Modelbouwboeken danwel sites gezocht

• Topicstarter Topicstarter Richard Schut
  • Startdatum Startdatum
R

Richard Schut

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig allerlei info te vinden voor het bouwen van mijn eigen modelbouwproject. Heb al heel wat foto's gevonden via het Internet en heb veel benodigde tekeningen gevonden bij het Noordelijke Scheepvaart Museum te Groningen. Het algemeen plan, lijnenplan en detail tekeningen heb ik daar weg gehaald. Maar nu ben ik op zoek naar duidelijke boeken danwel sites welke mij kunnen helpen met het begeleiden bij de bouw van mijn toekomstig RC schip. 8)

:idea: Qua sites vind ik die van DreBo over de bouw van mslb. Smit Siberie (http://www.geocities.com/scheepsmodelbouw) erg goed, een site waar veel handige tips en foto's op staan. Wellicht dat een ander forumlid ook nog wel zo'n site heeft waar ik veel info en foto's kan naslaan over een bouwverslag.

Hopelijk hebben jullie wat info voor mij aangaande de boeken danwel sites.

Groeten,

Richard Schut.

Richard,

als je even zoekt op dit forum op 'bouwverslag' dan kan je er veel vinden - met foto's en al.

mijn eigen website heeft enkele verslagen met de bijhorende foto's en commentaar - wel niet van zulke grote modellen.

groeten,

Patrick

Hallo Perk,

Ik weet dat er bouwverslagen zijn op dit forum, maar wellicht weten de forumleden nog websites te vinden op het internet die ook voor mij van belang kunnen zijn voor het realiseren van mijn bouwproject. :wink:

Maar bedankt voor je reactie en zal zeer zeker ook de bouwverslagen op dit forum in de gaten houden.

Groeten,

Richard Schut.

Perk schreef :

er is zoveel he...

Dat mag misschien wel zo zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat het bij iedereen gelijk bekend is, danwel vanuit het niets wordt gevonden op het internet.

Groeten,

Richard Schut.

Richard,

ik vrees dat we een beetje in de verkeerde richting gaan, mijn bedoeling was je te helpen, en ik bedoel echt dat er zoveel is dat ik echt niet weet waar te beginnen als ik niet meer weet wat je zoekt.

dus, als je info zoekt over een aandrijving voor een gemiddelde sleper, kijk dan op mijn website naar de info op de torque 720 - zelfs met filmpjes in de badkuip en metingen.

ook de persoonlijke webpagina links op mijn site kunnen van nut zijn.

Kan je misschien even aangeven wat voor schip je denkt te bouwen?

Gaat het een werkschip zijn, zeilboot, tanker? Dan kan ik wel even in mijn eigen bookmarks kijken. wat voor soort sleutelwoorden heb je in gedachten?

Ivm boeken, het schijnt dat Traplet

https://sslrelay.com/s84068217.onea...nid=1543a858c5f230e/shopdata/index.shopscript

een hele serie goede boeken heeft, ik heb er toch al veel van gehoord en dacht er enkele voor Kerstmis te kopen (te druk momenteel)

Patrick

Hallo Allemaal,

@ Perk : Ik bedoelde het heus niet op de negatieve manier. Zelf ben ik wat dat betreft een leek qua modelbouwen en wil graag alle info die mogelijk is. Het schip wat ik wil bouwen is ms. Doggersbank, een 1500 Mt coaster uit 1976. In mijn ogen een niet al te moeilijke opgave omdat het een vrij "simpel" schip is zonder al te veel mogelijk beweegbare onderdelen. Maar daar kom ik tijdens de bouw wellicht van terug......... 8O

doggersbank.jpg

De afgelopen paar dagen heb ik zelf natuurlijk ook even gezocht op het internet en moet zeggen dat op de site http://www.scheepsmodelbouw.be/ veel info te vinden is aangaande de "know-how" voor de bouw van een modelbouw schip.

Neemt niet weg dat alle verdere informatie aangaande boeken danwel sites natuurlijk nog steeds van harte welkom is.

Dit was het tot nu toe eerst even,

Groeten,

Richard Schut.

Hallo Jan,

De site die jij hebt weergegeven kon ik nog niet. Bedankt. Ik heb inmiddels een oproep gedaan op dat forum aangaande foto's van het schip.

Groeten,

Richard Schut.

Hoi DreBo,

Hoezo :oops: :oops: :oops: :?: :?:

Mag toch gezegd worden als iemand een goede site heeft waar volgens anderen veel bruikbare info op staat.

Kan maar een ding zeggen : Echt geweldig model en uitleg ga zo door :lol: :lol:

Groeten,

Richard Schut.

Hoi Richard,

ik vind het ook leuk om een positieve kritiek te krijgen hoor, maar ben van het verlegen type he :Fade-color .

Tis trouwens weer aardig lang geleden dat er wat gewijzigd is, maar vanaf volgende week begin ik weer met bouwen dus dan zullen er ook weer updates komen.

André

Hallo Andre,

Ben benieuwd naar de updates en zal je site dan ook regelmatig bezoeken de komende tijd.

Ik zelf wil ergens in Januari beginnen met het bouwen van mijn schip. Zal dan eerst de lijnenplan uitwerken zodat ik een spantenplan kan gaan maken.

Later zal ik nog eens het Noordelijk Scheepvaart Museum te Groningen bezoeken om meer detail tekeningen op te halen voor mijn model.

Groeten,

Richard Schut.

Back