MM, ABS en schilderen

• Topicstarter Topicstarter peytr
  • Startdatum Startdatum
P

peytr

Guest
Nu mijn MM binnen afzienbare tijd een dekje opgelijmd krijgt komt er een nieuw dilemma op: Moet ik de boot in sexy micro transat kleuren schilderen of gewoon lekker met een kale ABS bak gaan zeilen?

Concrete vraag: Als ik voor schilderen kies, met wat voor verf moet ik aan de slag? Of maakt dat wellichtt na toepassing van een goeie primer niet uit?

Mijn voorkeur zou uitgaan naar zijdeglans wegens mooier vinden en vergeeflijker zijn t.a.v. de ondergrond.

'k Zit met hetzelfde vraagstuk, maar wat ik in ieder geval NIET ga doen is schilderen. Als ik de goede verfsoort heb gevonden laat ik er een spuitbus van maken of ga hem spuiten met een airbrush. OP een of andere manier krijg ik altijd strepen.

Succes met de bouw en beschildering.

@Ben.

Als je in Heerenveen van de MacDo naar het centrum rijdt kom je aan je linker hand, ik geloof net na de eerste rotonde een schilderszaak tegen. Daar ga ik altijd naartoe voor goede lakken (maar ook adviezen). Mijn spuitbusje hebben ze in ieder geval gemengd en het resultaat is heel goed. Wel even met wat Motip kunststof primer voorbehandelen.

Ahh, Albert Been als ik mij niet vergis. Ik wist niet dat die ook in een spuitbus konden leveren. Goede tip.

Die motip primer haal je die bij een autoshop? of had hij die ook staan?

Ahh, Albert Been als ik mij niet vergis. Ik wist niet dat die ook in een spuitbus konden leveren. Goede tip.

Die motip primer haal je die bij een autoshop? of had hij die ook staan?

Voor het geval je niet bij die Mac woont, kan je het ook gewoon bij de betere auto spullen zaak halen.

Wel zorgen dat je ondergrond goed schoon, droog en stofvrij is, en probeer in een stofvrije ruimte te spuiten. Krijg je het mooiste resultaat ;)

Marco.

Ik zou haar (een schip is nog steeds vrouwelijk, heren..) in ieder geval van een verfje voorzien. Spuiten, penselen, van mijn part graffity er op sjabloneren, maar wel een verfje erop.
Reden: onder invloed van zonlicht (UV-straling) worden plastics (en zeker ABS) na een paar jaar bros. De weekmaker die in het plastic zit, hardt uit. Op zich weinig mis mee, maar als je een aanvaring krijgt, heeft het plastic niet meer die elasticiteit die het in het begin nog wél had. En inplaats van een deukje heb je dan gewoon een gat in je romp... :evil:
En de houten delen natuurlijk schilderen / lakken tegen rotting. Anders heb je na één vaarseizoen een paddo-kwekerij in je model. Wel lekker, maar koers houden is er niet meer bij als je 'high'bent.... :hammer:

Back