Modelbouw gedacht: Black Pearl

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Wildcat, 22 aug 2017.

  1. Wildcat

    Wildcat

    Lid geworden:
    30 apr 2014
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Heerlen
    Hoi,
    Na jaren niet "te modelbouwen" begint het weer te kriebelen.
    Ik ben aant overwegen om de Black Pearl te gaan bouwen in hout. Inmiddels het forum als doorzocht en enkel oudere post gevonden van RC projecten. Aangezien ik binnen redelijke afstand van thuis niet kan varen, ga ik voor een statisch model.
    Na een internet zoektocht uitgekomen op een Japanse site. Hier staan honderden foto's op van een eigenbouw project. Site: http://mellpapa.lolipop.jp/BP001.html
    Naast de Black Pearl staat ook de Flying Dutchman op deze site. De Japanse tekst voegt na vertaling met Google Translate niet echte veel toe. Ik ben bezig om al het fotomateriaal van de site te plukken, altijd ergens handig voor. De schaal van de modellen is 1/72, alles moet zelf worden gemaakt, houtsoorten staan er niet bij (of worden niet vertaald) kortom een project van vermoedelijk heel heel veel tijd. Daarnaast heb ik ook bijna geen houtbewerkgereedschap. Wel alles om Harleys te bouwen... :) :)
    Andere optie is de site: http://www.woodmodelboatbuilder.com
    Hier wordt een houten modelkit aangeboden, schaal 1/50. Zou op verf en lijm na, compleet worden geleverd voor 209 dollar + 65 dollar verzenkosten vanuit ergens in het hele verre oosten....de site Aliexpress bied de kit ook aan maar dan duurder.
    Iemand ervaring met met de sites woodmodelboatbuilder en aliexpress aangaande betrouwbaarheid?
    Vind het nu nog een beetje tricky.
    Of weet / heeft iemand bouwplannen / ideeën / opties / oid die wel realiseerbaar zijn?
    uiteraard alvast bedankt.
     
  2. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.771
    Locatie:
    Dordrecht
    Aliexpress gaat wel goed in het algemeen. Soms reageren bedrijven niet, maar ik heb al mijn via hen bestelde spullen altijd gekregen. Over de andere site durf ik niks te zeggen. Er wordt geen adres of niets genoemd.
    Scratch (zelfbouw) is een andere uitdaging. Dan moet je al wel een beetje houtbewerking en schaalmodelervaring in de vingers hebben. Maar misschien maak je ook kleine houten Harleys...
     
  3. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Als ik het goed heb is dit de Ebay winkel van dezelfde fabrikant (ZHL): http://stores.ebay.com/ZHL?_trksid=p2047675.l2563

    Als je via Ebay koopt en met paypal betaalt weet je in ieder geval zeker dat je je geld terug krijgt mocht het spul niet geleverd worden. Overigens verwacht ik dat het allemaal wel los zal lopen, ziet er vrij serieus uit en heeft ook goede beoordelingen.
     
    Wildcat vindt dit leuk.
  4. Wildcat

    Wildcat

    Lid geworden:
    30 apr 2014
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Heerlen
    Bedank voor je reactie. Nope, Harleys uit hout... Mmmm un idee. Nee, die worden gewoon gelast, gebout en bereden.
     
  5. Wildcat

    Wildcat

    Lid geworden:
    30 apr 2014
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Heerlen
    Van ebay kende ik hem niet. Zal uns ff kijken.
     
  6. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Ikzelf heb pas geleden ook getwijfeld om die kit te bestellen maar ik heb nog genoeg dozen in de wachtrij liggen... Het viel me wel op dat de ornamenten van die all-scenario versie een stuk mooier zijn, en dat ie ook iets groter is, maar daar is de prijs dan ook naar.
     
