MM of Basic Jolle

Wie kan me helpen?

Ik ga mijn eerste zeilboot bouwen maar heb een erg groot probleem. Ik weet echt niet meer of ik nou een MM of een Basic Jolle moet bouwen. Zie van beide mooie voordelen. Echt HEEEEEEEL moeilijk!

Groeten,

Bart Jan

bij de basic jolle moet je wel zelf alle stukken zoeken en toch redelijk handig zijn bij de bouw. (ik heb er een) Onderschat niet hoe je aan een loden kielgewicht etc kan komen (hier onmogelijk tenzij postorder)

de MM ... heb ik niet maar het lijkt (!) me meer assemblage van stukken dan zelf zagen, vijlen, etc...

ik heb trouwens nogal slechte zeilen ... ik denk dat de echte zeilen van de MM wellicht beter zijn dan het plastiek dat je uitsnijd bij een Jolle.

Patrick

Gelukkig ben ik ook niet echt onhandig en heb ik een bouwpakket van de Basic gevonden. Vind het wel heel mooi dat het een houten schip is. Maar de MM is wel echt een stoere boot! Moeilijk moeilijk moeilijk.

mmm.... wil je gaan racen met anderen? Indien zo, vraag je eens af wat voor boten de zeilers in de buurt hebben.

Het is leuker om met z'n allen hetzelfde materiaal te hebben bij een race.

Patrick

Dat is inderdaad een goede. Wil eerst gewoon even kijken wat het is omdat ik nog nooit een RC zeiler heb gebouwd maar het me echt heel gaaf lijkt. Maar een Basic is ook iets groter dan een MM toch? Hoe zeilt de Basic?
Bedankt voor je goede tips Patrick!

Groeten,

Bart Jan

de basic is inderdaad wel iets groter dan de MM, ik ben geen echte zeiler maar ik kan je wel vertellen dat het zeer leuk is.

spijtig genoeg heeft mijn vrouw het niet voor zeilboten (we delen de hobby) dus mijn volgende boot is een jacht.

kijk ook anders eens op mijn homepage voor foto's en een filmpje ervan.
hoge resolutie foto's kan ik je bezorgen via email als je wil.

de bouw is niet zo moeilijk.

Patrick

geen probleem, je moet echte wel je keuze zelf maken he....

mijn email is patrick-at-verretdeprest.be

laat je wel weten welke foto's je wil, anders kan ik je email misschien wel overladen.

ik heb ergens nog wat filmpjes ook.

De MM is ook wel een leuke boot hoor, je moet echt eens het MM forum lezen en opzoeken.

Patrick

Beste Patrick,

Ik heb u even een mailtje gestuurd.
In elk geval alvast heel erg veel dank voor uw hulp.

Groeten Bart Jan

Hey,

Ikzelf persoonlijk ken de Jolle niet en nog niet gezien hier ion Belgenland.
Maar zelf heb ik een MM, meer om mee te spelen want zelf heb ik nog een 75cm lasse boot van ROBBE (Dolphin)

Persoonlijk vind ik het een heel fijn bootje om mee te varen en snel is het.
Vraag maar aan de paar medeforumlezers gelijk Raf. Even snel als de 75cm klasse waarmee we hier varen.

Persoonlijk vind ik als het je eerste zeilboot is en nog nooit zelf een boot van scratch (vanaf 0) gebouwd hebt, de MM een fijne instapmodel.

Maar zoals gegezed en geschreven is dat mijn mening en ligt de beslissing volledig bij U.

Wilt ge meer weten over de MM, ga dan eens kijken op de forum van de MM van NL.

Greetings.

ik ben ookeen basic jolle aan het bouwen
het is heel leuk werk ik heb haar net in de epoxie en nu mijn mast er op en even kijken of ze blijft drijven.
ik vind het een hele leuke boot om te bouwen

grt alex

Back