Modelbouw Aktueel aankondiging - onterecht verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Begin deze maand werd het verschijnen van de Modelbouw Aktueel op het forum aangekondigd middels onderstaande post.

De nieuwe Mba is klaar en ligt inmiddels bij de abonnees, de modelbouwshops en de tijdschriftenkiosk te wachten om gelezen te worden.

Hoofdzakelijk de nieuwigheden die te zien waren tijdens de Spielwarenmesse te Neurenberg, de meest belangrijke beurs voor Europeese modelbouwers. Dus wil je weten wat er komen gaat voor het komende vlieg- vaar- en rij- seizoen, dan mag je nummer 135 niet missen.

Veel leesplezier gewenst.

Frans

ook namens het hele auteursteam dat keihard gewerkt hebben om dit weer voor ekaar te krijgen.

Topic is daarna door Robert met de volgende opmerking gesloten.

Beste mensen,

In mijn ogen behoort ook dit tot winkelbesprekingen, wij zijn geen communicatiekanaal van modelbouw-aktueel en mededelingen hieromtrend vind ik hier dan ook niet thuishoren, straks krijgen we hier mededelingen van alles wat er in andere media gebeurt, dat is niet de bedoeling.

Slotje dus, en topic gaat weg.

Robert

Wat mij betreft wordt de plank hier flink mis geslagen. Het betreft hier geen
winkelbespreking, maar gewoon een aankondiging van een gebeurtenis.

Het lijkt me dat modelbouwforum gewoon een platform moet zijn waar je melding kunt maken van dergelijk zaken. Het uitkomen van een boek of een nieuw model (en het vermelden van de winkel die hem al heeft) is toch ook geen winkelbespreking. Het aankondigen van een beurs zou dan ook niet meer mogen, want misschien wordt er wel verkocht ...

Meningen ... ??

Mijn mening is dat dit een verkapte poging is om een door de beheerder verwijderd bericht alsnog te plaatsen.

Inhoudelijk is dat bericht gewoom reclamespam. Het is natuurlijk geen winkelbespreking, maar wel degelijk gewoon reclame, en ik kan mij voorstellen dat Robert dat niet toestaat, omdat je dan een forum vol met reclames krijgt.

The bottom line is dat het gewoon een commerciele mededeling is..

The bottom line is dat het gewoon een commerciele mededeling is..

Niet alle commerciele mededelingen zijn reclame.

Dit zou dus ook niet mogen:

[126994] 3d-masters-2011-crew

Ordinaire reclame voor een commercieel evenement (verkoop tickets) ??

Of dit :

5 tot 10 februari.
Startseite

Wel een hele reis maar je kan ook met het vliegtuig :wink:

Paul

De beurs is in Neurenberg ook een puur commercieel evenement en dit aankondigen of promoten is dus ook pure reclame, of niet ??

Ik denk dat we hier een behoorlijk grijs gebied hebben en dat de moderatoren hier toch iets minder krampachtig over moeten doen. Dit zijn gewoon zaken die de modelbouwers willen weten ...

Laatst bewerkt door een moderator:
het is helemaal afhankelijk van wie het post. In dit geval door de makers van MBA, en dan is het regelrechte reclame. De poster heeft er commercieel belang bij.

Iedereen post links naar verkoopsites. daar is niks mis mee, zolang de verkopers zelf maar niet hun waar hier gaan aanprijzen. dan zullen ze eerst sponsor moeten worden.

Dus: posten met commercieel belang is slechts toegestaan als je sponsor bent.

Dus: posten met commercieel belang is slechts toegestaan als je sponsor bent.

Doet weinig af aan mijn verhaal, de aankondiging voor 3D masters is ook door de eigen organisatie geplaatst en zou dan ook niet toegestaan zijn ...

Of wat te denk van deze :

electrified-no-competition-just-fun

Ook door M-auto zelf geplaatst ... zie ik ook niet op de sponsor-lijst staan had dus ook weggejorist moeten worden ...

Laatst bewerkt door een moderator:
Daarnaast denk ik ook dat het belang van een evenement voor de lezers van het forum iets groter is dan van een modelbouwblad.

