mmicro servo

kan ik twee servos aansluiten op één kanaal van de ontvanger als ik de draadjes van de twee servos aan elkaar koppel, of lukt dit niet ?

Ja dat kan, daar zijn trouwens ook y-kabeltjes voor te koop (zelf solderen is goedkoper ;) )

Ja dat kan ... maar ... houdt met een aantal zaken rekening (afhankelijk waar je het voor gaat gebruiken).

Zeker bij "goedkope" servo's is de gelijkloop niet optimaal ... en dit kan je niet wegtrimmen ... alleen van twee identieke servo's weet je zeker dat ze beide dezelfde kant op draaien ...

De meeste computerzender hebben wel een mixer die je "digitale Y-kabel" mag noemen ... daarin kan je beide servo's individueel instellen, terwijl ze toch op één kanaal reageren ...

Ik gebruik altijd y kabeltjes voor rolroeren, is veel simpeler dan radioprogrammering. Bovendien moet je meestal toch verlengkabeltjes gebruiken als je geen y snoer hebt.

Van verschillende centrering heb ik nog nooit lanst gehad omdat dit op rolroeren toch niet uitmaakt. De trim beinvloedt enkel de balans tussen de rolroeren en het absolute centreerpunt is onbelangrijk.

Back