Mode 3

Hallo,

Binnenkort ben ik van zin om in een club te gaan vliegen, momenteel vlieg ik mode 3 wat niet veelvoorkomend is naar ik gelezen heb ook al ben ik rechtshandig. Als mn instructeur mode 2 vliegt en ik mode 3 is het dan mogelijk om "aan de kabel " te vliegen met mn mx12??
Met mn heli vlieg ik ook mode 3 ( cyclic links en gas/rudder rechts) heb al geprobeerd om te wisselen naar mode 2 maar dit had weeral kosten tot gevolg dus zie het niet echt zitten om te verwisselen en weeral opnieuw te beginnen... Heb op mezelf leren vliegen , blijkbaar verkeerd nu blijkt...
Maar ben deze mode nu zo gewoon dat het lastig zal zijn om te wisselen.
Iemand een idee??

Groeten,

Len

Als ik het goed heb mogen leraar en leerling beide een andere mode hebben zonder problemen.
Zou dus wel moeten kunnen lijkt mij.

Als iemand het kan bevestigen graag.

Gr. Dennis

Dat hangt van het type zender af. Bij sommige zenders kan je elk kanaal van de leerling aan het juiste kanaal van de leraar koppelen. Zo kunnen de leraar en de leerling dus verschillende modes gebruiken.
Meestal kan dat alleen bij de duurdere types zender. Wanneer je die als leraar zender gebruikt kan je om het even welke andere zender als leerling eraan koppelen. Natuurlijk moet je er wel voor zorgen dat de signalen van de zenders bij elkaar passen. Eventueel zal je een interface of alleen maar een verloopkabel nodig hebben.

Mode 3 is dezelfde mode als de oude(re) garde van MBC Weert vliegt.
Verder ken ik geen enkele club die zo vliegt. Ik zie het daarom ook als Mode 'exotisch'
Je kunt nooit meer iemand anders met je toestellen laten vliegen of (nog belangrijker) instructeur worden op een club..
Behalve aan de kabel, want zo kun je zenders met verschillende mods aan elkaar koppelen.
Lees deze site maar eens door, dan wordt er een hoop duidelijk:
TX2TX buddy box compatibility
Enfin, gooi eens een balletje op bij de club waar je je aan wil sluiten.

Wat zijn trouwens de extra kosten om van mode om te schakelen? Kwestie van de ratel van het drosselkanaal omzetten en de juiste mode programmeren.

En succes met vliegen!

Grt Frank

nieuwe vliegmode aanleren is best moeilijk als je anders gewend bent;)

Ik heb een klein helitje gevlogen op mode 2(ben mode 1 vliegen) en dat is al moeilijk genoeg. Die helicopter is superstabiel(blade Mcx) en je haalt je throttle wel eens in de war met je elevator(geeft leuke/spannende momenten:))

Back