Model M/S Pearl of Scandinavia

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Eirik, 9 sep 2005.

  1. Laurensne

    Laurensne

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Limburg
    Nou het zijn nie alleen ronde ramen he....De fantasy Suites hebben van die balkon ramen vierkant in de vorm van:
    __
    \_/
     
  2. ajh

    ajh

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Assen
    En voor zoveel raampjes heb je engelengeduld nodig :wink:
     
  3. Laurensne

    Laurensne

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Limburg
    inderdaad... ik geloof dat de fantasy iets van 1200 hutten had? (1 raam per buiten hut)laten we zeggen de helft buiten hut.. en dan nog de raampjes van restaurants etc etc ik gok op een kleine 1000 raampjes :p ;)
     
  4. Eirik,
    Mooi scheepsmodel.
    Ik begreep dat je problemen had met het maken van patrijspoorten en raampartijen. Als je deze open wilt hebben zodat er licht naar buiten kan schijnen, raad ik je aan een lichte bovenfrees te gebruiken met freesje 2mm. Als je een mal maakt van een aantal ramen kun je daarmee de ramen infrezen. Lukt dan niet, neem even contact met me op.
    Ik bouw ook cruiseschepen, schaal 1:50. Zie mijn website (met adres). Ik woon in de buurt en misschien kunnen we een keer wat afspreken.
    http://ourworld.compuserve.nl/luukfontijn/page1.html
     
  5. Eirik

    Eirik Guest

    "Scheepstoeter", bedankt voor de tip. Waar vaar je meestal met je schepen?
     
  6. Eirik,

    Ik vaar door het hele land. Dit jaar vaar ik alleen nog in Leeuwarden. Maar je mag ook wel bij mij thuis komen kijken. Ik woon in Boxtel.

    Luuk
     
  7. Laurensne

    Laurensne

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Limburg
    Hoe staat het met de bouw?
     
  8. Eirik

    Eirik Guest

    oke, lijkt me leuk Luuk ;)
    en met de bouw.. ik heb er helaas niet zo heel veel meer aan kunnen doen, niet veel tijd gehad.. ben nu vooral bezig met de achterkant.. het stuk waar de auto's naar binnen komen enzo, het ziet er wel naar uit dat er binnenkort een testvaart aan zit te komen :D
     
  9. MAIN

    MAIN Guest

    heeh Eirik

    ziet er mooi uit maar waar vaar jij eigenlijk??

    ik vaar meestal in de zwaaikom in het beatrixkanaal

    grtz MAIN
     
  10. Eirik

    Eirik Guest

    haha, nu komt het.. ik heb nog nooit gevaren :$.. Color Fantasy wordt mijn eerste schip met motorkracht ;), dus ik ben benieuwd..ik woon ook in zeelst trouwens :)
     
  11. Tschouten

    Tschouten Guest

    Ziet er gaaf uit man!! :D
     
  12. :D hallo Erik klasse hoor .vraag, is de boven bouw van ABS :?: zet de boven bouw dan in de verf ,ook aan de binnen kant ,als je er verlichting in wildt doen , schilder dan de boven bouw aan de binnen kant zwart, dat voorkomt doorschijnen door de want succes .:wink: :idea:
     
  13. rrurob

    rrurob Guest

    Heren, mijn wens is om ook een cruiseschip te gaan bouwen. Alleen waar vindt ik tekeningen.
    Kunnen jullie mij hier iets over vertellen?
    Ik heb al geinformeerd in Papenburg bij de Meyerwerft, maar daar zijn ze niet te krijgen. Is de enige oplossing nu om zelf te gaan tekenen. Of zijn ze ook ergens te koop.
     
  14. wimg

    wimg

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    3.430
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    rrurob, welkom op dit forum!

    Net als jij zullen er vele zijn die wel eens zo'n statige dame willen bouwen. Ikzelf zou de QM2 wel eens willen bouwen. Ik denk er over om dit (ooit :wink: ) eens te doen uit de 1:400 bouwdoos van Revell.

    Maar, om op je vraag terug te komen:
    in de 3e schepen catalogus van de NVM staan een aantal tekeningen:
    http://www.modelbouwers.nl/pdf/schepen-3.pdf
    in verschillende schalen, zowel waterlijn modellen als vol romp modellen.

    Succes!

    Wim
     
  15. Rrurob,

    Ik heb wel bouwtekeningen van cruisschepen (niet van de NVM). Wil je die van moderne of van oude schepen? Ik heb ze allebei. Het zijn geen reguliere modelbouwtekeningen.
    En op welke schaal wil je bouwen?
     
  16. rrurob

    rrurob Guest

    Heren,
    Ik ben er even een paar weken tussenuit geweest.

    De NVM catalogus heb ik hier thuis liggen, maar deze modellen zijn mij wat te gedateerd.

    Scheepstoeter, ik ben op zoek naar een tekening van een modern cruiseschip (Aurora, Oriana) of een schip dat in de carabieen zijn rondes maakt. Ik wil eigenlijk schaal 1:100 gaan bouwen en dan zo rond de 2 meter of iets meer uitkomen. Dan is het allemaal nog een beetje te handelen in huis en met vervoer.
     

Deel Deze Pagina