MMM op Emaxx stortert.

met volle trots had ik mijn MMM combo setje van het weekend, binnen gekregen voor mijn E-Maxx.
gisteren alles in gebouwd en trx stekkers aangesoldeerd in serie, en heb de regelaar handmatig in gesteld.
en nu de probleem, bij het optrekken is het geen probleem maar is de auto een meter of 15 ver en trek van stilstand weer op stortert die weer,
als ik de auto naast me heb staan en ik trek op geen probleem, dus alleen als ik van een afstandje optrek.

Mijn Setup:
Emaxx, MMM 2200kv, 2x 2 cells 25c 8000 mah in serie.

iemand die me kan helpen.

heel gemakkelijk .
rij je nog met de originele zender??
dan is dit je probleem.telkens je verder dan 10 a 15 m ver bent begint hij te sputteren.
ik heb het voorhad met allebei mijn wagen.alles werkt behalve de am 27band.eenmaal je overstapt op 40band of fm of 2.4g heb je totaal geen problemen meer.
greetz

Laatst bewerkt:
Heb geen verstand van de MMM combo, maar lezend dat de auto dichtbij je wel goed optrekt en 15m niet....Tja dan denk ik eerder aan ontvangst problemen..

Check je ontvanger/antennedraad eens..

Edit: Dafke was me voor

zoals Dafke al vroeg, rijdt je nog met het standaard zendersetje van de E-Maxx? da's een 27MHz AM setje als ik me niet vergis. AM is vele malen makkelijker te storen dan een FM zender (of 2.4GHz), en gezien het toch een aardig vermogen is van de motor combo, verwacht ik dat het ook een redelijk sterk stoorveld maakt.
Ben het dus ook emt dafke eens dat je waarschijnlijk het beste over kunt stappen op een 2.4GHz systeem, als je dat nog niet hebt.

heel gemakkelijk .
rij je nog met de originele zender??
dan is dit je probleem.telkens je verder dan 10 a 15 m ver bent begint hij te sputteren.
ik heb het voorhad met allebei mijn wagen.alles werkt behalve de am 27band.eenmaal je overstapt op 40band of fm of 2.4g heb je totaal geen problemen meer.
greetz

ik rij inderdaar nog met de standaard ontvanger en de zender een sanwa m8, de reden hiervoor was de dubbele servo's mischien handig om een ij kabel te bestellen en dan maar op 40 mhz proberen, is het nog noodzakelijk om de regelaar in de computer in te stellen, bijvoorbeeld de lipo stand of is dit niet in belang?

De regelaar staat als het goed standaard is op automatische afslag. Als je de regelaar aanzet hoor je als het goed is dat hij de cellen telt. Je hoort 4 keer een pieje of riedeltje.
Ik zet zelf mijn regelaars altijd op het aantal cellen voor de afslag en niet automatisch.

De regelaar staat als het goed standaard is op automatische afslag. Als je de regelaar aanzet hoor je als het goed is dat hij de cellen telt. Je hoort 4 keer een pieje of riedeltje.
Ik zet zelf mijn regelaars altijd op het aantal cellen voor de afslag en niet automatisch.

klopt hij piept een aantal keer en dan maakt de zingende geluidje, dus dan is de lipo cut of ook al geinstaleerd.

Back