MKS HV 6100 begeven het spontaan !!

Discussie in 'F5J' gestart door wnieuwhof, 20 jun 2017.

  1. wnieuwhof

    wnieuwhof

    Lid geworden:
    24 mei 2013
    Berichten:
    104
    Normaal koop ik via Hyperflight de normale 6100 van MKS ( nooit problemen ) , heb nu ivm. gewichtsbesparing voor HV gekozen. Bij het neutraal zetten (net uit de verpakking) , deed 1 het al direkt niet ?? , zou een nieuwe krijgen van Neil als ik de oude zou terugsturen. Nu bij het afstellen is er weer een kapot !!
    Hoorde van een maat van mij dat hij ook van de HV er een heeft die het direct had begeven.

    Vroeg mij af of er nog meer vliegers zijn met deze ervaring , het vertrouwen heeft toch wel een deuk gekregen !!

    Hoor graag,

    Wim Nieuwhof.
     
  2. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.888
    Locatie:
    Zierikzee
    Hoi Wim.

    Had bij Hyperflight voor mijn Infinity 4 MKS6110 HV en 2 MKS6100 HV servo's besteld. Na nog geen 10 vluchten begaven 2 6110 servo's het.
    Hoogstwaarschijnlijk de potmeter. Heb 2 servo's voor de helft van de prijs mogen bestellen bij Hyperflight. Had eigenlijk gewoon 2 nieuwe moeten krijgen.
    Nu een aantal vluchten zonder problemen kunnen vliegen. Wel vreemd allemaal. Het vertrouwen krijgt dan idd wel een deuk ja. Zeker als dit bij een wedstrijd gebeurt.
    Voltage naar de servo's is 6,8 / 7,2 volt bij gebruik van een YGE 60 amp. 7,4 volt BEC regelaar.

    Adrie
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2017
  3. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Ik heb in TU projecten 12 stuks HV in bedrijf. Eén heeft de geest gegeven door een mechanische blokkade van buitenaf. Daar kunnen ze blijkbaar niet tegen. Ze worden gebruikt met 2S LiFe, dus 7.2 volt maximum.
    In privé projecten heb ik een stuk of 6 LV versies ook alle zonder problemen op 4S NiMH.
     

Deel Deze Pagina