Modelbouw show rosmalen.

Discussie in 'Model truckers' gestart door ArjanN, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    Nu lees ik dat er best wel wat mensen naar rosmalen gaan.



    Wie is waar te vinden met wat?



    Ik sta bij de modellandbouwers met onze collectie.

    20210705_185340.jpg FB_IMG_1622750998720.jpg FB_IMG_1622492613993.jpg
     
  2. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Zijn er regels voor bezoek aan Rosmalen? Kan er niks over vinden, Autotron zelf spreekt over vooraf aanmelden, registreren, 1,5 m afstand houden...
    Dat gaat nooit goed komen, als er honderden mensen door die hallen lopen en bij de tafels staan.( zoals in Goes )
    Dus mondkapjes op tijdens bezoek?
    Benieuwd wat er morgenavond ons te wachten staat.
     
    Schots en Scheef en Hans2020 vinden dit leuk.
  3. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    Nee is wel vaag ja.
    Van avond de persconferentie afwachten.
     
    Hans2020 vindt dit leuk.
  4. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Das voor mij de reden om niet te gaan.
    Mensen kunnen/willen geen afstand houden.

    En allenaal vage informatie en geen duidelijke informatie.

    Das verplicht bij een evenement
     
  5. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Binnenevenementen waarbij er geen vaste zitplaatsen zijn, worden geschrapt, aldus het AD zojuist. Vrees dat de koffers met modellen thuis kunnen blijven.
     
  6. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Er staat nog niets op website van Autotron Rosmalen, maar ga er maar vanuit dat het morgen niet doorgaat.

    Jammer.

    Ik ging er toch al niet heen, omdat de anderhalve meter afstand houden helaas niet mogelijk is.
     
  7. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    826
    Locatie:
    Halsteren
    Staat op facebook IMG-20210709-WA0000.jpeg
     
  8. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Tja, doorstroomlocatie ?
    Hoe moet ik me dat voorstellen als er 20 a 25 mensen bij elkaar staan.

    Volgens mij is de anderhalve meter maatregel niet te handhaven.
    Maar ja, we gaan het zien en horen.
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  9. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Even gekeken op de website van het RIVM, best wel onduidelijk, maar doorstroom locatie moet je zien als een dierentuin of bilbiotheek.Dus als je de beurs zo bekijkt, mensen komen binnen, blijven kort, lopen vaste route van in- naar uitgang, kopen iets en gaan weg. Zo zou je zonder testen en maskers het evenement kunnen houden.
    Maar we weten allemaal dat het zo niet gaat op een beurs. Bezoekers staan naast elkaar bij verkoopstands, of langs het parcours van de RC trucks. En blijven de hele dag, of meerdere uren.
    Ik vind dit weer typisch een draai er aan geven van de organisator om zijn eigen belang door te laten gaan.
    Ik had er ook al voor gekozen om niet te gaan.
    Hoop niet dat Rosmalen over 8 dgn als hotspot genoemd gaat worden.
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2021
  10. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Tja, als eigen belang belangrijker is dan de gezondheid van de bezoekers, dan ben je volgens mij als organisator van een evenement niet goed bezig.
    Maar ja, wie ben ik om daar over te oordelen, of te veroordelen.

    Ik vind het niet verstandig, maar de organisator heeft natuurlijk behoorlijk geïnvesteerd in dit evenement en wil graag de investering weer terugverdienen.

    En ja, ik denk dat men te snel de versoepelingen heeft doorgevoerd, waardoor het met het Delta Covid-19 virus nu weer zo misgaat en de besmettingen zo snel oplopen.
    Ik voorzie ook nog wel problemen voor de vakantiegangers, die naar het buitenland op vakantie willen gaan, zeker als Nederland op Rood gaat.
     
    Leon1965 en WillydeWoofer vinden dit leuk.
  11. andre van der weide

    andre van der weide Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    17 sep 2017
    Berichten:
    218
    Locatie:
    Helmond Netherlands
    Ja ik zou ook gaan maar blijf nu ook thuis zie ook die 1,5 meter niet gebeuren helaas maar waar
     
  12. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Een modelbouwbeurs als doorstroomlocatie benoemen. Klinkt als een “Wij van WC-eend…”
    Kijk eens op foto’s van de afgelopen edities. Dan weet je genoeg.
    Ik was er graag naar toe gegaan, maar sla toch over.
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik hoorde Mark Rutte op de radio in de auto en wist al: " dit wordt een puinhoop" . Veel te ingewikkeld en onduidelijk. Echt iets voor politici.
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.829
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Echt druk zal het niet worden.
     
  15. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    Even berichtje vanaf de beurs.


    Et is redelijk rustig. 1.5 meter word door de bezoekers redelijk gehanteerd. Sfeer is goed.
     
  16. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    606
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Naar mijn mening (27-jarige die ondertussen al 5% van zijn leven in covid zit) kunnen degene die gevaccineerd hadden willen worden dit al kunnen zijn.

    Het risico op ernstige aandoening voor jongeren is kleiner dan risico op een auto ongeluk.

    Auto rijden doe ik elke dag. Leef helaas al 1,5 jaar niet zoals ik dat graag doe.

