jan brilman
Forum veteraan
Heren (dames?),
Zoonlief heeft te kennen gegeven dat hij ook wel 'een vliegtuig zou willen om mee te vliegen'.
Dit behoeft toelichting.
Zoonlief is erg jong (8), maar het feit dat hij dat te kennen geeft (zijn broers van 14 en 16 hebben nooit enige interesse getoond) is voor mij en derden toch hartverwarmend: hij wil iets met zijn vader (voor je het weet zit 'ie alleen maar op de iPad).
Ik mag/moet daar dus iets mee!
Een deskundologe heeft me op het hart gedrukt: als je wilt dat hij daar echt een succeservaring mee beleeft, dan moet het echt zijn ding zijn.
Dus niet iets wat al jaren op de plank stof staat te verzamelen.
Maakt amper/niet uit wat het is: hij moet beginnen met 'de bouw', er bij zijn, et idee hebben dat hij echt bijdraagt.
Hij hoeft niet alles mee te maken, maar ook de afsluitende fase en de eerste vluchten: het moet zijn succeservaring zijn (of dat in ieder geval zo ervaren).
Okay.
Welk model is (dus?)
- niet (A)RTF
- maar wel snel in elkaar te zetten
- eenvoudig in elkaar te zetten
- eventueel zelfs van piepschium (
)
- onkritisch qua vliegeigenschappen
- goedkoop
- etc.etc.
Jullie begrijpen (denk ik) wat ik bedoel.
Ik heb nog de wereld aan oude servo's en electro-motoren etc.; daar zit het probleem niet.
Desnoods kopen we spullen bij.
Wie weet: over een paar jaar weer een enthousiaste modelbouwer/-vlieger erbij.
Alle suggesties zijn welkom.
Dank.
jan.
Zoonlief heeft te kennen gegeven dat hij ook wel 'een vliegtuig zou willen om mee te vliegen'.

Dit behoeft toelichting.
Zoonlief is erg jong (8), maar het feit dat hij dat te kennen geeft (zijn broers van 14 en 16 hebben nooit enige interesse getoond) is voor mij en derden toch hartverwarmend: hij wil iets met zijn vader (voor je het weet zit 'ie alleen maar op de iPad).
Ik mag/moet daar dus iets mee!
Een deskundologe heeft me op het hart gedrukt: als je wilt dat hij daar echt een succeservaring mee beleeft, dan moet het echt zijn ding zijn.
Dus niet iets wat al jaren op de plank stof staat te verzamelen.
Maakt amper/niet uit wat het is: hij moet beginnen met 'de bouw', er bij zijn, et idee hebben dat hij echt bijdraagt.
Hij hoeft niet alles mee te maken, maar ook de afsluitende fase en de eerste vluchten: het moet zijn succeservaring zijn (of dat in ieder geval zo ervaren).
Okay.
Welk model is (dus?)
- niet (A)RTF
- maar wel snel in elkaar te zetten
- eenvoudig in elkaar te zetten
- eventueel zelfs van piepschium (

- onkritisch qua vliegeigenschappen
- goedkoop
- etc.etc.
Jullie begrijpen (denk ik) wat ik bedoel.
Ik heb nog de wereld aan oude servo's en electro-motoren etc.; daar zit het probleem niet.
Desnoods kopen we spullen bij.

Wie weet: over een paar jaar weer een enthousiaste modelbouwer/-vlieger erbij.

Alle suggesties zijn welkom.
Dank.
jan.