Model heli's Hoogezand

• Topicstarter Topicstarter BvK
  • Startdatum Startdatum
hopelijk hoef je dan inderdaad niet te werken.

Wat is het verschil dan tussen die heli van je maat en die van jou? moet dan toch net zo goed vliegen als die van hem.

ik denk toch dat het een soort compensatie vanuit de mixer is, wanneer ik de input signalen test via een simulator, dan wordt er dus van alles gemixt.
Of de zender deugt niet helemaal.
Ben toch van plan een andere zender te kopen, mijn voorkeur gaat uit naar de Futaba FF9.
Misschien dat alles dan beter controleerbaar is.

Het verschil???
er is absoluut geen verschil, zijn de zelfde heli's zelfde fabrikant wat ze komen nog uit de zelfde doos.
Hij is ook precies het zelfde afgesteld.....
Life's a mystery

Ik denk dat ik het probleem van het heet worden en onregelmatig toerental al heb gevonden.
Ik heb eeb tijdje terug een nieuwe motor in de heli geplaatst, en nu blijkt dat op op de nieuwe motor een pinion zit van 10 tandjes i.p.v. 8 zoals op de oude.
Ook heb ik het idee dat deze combinatie tandwielen wat ruwer loopt dan met het oude motortje.
Nu wil ik ze wel omwisselen de tandwieltjes, maar ik krijg ze met geen mogelijkheid los, zonder de motor te vernielen.

Wie weet een oplossing?

Er schijnt daarvoor een soort tangetje/micropoelie trekker voor te zijn.
Informeer maar eens bij een modelbouwshop.

ik heb vandaag dus even een micropoelie trekker opgehaald.
Werkt goed.
Nu is mijn staartmotor versleten.
Heb ik weer....

Ga volgende week dus even een directdrive ophalen.Lijkt mij wat beter.
Daarna maar eens kijken of ik een brushless ga aanschaffen.

Ik heb mijn directdrive tailmotor geinstalleerd.
Maakt wel een hoop herrie.
Is het normaal dat hij redelijk warm/heet wordt?
Ik heb hem een uur laten inlopen op een penlite.

De stekker van de accupack wordt nu ook warm, trekt aardig wat stroom lijkt mij.

Yep, hij verbruikt i.d.d. meer stroom en ook wordt hij warmer dan je gewent was.
Dat geluid ( net een dikke mug ) vind ik persoonlijk wel heftig.

Back