    Vanaf begin wordt al geroepen dat iedereen of gevaccineerd zal worden of covid krijgen. Laat her virus lekker uitwaaien en geven mensen weer kwaliteit aan leven.

    Ken helaas al paar zelfmoord gevallen door eenzaamheid, of vroegtijdige aftakeling van het gestel door tekort aan buitenlucht en beweging.

    Bedenk nog de diverse ondernemers die kapot zijn, dan vraag ik me persoonlijk af of er niet meer kapot gaat door de lockdowns dan de ziekte zelf.
     
  17. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Mark,

    Tja, we hebben allemaal last van het Covid-19 virus, niet alleen de jeugd, maar ook de ouderen.

    Je hebt wel gelijk, er zijn veel bedrijven in financiële problemen gekomen,maar we moeten ook denken aan mensen dei zijn gevaccineerd zijn en toch nog Covid-19 kunnen krijgen en weer opnieuw ernstig zieken worden en long Covid krijgen, ook hele jonge mensen.
    Dus de jeugd moet niet denken er kan mij niets gebeuren, want ik wordt er toch niet of nauwelijks ziek van dit is helaas een misvatting.
    En ja, iedereen is nog niet gevaccineerd, dit gaat nu wel snel ,maar het zal nog wel even duren voordat iedereen is gevaccineerd.
    En dan heb je nog mensen die niet gevaccineerd worden en het risico dat zij ook ziek worden.
    Overigens heb ik hier minder medelijden mee, want ik vind dat eigenlijk iedereen zich moet laten vaccineren, maar ja, wie ben ik.

    Ik ben al meer dan 43 jaar zelfstandig ondernemer, nu samen met mijn dochter.ondernemen is risico nemen.
    Ook wij hebben veel last en schade ondervonden van de Covid-19 pandemie.
    Zelfs een omzetdaling van meer dan 60% in 2020, dit is niet niks.
    Maar wij zijn een gezond bedrijf, we zijn niet afhankelijk van banken en hebben in de loop der jaren een behoorlijk eigen vermogen opgebouwd.
    Wij hebben ook geen Duitse overheidssteun gehad, dit wilde wij niet.
    Nu gaat het weer de goede kant op ,we zitten nu weer op 90% van de omzet van 2019.
    Klagen helpt niet, positief blijven denken en toch rekening houden met anderen.
    Ook ik ben chagrijnig en helemaal klaar met het Covid-19 virus.
    Maar we moeten nog even volhouden.

    Maar ook de regering gaat niet vrij uit met hun zwabberbeleid.
    Veel te snel alles versoepeld, dit hadden ze geleidelijk moeten doen, dan was het wel goed gegaan.
    Dit had op dit moment veel minder stress en agressie veroorzaakt en hadden de ondernemers een veel geld kunnen besparen, dei al voorbereidingen hadden getroffen en nu weer alles kunnen afbreken.
    Hopelijk worden ze financieel gecompenseerd.

    Nu zijn we straks weer terug bij af.

    Mijn devies : Nog even volhouden, voorzichtig zijn, uiteindelijk het komt goed.

    P.S.
    Gelukkig gaat het in Duitsland stuk beter dan in Nederland en hebben nu weinig of geen last meer van het Covid-19 virus.
    We zijn allemaal gevaccineerd, ook al onze medewerkers zijn gevaccineerd.

    Dit wilde ik even kwijt, nu hou ik er over op en gaan we weer over op de orde van de dag.
     
  18. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Goed om te lezen dat het goed gaat.
     
  19. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Van insiders begrepen dat het helemaal niet druk is geweest met bezoekers. Vanaf ca 14:00, meer deelnemers die rond liepen dan bezoekers en dat dan tot 18:00 ! uur. Maar dan nog werd de 1,5 m niet aangehouden, zowel door bezoekers als rijders van de truck clubs. Zaten lekker naast elkaar te kletsen.
    Looproutes, waren er wel, maar niemand hield zich er aan. Dus dit was in die zin als ik het zo hoor geen Virus veilig evenement. Als je een BOA had gebeld was de boel gesloten, denk ik.
    Ander vervelend puntje, ik had een kaartje voor zondag vooraf besteld(verplicht) met parkeren en heb die op vrijdag geannuleerd.
    Mailtje of ze het geld wil terug storten. Antwoord, nee doen we niet, je kunt gewoon komen, en we geven geen geld terug.
    Daar ben ik aardig kwaad om en dat ga ik nog even uitvechten.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  20. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    826
    Locatie:
    Halsteren
    Sorry Fred, ik vind dat je er behoorlijk strijdlustig in staat. Het is duidelijk vermeld in de voorwaarden dat je geen geld terug kan krijgen. En je moest ook geen parkeerkaartje te kopen ( kon ter plaatse).

    Ik zou zeggen neem je verlies, maak je niet zo druk, geniet van de mogelijkheden die je wel verantwoordt vindt. Maak van te voren voor je zelf duidelijk keuze. Laat ieder in zijn waarde.


    Foto zaterdag 12 uur in Rosmalen



    20210710_122410.jpeg
     
    Tug.NL en Schots en Scheef vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina