model zeillogger 1916

full
full
hallo,

ik ben de herfst vakantie van 2014 begonnen aan een model van een zeillogger uit 1916, deze logger is geheel op eigen bouwtekening op gebouwd. hij is 1 meter 10 zonder kluivert boom van 20 cm ik ben nu zover dat de romp groot en deels dicht is. (kijk verdere foto's), ik had ook nog een vraag, weet iemand of er al meerdere varende zeilloggers modellen zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,

ik ben de herfst vakantie van 2014 begonnen aan een model van een zeillogger uit 1916

Als je wilt verwijzen naar een goole zoekopdracht kan je die zonder plaatsen: [url]https://www.google.nl/search?q=kw+79&biw=1280&bih=689&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=uHq-VImpPI7EPPzwgcAK&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgdii=_&imgrc=9o6lLkMezevcVM%253A%3B7q0Nv_XwsielxM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.scheveningen-haven.nl%252Finfo%252Fschepen%252Ffoto%252Fkw-79-02.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.scheveningen-haven.nl%252Finfo%252Fschepen%252Findex_kw.php%253Fnummer%253D79%2526lijst%253D50%2526af%253DKW%3B800%3B550[/url]

Bij losse foto's van het net pak je de URL en die zet je wel tussen die IMG en /IMG :

[IMG]http://www.scheveningen-haven.nl/info/schepen/foto/kw-79-02.jpg

klik hier voor zeillogger - Google zoeken op het forum

de foto in zwart wit is 99 jaar geleden genomen, en de foto waar zij uit de sluis van IJmuiden komt varen is vorig jaar, in de tussen tijd is ze 5 meter verlengt, en ik bouw nu dus het model in de staat zoals het echte schip nu is.

hallo,
als iemand een mening heeft over het model waar ik mee bezig ben hoor ik het graag, ook als iemand toevallig verbeterpuntjes ziet hoor ik het ook graag,..

Ik durf eigenlijk niet, ik moet zelf nog overnaadse sloepen maken van een cm of 15 lang.
En een model beoordelen op één foto kan niet.
Maar je "gangen" zijn recht en dus lopen je plaatlijnen nu "geknakt".

Voorlopig ben je wel verder dan ik en het ziet er veelbelovend uit.

dat het model geknakt lijkt te zijn is inderdaad zo te zien op de foto, in werkelijkheid is dat niet bij m'n model maar dat komt door hoe ik de foto genomen heb. bedankt voor het attenderen van dat puntje, ik heb er gelijk nog even beter naar gekeken, en wat dus blijkt is dat het komt door de stand van de camera.

nee ik kom niet uit katwijk,

Ik ben dus 15 en ben deze zomer met mijn vader en dit schip naar lelystad gevaren waar wij nu dus wonen op dit schip.
Oorspronkelijk is het schip in Vlaardingen gebouwd, als ik het goed heb voor de familie Schooneberg (weet ik niet zeker ). 10 jaar na de bouw is zij naar Noorwegen verkocht en heeft daar als vrachtschip gevaren. 10 jaar geleden is ze terug gekocht door de vorige eigenaar, waar wij nu het schip weer van hebben gekocht.
En ik maak er nu dus een model van op schaal 1:30.

Laatst bewerkt:
Mooi verhaal, en goed bezig met je model.
Is dit je eerste model? Zo ja, dapper, en knap, om daar gelijk mee te beginnen. De meeste mensen beginnen eerst simpeler, en hebben daar al moeite mee... Dit belooft in ieder geval al iets moois te worden.

Mooi verhaal. Heb je misschien een goede foto van hoe het schip er nu bij ligt? Ik weet heel veel mensen die daar erg in geinteresseerd zijn.

full

Ja zeker heb ik daar een foto van, ik zal morgen proberen één foto te uploaden,
dit is de foto van hoe zij er nu bij ligt. (zonder zeilen over de giek)

ik ben stukje verder gegaan met het eerste randje van de laad ruimte. De eerste rand is overal 1 cm hoog in werkelijkheid dus 30 cm.
full

Hallo modelbouwer
Ik vind het heel leuk dat je een zeillogger bouwt.
Aan de westhavenkade in Vlaardingen licht de balder,dit is een zeillogger uit 1916.
Er is ook een boekje in de handel over de restauratie van dit schip.
Je kan proberen of dit boekje nog te koop is bij het visserij museum.
Misschien als je een afspraak maakt kan je het schip bezoeken
Misschien heb je hier wat aan het is allicht te proberen.
Het schip is net terug van een renovatie.
Ik woon zelf in vlaardingen en zie dit schip regelmatig.
Leuk project ik blijf het volgen..

groetjes J.v.d.Lugt

Back