Model zeilboot bouw instap

• Topicstarter Topicstarter ruurd
  • Startdatum Startdatum
R

ruurd

Guest
Beste mensen,

ik heb ineens de bevlieging gekregen om een modelzeilboot te gaan bouwen. Ik ben van plan hem zelf te ontwerpen, met ondersteuning van bestaande modellen.

Nu weet ik niet over het bouwen zelf, materialen, gereedschap etc etc. Weten jullie hier een goed boek over? Of iets op het internet wat mij helpt bij de eerste stappen in de modelbouw?

Alvast bedankt!

HeY :newbie:

Als je hier eens alles bekeken hebt bij het forum scheepsbouw, dan ben je al een stuk verder. :pc:

:music:

t'beste

Gebruik maar eens de volgende link

http://www.amya.org/us1mcons.html en klik dan eens op high speed download.

Kijk maar eens rustig verder en je komt nuttige informatie tegen.

Dan krijg je een boekwerk met allerlei nuttige informatie en plannen om een zeilboot te maken.

verder gebruik eens Google: iom sailing, us1m sailing

Pendelaar

Waarom niet een prachtige klassieker op basis van het lijnenplan van grote ontwerpers als Fife, Stephens, Alden. Ik heb toevallig nog een boek liggen met lijnenplannen van John G. Alden. Dus mocht je interesse hebben, PB dan even.

Beste patrick,

Op dit moment bouw ik een klassiek scherp jacht ontworpen door de in Zweden zeer bekende Olle Enderlein. Er is een 'bouwverslag klassiek scherp jacht' in het forumonderdeel zeilschepen met links naar foto's.

De bouw van het schip is gebaseerd op het lijnen- en spantenplan van een uitgave van Yachting World 1955 en dat was tevens mijn kennismaking met de modelbouw.

Om de beginselen van de scheepsbouw onder de knie te krijgen en materialenkennis op te doen, vond ik het een zeer leerzaam traject dat ik zeker ook aan beginners van harte kan aanbevelen.

Mvg,

Eric

Back