    Wildcat vindt dit leuk.
  7. Wildcat

    Wildcat

    Lid geworden:
    30 apr 2014
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Heerlen
    De spreekwoordelijke kogel is door de kerk. Om ervaring met hout modelbouw op te doen, start ik niet direct met de bouw van de Black Pearl als scratch model. Toch un beetje tricky lees te grote uitdaging. Heb inmiddels wel alle beschikbare bouw foto's van de Black Pearl en de Flying Dutchman op de digitale plank liggen. Gaan er dus wel komen.
    Het eerste project wordt de " La Pinta" van Artesania Latina schaal 1:65. Is m'n kerstcadeau, dus ik weet van niets :) :)
    Dus wordt vervolgt na de kerst.[​IMG]
     
    Marc w, Jaques en Hans Groenenberg vinden dit leuk.
  8. Wildcat

    Wildcat

    Lid geworden:
    30 apr 2014
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Heerlen
    Wanneer is het nu eindelijk kerstmis.... :) :)
     
  9. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.718
    Locatie:
    Tilburg
    Nog twee weken................:friends:
     
    Wildcat vindt dit leuk.
  10. Wildcat

    Wildcat

    Lid geworden:
    30 apr 2014
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Heerlen
    Het feest gaan beginnen....
    Eerst ff wat foto's van de inhoud van het kerstpakket. [​IMG][​IMG]
     
    Hans Groenenberg, TIMBERWOLF en Jaques vinden dit leuk.
  11. Wildcat

    Wildcat

    Lid geworden:
    30 apr 2014
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Heerlen
    Alvast enkele delen uit hun benarde positie verlost en ze vervolgens in de volgende positie gedwongen. No panic, niets is geplakt. Heb het idee dat op het eind alles goed komt. Echter "het eind" is nog niet inzicht[​IMG][​IMG]
     
    TIMBERWOLF en Jaques vinden dit leuk.
  12. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
  13. Wildcat

    Wildcat

    Lid geworden:
    30 apr 2014
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Heerlen
  14. Wildcat

    Wildcat

    Lid geworden:
    30 apr 2014
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Heerlen
    Ff het dek deels uitgelegd. Beschrijving geeft aan hele planken en dan vervolgens kleinere dekplanken inkerven..... Kun je ze dus net zo goed meteen als kleine dekplanken monteren. Heb als voorbeeld een eerder geplaatst verslag van La Pinta gebruikt. Ik denk dat ik uit beide beschrijvingen dat haal wat ik zelf mooi / beter vind. [​IMG]
     
    Hans Groenenberg en Jaques vinden dit leuk.
  15. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    nee de link wel
     
  16. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.771
    Locatie:
    Dordrecht
    Ja, je zit hier bij de historische zeilschepen, maar daar is nog een sub-link met bouwverslagen historische zeilschepen. Is ietwat verwarrend.
    Je kunt het hier laten staan, maar ook een moderator vragen het verslag naar de sub-link te laten verplaatsen.
    Vinden en lezen doen we het wel :)
     
  17. Wildcat

    Wildcat

    Lid geworden:
    30 apr 2014
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Heerlen
    Vreemd, boven deze rubriek staat de beschrijving van de foto hier onder.
    Laat deze hele post dan maar vervallen. Ik zal proberen om hem dan elders te laten aanmeren. [​IMG]
     
  18. Wildcat

    Wildcat

    Lid geworden:
    30 apr 2014
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Heerlen
    Ff na lange tijd un update van mn eerste hout project. Tis niet perfect. Maar wel heel leuk om de doen. De imperfecties van de eerste romp laag worden geschuurd icm plamuur. Tweede laag nieuwe kans.
    Ik gebruik dit project als oefening. Het idee is om vervolgens de Black Pearl en de Flying Dutchman te gaan bouwen.
    [​IMG][​IMG]
     
    Jaques vindt dit leuk.
  19. Pat71

    Pat71

    Lid geworden:
    11 jul 2017
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Alphen
    Je kan rustig bestellen via aliexpress. Je komt waarschijnlijk uit bij zhl via modelboatbuilder. Ik schrijf regelmatig met de eigenaar van zhl. Heb zelf ook een pakket van de san felipe van zhl. Was in 4 dagen binnen. Was een goedkoop pakket van 249 dollar en 60 euro invoering . Heb gekozen voor goedkoop pakket om de beplanking te oefenen voordat ik een duurder pakket koop van Kolderstok of ander merk. Was met eerste boot te hoog begonnen met victory.
     
    Hans Groenenberg vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina