Model auto een ander kleurtje geven.

Discussie in 'Die Cast' gestart door Timo1990, 25 feb 2008.

  1. Timo1990

    Timo1990 Guest

    Zoals de titel al zegt, ben ik al een poos van plan om een schaalmodel van mij een andere kleur te geven. Dat geel bevalt me totaal niet, en dat er stickertjes met La Poste op zitten, erger ik me al helemaal groen en geel aan!

    Het betreft een Citroën BX Break.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik wil hem deze kleur geven:

    [​IMG]

    of

    [​IMG]


    Maar nu mijn vraag. Hoe pak ik dit aan? Wat voor verf/spuit gebruik ik etc? Wie kan mij dit uitleggen? :D

    M.v.g. Timo.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2008
  2. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    spuiten

    ik zou eerst maar eens kijken of hij in deze kleuren leverbaar is,kan de kleur niet zien de laatste 2 fotoos niet te zien op forum,maar zoek eerst,
    en mocht je hem willen spuiten dan eerst strippen en licht schuren waterproof en dan grondverf en kleur spuiten en metalic afwerken met blanke lak en merk verf ik zou tamiya nemen,de metallic tintels/spikkels zijn niet al te groot,dat zijn de glitters of vlokken die je ziet,in een spuitbus van de 1:1 auto is de vlok te groot voor op een 1:43 modelletje,
    en vervolgens het model weer in elkaar zetten,
    tja ik weet het het is een priegelwerkje en de kunstof aan de binnenkant moet je met een mesje weghalen wat er door heensteekt bijv van de spiegels,later kun je dit terug plaatsen met een beetje lijm,
    veel succes ermee
    mvg markioo
     

Deel Deze Pagina