Model maken van "schuim"

• Topicstarter Topicstarter Jelle
  • Startdatum Startdatum
J

Jelle

Guest
Voor mijn opleiding moet ik een model maken van een soort koelbox, het hoeft alleen de vorm te hebben dus functioneel hoeft het niet te zijn.

Idee is om een mal te maken van MDF (binnenbak en buitenbak) waar dan het goedje ingespoten/gegoten wordt.

Is dit mogelijk met de huidige, goed verkrijgbare, producten? Ik heb natuurlijk al aan purschuim gedacht, heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn budget is namelijk niet ZO groot dat ik alles te pas en te onpas kan testen ;)

De reden waarom ik mijn vraag hier stel is omdat in de vliegtuigbranche het nogal veel gebruikt wordt, maar ik zou niet weten of het ook thuis te doen is?

Lees dit topic eens door. Daarin staat hoe je gemakkelijk vormen kunt snijden uit piepschuim. Daarentegen snap ik niet helemaal waarom je met zo'n vergezocht idee aan komt zetten. Je zou in principe toch ook een kubus achtig object kunnen maken van piepschuim platen? Die zijn prima te verlijmen met houtlijm, kun je het product-model later in vorm schuren.

Hoi,

Pur schuim is mogenlijk maar geeft geen fijne celstructuur,beter zijn de twee componenten polyurethaan schuimen.
alleen een goed losmiddel gebruiken en opletten want de potlife is ZEEEER kort dus mengen en gelijk gieten.
groeten ruud

Leverancier van 2K PU is bijv poly-service.nl

Overigens kan je dit redelijk eenvoudig in een doos doen, waarin je een zak hangt wlke tot alle hoeken kan komen.

Maar moet het echt netjes 4-kant worden, en zijn de eisen niet hoog, dan zou ik een pak piepschuim isolatieplaten halen bij de Gamma...

Back