m'n Minimag vliegt..!

Op de valreep heb ik nog snel een minimag op floats in elkaar geplakt om de 15de mee te kunnen vliegen...

assembleren was in minder dan 3 uur gebeurt en het resultaat is eigenlijk best aardig, ik ben normaal niet zo'n fan van vliegend isolatiemateriaal.....
(oke, ook mijn holliday en easyglider doen het leuk op de helling.. ben ik je voor Roy :wink: )

Vanavond was het dan zo ver, samen met Roy naar de plaatselijke recreatieplas om hem ' in te vliegen '.
accu aan gesloten, even kijken of er nog iets gepiept moet worden.. klein rondje taxien en binnen 10 meter los.
het vliegt als je normaal vooral met 3D achtige kistjes vliegt natuurlijk als een oude krant maar het element water voegt toch een extra dimensie / spanning toe. (de zwembroek is vanavond droog gebleven) Waterstart en landing had ik nog nooit eerder gedaan maar zelfs met zo'n klein kistje is het erg leuk...
Nog voordat ik het watervliegen met grotere modellen heb kunnen aanschouwen, kan ik denk ik al zeggen dat watervliegen besmettelijk is. Er volgen zeker meer kisten die Waterproof zijn.

zijn er mensen met assembleer / watervliegervaring met de minimag ?
Ik vind namelijk de constructie van het waterroer duidelijk minder, het is niet stijf en staat voor je het weet scheef onder het kistje
verder is er standaard geen horizontale verbinding tussen de beide drijvertjes, erg stevig is het nu niet.. iemand ervaring ??

Groeten en tot volgende week zaterdag, Jeroen

PS is er nu al een bootje of moet ik hem toch wel meenemen ????

Ik heb ook een MM en is wel geinig
Daar na een grotere gekocht
Kijk hier voor een filmpje
het staat omderaan de pagina
Cessna 177echt verslavend
Heb je ok een bestuurbaar staartwiel of niet ??
En een fototje van jou richtings roer !!

hoi Guus,
ik heb het staartwiel ook bestuurbaar gemaakt..
het originele waterroer heb ik na 2x vliegen er af gegooid.
hierbij een paar foto's van mijn nieuwe creatie, snel geknipt op de zaak uit een plaatje epoxy/koolstof plaat..

je cessna ziet er ook top uit ! vliegt vast veel lekkerder op water he, een iets zwaardere kist.??

ik sta zelf op het punt een cessna 185 op floats aan de vloot toe te voegen, aanstaande zaterdag zal de doorslag geven.

tot zaterdag, jeroen

Hoi

Het vliegt inderdaad wel wat anders het is ook 3,5 kilo zwaarder.
Maar daar heb ik het ook voor gedaan.
Omdat het zo verslavend is en het in Nederland altijd waaid en dan met wat windt toch te kunnen vliegen
Het is inderdaad wel verslavend maar je moet zo uitkijken zonder boot :P :lol:
Het is een keer mis gegaan met de Seamaster en moest zwemmen en het water wat te koud ik ben een week stijf geweest
dat krijg je als je geen bootje hebt.

Ik heb het orginele richtings roer gemaakt en dat werkt goed
IMG_0001.JPG

Het is met 2 wielstops gemonteerd en zit (Tot nu toe) als een huis.

IMG_0002.JPG

Kunnen we zaterdag samen in Formatie vliegen met de minimag

Minimag%201.JPG

hoi Jeff,

ik vlieg normaal bij de TRMC, twentse radio modelvliegclub,
wij vliegen op vliegbasis twente,
omdat we daar geen water hebben vlieg ik zo nu en dan op het rutbeek. zolang je electrisch vliegt is dat vaak geen probleem,
ga er niet vliegen als het druk met zwemmers of veel wanderlaars is!

ik weet niet of je al kan vliegen maar het is geen geschikte oefen lokatie.

van uit de club is het de bedoeling dat we enkele keren per jaar op het hulsbeek vliegen.

als je vragen hebt of graag ergens wil vliegen --> PB

groeten, jeroen

PS zonder ervaring oefenen boven water word je zwembroek zeker nat van....

Back