Model M/S Pearl of Scandinavia

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Eirik, 9 sep 2005.

  1. Eirik

    Eirik Guest

    hey, hier een paar fotos van mijn boot, M/S Pearl of Scandinavia van DFDS Seaways. Ik heb de bouwtekening volledig zelf gemaakt op schaal 1:200. Ik zal later nog fotos van mijn nieuwe project, M/S Color Fantasy op dit forum zetten.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    http://members.lycos.nl/pearlofscandinavia/DSCN0862.JPG

    De laatste foto is van de eerste tewaterlating, in bad :p Zoals te zien is is de boot nog niet helemaal af.. er moeten nog wat details gemaakt worden en afgemaakt worden, en het geheel moet nog geschilderd worden.
    Bye
    Eirik


    Edited by Jorrit: Tag bijgewerkt vanwege het formaat foto
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    wow ziet er heel erg strak uit :shock: veel suc6 met schilderen zal nog wel aardig wat werk worden
     
  3. Gerjan

    Gerjan Guest

    :worship: respect
    ziet er goed uit


    Groeten
     
  4. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi Eirik,

    ................................................... ik ben even sprakeloos, prachtig model, alleen jammer dat ze zo klein is :wink: .

    Wordt het een varend model of ga je haar gewoon voor de sier neerzetten?

    Groetjes Danny.

    PS. je kunt beter de foto's even iets verkleinen (640x480) anders krijg je straks een paar moderators op je dak :wink: .
     
  5. zinnia

    zinnia

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Antwerpen
    Hiervoor sta ik altijd wat sprakeloos. Lijkt mij een van de moeilijkste diciplines uit de scheepsmodelbouw. Al die raampjes, dekken, etc zo strak en gelijkmatig. Schitterend.
    Wat bedoel je met klein Danny? Hoe kleiner, hoe moeilijker toch om zoveel details te voorschijn te toveren?
     
  6. Laurensne

    Laurensne

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Limburg
    mooi hoor! Klasse!
     
  7. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    Uitkijken voor de modder-eters met Zulke grote foto's...

    Maar het schip, werkelijk een lastig te schilderen model, maar het ziet er strak uit! ;)
     
  8. jon hummel

    jon hummel Guest

    Okeej, dat schip is mega de luxe groot. En ik heb er volop vertrouwen in dat ie harstikke mooi wordt (is)

    Veel succes, ik volg de bouw!

    Wijziging:
    Ik ben ff aan het rondsnuffelen geweest en hier heb je fraaie 3d foto's misschien goed voor detail, en misschien niet. 3d foto's zijn namelijk soms niet met alle details uitgerust, maar misschien kan je er wat mee.
    http://www.faktaomfartyg.com/pearl_of_scandinavia_mod_1.htm
     
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Hier een van de gevreesde 'modder-eters'... :?

    Inderdaad, een verzoekje om de foto's te verkleinen tot max 640 x 640.
    Tevens heb ik het topic verplaatst naar het foto-album. Daar schijnt het voor te zijn...
     
  10. DreBo

    DreBo

    Lid geworden:
    4 dec 2002
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Brunssum
    Hoi Erik,

    zeer mooi model, ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Je schreef dat je zelf de bouwtekeningen gemaakt hebt, vanaf welke bron ben je uitgegaan?

    André
     
  11. Eirik

    Eirik Guest

    bedankt voor alle positieve reacties, ik zal de fotos voortaan verkleinen ;)
    Ik heb verschillende bronnen gebruikt voor het maken van de bouwtekeningen. Zo heb ik DFDS gevraagd om tekeningen, en heb ik na veel zoeken wat tekeningen van de werf gevonden. Ik ben ook verschillende keren bij en op de boot zelf geweest om fotos te maken van details die je normaal niet op "vakantiefotos" goed kan zien.
    Het model is ontworpen om er motoren in te bouwen.. dus om er mee te kunnen varen. Maar ik ben nu met Color Fantasy bezig, en die krijgt wel meteen motoren ingebouwd. Dus die gaat zeker varen :D
     
  12. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Thanks voor het verkleinen :lol:
    Succes met het model!
     
  13. Laurensne

    Laurensne

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Limburg
    ff 2 vraagjes over de fantasy:
    -Krijgt hij ook 3 boegschroeven?
    -Hoe ga je aqualand maken? Of maak je de ramen zo dat je er niet in kan kijken?
     
  14. Eirik

    Eirik Guest

    Color Fantasy zal 1 werkende boegschroef krijgen en 4 voor de show, 2 achter en 2 voor, dus in totaal 5 stuks. Er komen ook stabilisatoren voor de show in, die gaan alleen niet werken als het model af is. Aqualand wordt met geblindeerd transparant plastic gemaakt, dus geen interieur helaas ;).. dat zal niet zo mooi uitkomen met de gewichtsverdeling aangezien het schip 1:200 is, de lengte van het model is dan +- 1.13m.. er zal wel licht in het schip komen.
    Groeten
     
  15. Laurensne

    Laurensne

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Limburg
    Verlichting? Gaat dat er dan zo uitzien? :lol:
    [​IMG]
    Ben benieuwd naar foto's van het model van de fantasy, het was echt een boot die indruk op je maakt. Vooral met de "titanic look" van het restaurant.
    [​IMG]
    Hopelijk volgend jaar weer een overtocht met deze cruise! :D
     
  16. tbstuntpiloot

    tbstuntpiloot

    Lid geworden:
    29 okt 2003
    Berichten:
    918
    Locatie:
    -
    Erik, nogmaals, prachig.. wat een geduld.. Ga zo door.. :)
     
  17. Eirik

    Eirik Guest

    Zo, dan werd het nu eens tijd voor een paar fotos van het schip :p sorry van de kwaliteit van de fotos, had even niets anders dan de cam op mijn telefoon om fotos mee te maken, binnenkort komen betere fotos ;)
    Hier zijn wat fotos van de bodem, boeg, binnenkant (die volledig mat zwart wordt) en achterkant met de schroefassen, maar nog zonder schroeven.. want die waren nog niet binnengekomen :( ;)
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Laurensne

    Laurensne

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Limburg
    Update!!!!!!!!!!!!!!! :p
     
  19. ajh

    ajh

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Assen
    Eerste post hier op het forum. Lang gezocht en nu toch een modebouwforum gevonden :proost:

    Prachtig model, graag meer foto's !

    Mag ik vragen hoe je de opbouw hebt gemaakt ? Ziet er namelijk erg strak uit ! Ik speel met de gedacht om een model van de Andrea Doria te bouwen, maar wat me tegenhoud is het feit dat als de ramen bij zo'n schip niet strak zijn, het hele model eigenlijk niet mooi is.

    Een CNC frees valt niet binnen budget dus zal ik het toch ander op moeten lossen 8)
     
  20. Eirik

    Eirik Guest

    ik ben ook nog bezig met het experimenteren op welke manier ik de ramen het beste kan maken.. bij mijn M/S Pearl of Scandinavia hoefde ik alleenmaar vierkante ramen te maken, dat was geen probleem.. gewoon met een scalpel-bijteltje eruit snijden.. maar Color Fantasy heeft alleenmaar ronde ramen, probleempje dus ;) maar ik had al gekeken of het met een handboormachientje strak kon worden.. en dat is wel vrij goed te doen als je eerst een klein gaatje voorboort telkens, maarja.. we zullen zien ;)
     

Deel Deze Pagina