Model truckers gezocht

Goede dag allemaal

ik ben opzoek naar bouwers die trucks bouwen waar ik dingen van kan leren ik ben een beginnende bouwer die net komt kijken in de modelbouw wereld en trucks spreken mij aan omdat ik zelf chauffeur was van beroep ik hoop mensen te vinden in de omgeving van Wanroij/Uden om van te leren en voor technische vragen

met vriendelijke groeten manuel

Hallo Manuel, welkom hier en verstandig om je kennis te vergaren via ervaren modelbouwers en niet Facebook ofzo! Ik woon niet in je buurt (je bent wel welkom hoor ;-) ) maar er zijn vast wel leden die je kunnen en willen helpen. Uit de diverse bouwverslagen hier kun je ook al veel kennis vergaren en als je eenmaal begint te bouwen.....Dan gewoon een bouwverslag starten en de hulp komt dagelijks op het forum!
Succes!

Bedankt voor de reactie
Ik zal zeker gebruik maken van dit forum zodra ik begin te bouwen
Heb nu een 2e hands truck gekocht war ik nog wat werk aan kan doen en die nu werkt op een oude f14 zender (40 hrz) die wil ik gaan vervangen voor een 2.4 ghz maar moet dan eerst gaan uitzoeken hoe ik dat het beste kan doen maar dat zal vast goed gaan komen

D7BA8387-28A3-485F-B711-AC1096ABAFF6.png

In Principe zou je de draden die op je ontvanger zitten over kunnen zetten op je nieuwe ontvanger zodat alles nog steeds het zelfde werkt wat voor geluid of licht module zit er in de vrachtwagen?

Er zit geen geluid in en de verlichting is helemaal zelf gebouwd door de vorige eigenaar daar is geen standaard module voor gebruikt dus draden 1 op 1 uitwisselen op de ontvanger en dan op de ontvanger uitzoeken welke knop welke functie heeft

Van harte gefeliciteerd met je aanwinst! Komt uit Oss?! Daar heb ik wel vaker avontuurlijke verlichtingsconstructies vandaan zien komen. En zeker ook met oude zenders.

Je zult een keuze moeten maken voor een soort zender. Als je een programmeerbare hebt is dat allemaal wat eenvoudiger, ook voor de toekomst. Het programmeren moet je wel leren dan. Neem je een Carson versie simpel dan kun je daar niet zoveel mee. Wat wil je in de toekomst ermee gaan doen en wat is je budget is ook niet onbelangrijk. Wil je naar een Beier module of neem je Servonaut? Bouw je je eigen verlichting en laat je het geluid voor wat het is? Een GT Power setje met of zonder geluid? Er zijn legio mogelijkheden.

Ik zou willen gaan voor een 2.4 ghz carson 14 kanalen geluid hoeft er in deze truck niet in wat mij betreft ik wil de truck aanpassen en verbouwen en een goede zender waarmee ik bij een rijdag ergens niet een ander kan storen op zijn truck zoals dat dus wel kan met een 40mhz dat is ook de rede dat ik de zender zou willen vervangen

Ik zou in ieder geval een zender met modelgeheugen nemen en waarbij je de servo wegen kunt instellen. Op een rijdag rijden er nog maar heel weinig mensen met een 40 MHZ dus storen zul je niet gauw maar je moet dan inderdaad wel afspraken maken. Die antenne is ook erg lastig op een rijdag. Ben blij dat ik een bril draag :banana:

Ik ben voor een totaal andere truck gegaan dat leek me verstandiger daar zit licht en geluid module in van carson wel nog met een 40mhz zender maar die vervang ik voor een carson 2.4 ghz en dan heb ik nog mooi wat werk aan interieur van de truck en nog ombouwen van de kipper is nu handmatig schakelaar op de truck zelf die wil ik ombouwen naar de zender met een thor er tussen zodat ik die kan aansluiten op de ontvanger

hier een foto van de truck waar ik uiteindelijk voor ben gegaan

44A662E0-2D17-4664-B295-458FB638C4FE.jpeg

3B46C7FA-CE0D-43F8-9C1F-84BC1880D8D7.jpeg

Nee die stond op marktplaats en zou verkocht zijn maar die is daarna weer afgezegd en niet meer opgehaald toen heeft ie weer opnieuw op marktplaats gezet en toen heb ik gelijk gebeld of ik kon komen voor die combi
En die andere die ik zou ophalen bij hem zat me voor mij als beginnende bouwer te veel werk aan wat betreft die zelfbouw verlichting en durfde het risico niet aan en deze combi is gebouwd met carson modules dus dat vond ik een betere optie om mee te beginnen als ik jullie reacties hier las
En aan deze combi zit nog genoeg werk te doen wat betreft aanpassen en afwerken en dergelijke dus kan ik wel mee vooruit voorlopig en op deze manier ook de techniek beter leren kennen in de modelbouw

Back