Er is natuurlijk ergens een grens. Dit forum heeft een evenementenkalender. Dat aankodingen van evenementen dan wel mogen, lijkt mij logisch.

Dit forum heeft geen 'bladenkalender' of 'bladenoverzicht'.

Als laatste is er een MBa draadje recentelijk gesloten omdat het MBa account gegevens van mensen gingen posten die ongewenst waren (bv. wanbetaling). Mogelijk dat dat ook meespeelt.

De enige die het écht weet, is natuurlijk Robert.

Als laatste is er een MBa draadje recentelijk gesloten omdat het MBa account gegevens van mensen gingen posten die ongewenst waren (bv. wanbetaling). Mogelijk dat dat ook meespeelt.

Het zou een beetje jammer zijn als Robert om deze reden de regels selectief strenger toepast, ik ga er maar vanuit dat dit er niets mee te maken heeft.

het hele draadje over het feit dat MBA ermee stopte mocht wel, met alle tips om het overeind te houden die er bij kwamen, maar de aankondiging dat MBA terug komt niet???

beetje raar omdat iedereen hier op het forum hoopte dat het terug kwam, en toch wel fijn als mensen het dan ook mogen weten, nietwaar?

De enige die het écht weet, is natuurlijk Robert.

Het gaat mij overigens niet om de reden. Ik vind het jammer dat dit zo moet.

Mij interesseert het wel wanneer dat blad weer in de winkel ligt, net zo als dat ik graag wil weten wanneer er ergens een wedstrijd wordt georganiseerd of een beurs is ...

Als dat dan al niet meer kan, omdat het "reclame" is ...

beetje raar omdat iedereen hier op het forum hoopte dat het terug kwam, en toch wel fijn als mensen het dan ook mogen weten, nietwaar?

Helemaal mee eens, nog los van de vraag of je MBa echt commercieel kunt noemen. Dit blad heeft nog steeds een heel hoog "voor modelbouwers door modelbouwers" gehalte ... voor een prijs waar je de gemiddelde glossy niet voor koopt ...

Hoewel professioneel vormgegeven is het intussen nog steeds een soort "club-blad voor modelbouwers" ...

MBA = een commercieel blad.

De auteurs doen het geloof ik vrijwillig en ik denk ook niet dat er iemand is die er rijk van wordt, maar we moeten nu niet gaan doen alsof het een altruïstische instelling is ofzo..

Dat MBA een doorstart gemaakt had, is al een uitgebreid draadje over geweest, dus dat was al bekend. Dat is het draadje wat op slot gegaan is uiteindelijk, en ik meen zelfs dat daarbij ook óf door MBA óf door Robert is aangegeven dat dit forum niet langer als spreekbuis voor de MBA zal dienen.

Gevonden.. het draadje is niet meer op het forum te zien, maar nog wel in de Google cache:

DOORSTART Modelbouw aktueel - Pagina 14 - Modelbouwforum.nl

Robert zei:
Hier wil ik nu echt even een grens gaan trekken. Dit is een mooie druppel er voor. Ik wil niet dat het modelbouwforum verder in deze discussie wordt betrokken. Modelbouw-aktueel heeft een eigen website, een eigen mail adres en een eigen telefoonnummer. Mochten er nog vragen zijn, dan kunnen die daar gesteld zijn. Het forum is geen support-onderdeel van Modelbouw-aktueel, en ik zal de discussie's over modelbouw-aktueel van dit forum verwijderen. Dit is beter voor alle partijen. Wij wensen MBa en hun medewerkers veel succes en alle goeds toe met deze frisse start. Nu de boel is doorgestart graag weer de communicatie via hun eigen kanalen.

Lijkt mij eigenlijk vrij duidelijk, zit geen woord Frans tussen..

