MMP Overpower probleem?

Heb een probleem met men MMP + 9t delta in men xray t3r. Rijd met een 25t pinion op de stock spur. lipo is een GM Race 6400mAh 60c

Telkens ik snel accelereer valt heel men setup uit, geen gas, rem of stuur meer... wacht een secondje of 2... alles werkt terug.

Heb al veel gelezen over het BEC probleem maar dit lijkt mij anders. Zie niet in hoe een BEC beinvloed kan worden door gas geven zonder sturen. Dacht mss aan een te hoog stroomverbruik maar zie gebruikers op het net die wel een 6t delta wound gebruiken met de MMP, heb ook al filmpjes gezien van een TC4 met de MMP 9000kv combo op 2s, en dat werkt ook.... dom veel power natuurlijk, maar bewijst toch ergens dat men motor niet te veel kan vragen van de MMP.

suggesties?

groeten

Dit ligt aan je accu. De spanning daalt te snel, waardoor de bec spanning ook daalt, je ontvanger er mee sopt en de boel stil valt. Daarna hertelt de batterij spanning zich weer snel, de bec levert weer de juiste spanning, de ontvanger herstelt de verbinding met de zender en je kunt weer rijden. Om dit zeker te weten zou je het eens met een andre (goede) accu kunnen proberen.

Kerel.... een goede accu??? :D Laat mij een betere zien dat de GM 6400mAh 60c die ik nu gebruik..... :D Dat is competitiespul... net zoals de rest van men auto en alle electronica :)

Ik ga mee met Andre.....

Accu die inkakt onder belasting , keertje te diep ontladen en je kan het al krijgen.

Er zijn overigens wel betere accu's te krijgen hoor ....Thunderpowers b.v. om maar wat te noemen.

Kijk... het ligt niet aan de batterij, dat staat vast.... Orion carbon pro 5600 90c, Robitronic 5400 50c en Gm 6400 60c. allemaal hetzelfde probleem... en ik ontlaad men batterijen nooit te diep.

En wat zou er beter zijn aan een thunderpower dan men Gm's? buiten mss dat ze duurder zijn? :D

Dan heb je kans dat je MMP gewoon omzeep is en dit de voortekenen zijn van een fikkende regelaar ..... Been there done that en ben weer terug gegaan naar Hobbywing die sowieso veel meer power leveren.

Hebben jouw GM's een door de fabrikant max aanbevolen charge rate van 12:!:c :?:

Oftewel met max ruim 60A laden :rolling:

Ontlaad waardes opgegeven door de diverse fabrikanten willen nogal eens verschillen van de werkelijkheid , dus wat dat betreft zou ik me daar niet blind op staren.

Heb weleens tests voorbij zien komen waarbij merken als Orion gewoon hopeloos door de mand vielen omdat ze niet of nauwelijks beter presteerden als batterijen met een lagere C-waarde

van die Orion's wil ik dat nog geloven.... die zijn dan ook niet van mij... maar die Robitronic en GM zijn prachtmateriaal. De Gm is trouwens nieuw... en de MMP ook... vandaar...

Wat is er zo prachtig aan de Robitronic en GM dan ?? :confused::confused:

Zijn gewoon lipo's die uit 1 en dezelfde fabriek en waarschijnlijk nog van dezelfde band komen....

Met max een 2c laadrating waarschijnlijk :?:

De echt mooie accu's kun je herkennen aan de laadrating , hoe hoger die C-waarde is hoe beter de accu's zijn ........

Heb een probleem met men MMP + 9t delta in men xray t3r. Rijd met een 25t pinion op de stock spur. lipo is een GM Race 6400mAh 60c

Telkens ik snel accelereer valt heel men setup uit, geen gas, rem of stuur meer... wacht een secondje of 2... alles werkt terug.

Heb al veel gelezen over het BEC probleem maar dit lijkt mij anders. Zie niet in hoe een BEC beinvloed kan worden door gas geven zonder sturen. Dacht mss aan een te hoog stroomverbruik maar zie gebruikers op het net die wel een 6t delta wound gebruiken met de MMP, heb ook al filmpjes gezien van een TC4 met de MMP 9000kv combo op 2s, en dat werkt ook.... dom veel power natuurlijk, maar bewijst toch ergens dat men motor niet te veel kan vragen van de MMP.

suggesties?

groeten

Als we even accepteren dat het niet aan de Lipo ligt.

Heb je de Mmp al een keer gereset naar factory settings en vandaar de instellingen stap voor stap aangepast?

Bekabeling in orde?

Etc, proces van eliminatie. Heb je evt andere motoren, escs etc om uit te proberen.

Gebruik je een savox hv servo en of een spektrum ontvanger?

Etc

ligt je ontvanger niet toevallig wat dicht op de regelaar dat die gewoon de verbinding kwijt is onder harde acceleratie? (stroom is dan het grootst, dus zal ook het stoorvelt het sterkst zijn dan. )
Dus zou het iig ook eens proberen met alleen het verplaatsten van de ontvanger/antenne.

hallo
heb een soort gelijk probleem gehad met m'n mamba monster
als ik snel op m'n gas ging hield deze in en 1 a 2 s later niets aan de hand
gekloot met lipo's die goed waren en extra condesators geplaatst
maar bij mij zat het probleem in de ontvanger , de soldering van de antenne draad
op de printplaat zat los
succes groet jackall

Back