zelf heb ik een setje van Gemini model : http://www.geminimodel.com/book.asp?id=20080918319, te koop bij hun zelf of bij ZY Hobby : http://www.zyhobby.com/.
Één retract unit was niet goed, bleef soms "hangen" tijdens uitklappen. Bleek een kleine braam te zijn bij een bronzen bus. Dit is opgelost. Een setje voor een .60 kist kost ongeveer 70 dollar, ex verzendkosten. Niet te vergelijken met Spring-air, Robart, E-flite, Electron, o.id. echter voor de prijs is het prima bruikbaar.
Voor zo'n classic pattern zijn retracts wel heel mooi, het vliegbeeld is mooier en de vliegeigenschappen komt het zeer zeker ten goede. Mijn Curare vliegt aantoonbaar veel strakker met de wielpoten in. De Mach 1 geeft hetzelfde beeld.
Even terug naar de Aurora, de bouw gaat verder. De bovenzijde van de romp, achter de cockpit zit dicht. De overgang voor het kielvlak en stabilo is gemaakt, niet massief zoals de tekening vooschrijft, maar opgebouwd. Het schuine deel achter de cockpit is ook opgebouwd en hol van binnen, veel lichter en tevens kan de luchttank van de retracts daar een plek krijgen.
Het stabilo is ook bijna klaar :
Het keilvlak heb ik dit keer ook uit piep gesneden en ingedekt, maar moet nog geschuurd worden :
Er moet nog een hoop gebeuren, maar het heeft geen haast. Ook aan het bouwen beleef ik veel plezier.
Groet,
Arnoud.
Één retract unit was niet goed, bleef soms "hangen" tijdens uitklappen. Bleek een kleine braam te zijn bij een bronzen bus. Dit is opgelost. Een setje voor een .60 kist kost ongeveer 70 dollar, ex verzendkosten. Niet te vergelijken met Spring-air, Robart, E-flite, Electron, o.id. echter voor de prijs is het prima bruikbaar.
Voor zo'n classic pattern zijn retracts wel heel mooi, het vliegbeeld is mooier en de vliegeigenschappen komt het zeer zeker ten goede. Mijn Curare vliegt aantoonbaar veel strakker met de wielpoten in. De Mach 1 geeft hetzelfde beeld.
Even terug naar de Aurora, de bouw gaat verder. De bovenzijde van de romp, achter de cockpit zit dicht. De overgang voor het kielvlak en stabilo is gemaakt, niet massief zoals de tekening vooschrijft, maar opgebouwd. Het schuine deel achter de cockpit is ook opgebouwd en hol van binnen, veel lichter en tevens kan de luchttank van de retracts daar een plek krijgen.

Het stabilo is ook bijna klaar :

Het keilvlak heb ik dit keer ook uit piep gesneden en ingedekt, maar moet nog geschuurd worden :

Er moet nog een hoop gebeuren, maar het heeft geen haast. Ook aan het bouwen beleef ik veel plezier.
Groet,
Arnoud.