model bouw als werk!

• Topicstarter Topicstarter pepijn de vos
  • Startdatum Startdatum
P

pepijn de vos

Guest
68490b300aa39998110df4c85d2dd002.jpg

(sorry voor de grote, en het draaien, anders paste hij niet op de scanner)

dit moest ik even laten zien 8)
lekker lux!
je vliegt met hi-tech vliegtuigjes van een paar miljoen, en je krijgt nog betaald ook!

weet iemand meer over het vliegtuigje zelf?
ben wel benieuwd wat het kan en hoe het vliegt....
het heeft geen landingsgestel, wat voor een motor zou er in zitten, zou hij airons hebben?
iig gps en een camera.
een half uur in de lucht, en 5 km bereik, hoe hard gaat dat dan?
even :google: zo, jammer dat ze er niet bij zeggen hoe het ding heet, word moeilijk zoeken zo. :evil:

hehe vet 8)
ik had al wel eens gehoord van die grotere onbemande spyvliegtuigen.
ik kan wel moeilijk lezen wat er in dat artikel staat

in dat linkje staat nagenoeg de zelfde text ;)

UAV (Unmanned Aerial Vehicle), ABVC(afstandsbestuurbaar vliegtuigje met cammera) noem ik dat! :lol:

ik kan echt verder niks vinden, iedereen kopieeert gewoon dit stukje!
ik zou er echt wel meer van willen weten. :D

Pepijn allemaal "top-secret" (speed 600 met gewone NiMH's dikke standaard servo's ..... eigenlijk gewoon een Electro-Charter zonder landingsgestel .....

Ik vind MAV'jes (Micro AirVehicle) eigenlijk veel leukere UAV'(tje)s .....

mavjes? je maakt me nieuwsgierig!

is die info gebaseerd op geheime connecties, of is dat een gokje en wil je zeggen: elke modelbouwer met 100 euri voor de cam kan zo'n spionage vliegtuig bouwen.

daarom vroeg ik me af hoe hard je moet vliegen om in een half uur 5 km af te leggen....even kijken, 5 km/ half uur, dus dat is... 2.5 km/h????

slow stick, lipo en borsteloze aandrijving, camera er onder, schermpje en zender ipv "zendstation" en we hebben een spy plane voor nog niet de helft van wat dat ding heeft gekost(leger= miljoenen uitgeven aan onderzoek), zullen we ze een mailtje schrijven?

5 kilo voor een 1.50 span vliegtuigje, is dat normaal?
of komt dat door de lompe accu om een half uur te vliegen?

Als je modelbouw niet goed schrijft, weet ik niet of je wel op een modelbouwforum moet zitten :P

Grapje hoor!

Maar deze zogenaamde MAV is niet meer dan een simpel electro zwevertje idd.

Die amerikanen zijn pas gek, man man man, die hebben ook rc vliegtuig'jes' en die kunnen dan Hellfire raketten afvuren...

Komt regelmatig een programma over hoe het werkt en wat er allemaal is etc op Discovery Channel

flying jesse zei:
Als je modelbouw niet goed schrijft, weet ik niet of je wel op een modelbouwforum moet zitten :Pwie schreef modelbouw verkeerd?

Grapje hoor!

Maar deze zogenaamde MAV is niet meer dan een simpel electro zwevertje idd.wel vreemd design dan :D ik ik denk ook veel kosten :?

Die amerikanen zijn pas gek, man man man, die hebben ook rc vliegtuig'jes' en die kunnen dan Hellfire raketten afvuren...amerikanen zijn zoizo gek, maar raketten afvuren?! je zal maar een storinkje hebben met zenden :?

Komt regelmatig een programma over hoe het werkt en wat er allemaal is etc op Discovery Channelalleen over dure modelvliegtuigjes?! waneer is dat?

Ik weet niet wanneer, maar de Predator is een rc vliegtuig, maar wel een rete grote!!!!!

Die vuurt echt hellfires af.

In je topic titel :P

Mijn oom werkt bij de politie in amsterdam, en ik kan jullie vertellen dat ze daar ook radiografische vliegtuigjes gebruiken.

Dit word gebruikt voor festival´s terroristen en wietplantage´s en natuurlijk voor de rest van de criminaliteit.

Ik weet niet of dit ooit openbaar is gemaakt, maar dat het klopt weet ik voor 100% zeker.

Ik had gehoord dat de vliegtuigjes niet al te groot zijn, maar het fijne weet ik er ook niet van.

Misschien dat als ik hem weer eens zie, dat ik dan om wat meer informatie kan vragen.....als hij dat tenminste mag vertellen.

op national geografi.. was laatst een programma over dat soort vliegtuigjes en hoe klein ze ze kunnen krijgen.

ze vleigen in het amerikaanse leger met een depron 2 motorig vliegtuigje met gewone standaard lipo's.

En dan te bedenken dat ze daar miljoenen per jaar aan uitgeven.

ze gebruiken het daar voor verkenning zodat de troepen veilig door kunnen.
Hmm misschien zoeken ze nog mensen..:p

Wat een droombaan :D
Waar kan je de sollicitatie heen sturen? :lol:
En zouden ze het erg vinden als er een beetje 3d gevlogen wordt met het veel te duur betaalde speeltje?

Tsja miljoenen.. ben je natuurlijk zo kwijt voor dit soort projecten.

even kijken hoor.. toestel: € 150. Servo's: € 75. Ontvanger/zender: € 2000 (moet met camera en programmeerbaar zijn, gegevens over hoogte etc moeten doorgezonden worden, enz).. dan nog een paar biertjes erbij en voor je het weet ben je een miljoen verder..

(vrij naar Herman Finkers)

Klopt ook niet allemaal wat hier verteld wordt....Videospul kost vele malen meer, mag ook wel een aardige sterke zoomlens op zitten.
Materialen zijn stealth, absorberen radar etc etc...
Die dingen moeten uren op grote hoogte boven een slagveld kunnen hangen.

en tja die biertjes....dat kan aardig in de papieren lopen :D

Een soort gelijk toestel gebruikten we bij de marine om onze goalkeeper en sea sparrow (even googlelen :wink: ) op te testen.
Die heten"drones" en kosten toen ongeveer 200.000 gulden,(zal nu niet veel minder zijn) en in de hangaar stonden er ongeveer een stuk of 5.
Hadden een span van ongeveer 5 a 8 meter en een hele dikke motor :D
Die werden gelanceerd vanaf het helicopterdek en zaten bomvol met electronica.
Alles werd bestuurd vanuit de commandocentrale en was realtime te volgen door een camera aan boord.
Vaak ging de lancering ook niet helemaal goed en vloog ie plankgas de zee in......was ook leuk om te zien...vooral het gegotver daarna :)

Maar het zal je werk maar zijn.....zalig

klein rekenfoutje in de snelheid van de UAV in de eerste post ;)
Als het bereik 5 km in een uur is, dan is de vliegsnelheid 20km/h :wink: Verder wel interessante dingen, alleen vind ik de kreet "miljoenen" voor die MAV's een beetje overdreven :?

Wart

ps: wel leuk om te weten, enkele jaren geleden is het laatste bemande X-type vliegtuig (x-types zijn prototypes), tegenwoordig zijn ze allemaal radiografisch bestuurbaar 8O

Back