Eigenlijk neemt Henri mij de woorden uit mijn mond. Elk blad heeft zijn eigen adressenbestand en word gerund op hun eigen manier. Iedereen heeft zijn eigen communicatiekanaal. Het kan best zijn dat er soms samenwerkingsverbanden zijn tussen verschillende media, maar dat is niet het geval tussen het modelbouwforum en in dit geval de modelbouw-aktueel. Is het dan zo gek dat ik een streep trek op een gegeven moment? Ja, we hebben toegestaan dat het in tijden van onzekerheid mogelijk was om via het forum wat te communiceren, maar daar blijft het dan ook bij... Los van het feit dat het allemaal fantastisch werk ik wat de redacteuren allemaal doen, want dat is ook fantastisch. Verlies niet uit het oog dat hier door de moderators ook fantastisch werk word gedaan in hun vrije tijd, en we dat niet doen voor alle media of bedrijven die willen profiteren van het platform dat hier is opgebouwd en waarvoor/-door Ik en de moderatos dagelijks veel vrije tijd in word gestoken. (en ik er ook nog eens financieel tot mijn ellebogen erin zit..)

Robert

Met de gegeven achtergrond snap ik het wel een beetje ... er is gezeik geweest en dus ligt er nu een bepaalde overgevoeligheid ...

Blijft dat dit een gewone aankondiging is ... ja inderdaad voor een commercieel product...

Maar dat geldt toch ook voor bijvoorbeeld het evenement van M-auto dat ik eerder aanhaalde ...

Ook een tijdschrift ... met een eigen website en eigen communicatie-kanalen ...

Heb je op zich wel een punt, Maar ik heb ook gewoon toegestaan dat er destijds gecommuniceerd kon worden over de doorstart van MBa. Dat mocht, en was ook geen probleem... Toen dat eenmaal klaar en afgehandeld was heb ik gezecht: punt er achter, klaar...

Zoals vaker aangehaald, het is bijzonder moeilijk om soms de scheidslijn te trekken, ik als persoon (naast forumbeheerder) heb ook de behoefte aan info over andere zaken, maar grenzen trekken blijft nodig. Al heb ik daar zelf wel eens wat moeite mee... en ook daarmee doe je dan soms mensen/bedrijven weer onrecht aan (vinden zij dan weer...)

Robert

Laatst bewerkt:
Tsja, ik zou zeggen dat het belang van forumbezoekers bij een evenement veel belangrijker is dan bij een blad. Als je geinteresseerd bent in modelbouw, kom je de bladen vanzelf tegen, bv. in een winkel, etc, er zijn genoeg kanalen waar je tegen de MbA aanloopt, hij ligt bv. in nagenoeg elke nederlandse modelbouwwinkel, muv diegenen die de rekening niet betaald hadden (;)).

Als je geintereseerd bent in bladen over modelbouw, ga je daar wel op zoeken, en dan kom je wel uit bij MBA.

Voor evenementen is dat anders. Als jij net weet dat er zoiets als 'jets over pampa' bestaat, oid, zul je er niet snel op uit komen.

Daarnaast; wat is het nut ervan om elke maand te vertellen dat er een nieuwe editie van een blad is? De leden van het blad ontvangen dit, dus die komen er wel achter.

Laat het ook hier niet weer uitlopen op een bespreking. Ieder in zijn waarde laten.
Deze draad zal ik dan ook sluiten en verwijderen.

Robert

...Daarnaast; wat is het nut ervan om elke maand te vertellen dat er een nieuwe editie van een blad is? De leden van het blad ontvangen dit, dus die komen er wel achter.

Correctie: elke twee maanden, Henri...;)

Mijn mening: Een terechte beslissing van Robert. MbA heeft haar eigen website, die makkelijk te vinden is, en daar kunnen dit soort zaken prima openbaar gemaakt worden. Het modelbouwforum heeft ruimte gegeven aan alle communicatie rondom het stoppen en weer doorgaan van MbA (Dát was nieuws), maar nu, met een blad wat weer regelmatig verschijnt, is dat geen nieuws meer. Belangstellenden kunnen op de "analoge wijze" hun blad zoeken: in de boekhandel of op de "digitale wijze": via google.
Het blote feite dat de nieuwe Playboy of Penthouse uit is gekomen is ook geen nieuwsitem op het Journaal. Hoe graag sommigen dat ook zouden willen... Toch?

Roel
Redacteur scheepsmodelbouw MbA
Voormalig mod op dit forum.
(twee petten op, dus....)

Aangezien robert deze draad nog niet heeft verwijdert ,of gesloten ga ik verder in pb met user kwiklink .
Dit met overeenstemming met Robert

Wiebe Mod.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back