Modelbouwersdag / Expo Historische Scheepsmodellen 2025

Vraagje; kan ik ergens mijn aanmelding nog aanpassen? Nu ik opnieuw begonnen ben met de Hermione neem ik natuurlijk 2 schepen mee (de oude is ook altijd waard om mee te nemen en tips op te krijgen).

Ik hoor het wel!

Nick,
Om je aanmelding online aan te passen is moeilijk. Het makkelijkste is om het hier of per email aan mij of Ron te melden.
Dan passen wij het wel aan in onze lijst.
Je neemt dus 2 modellen mee. Heb je ook meer ruimte nodig?

Vraag

Ik denk ergens gelezen te hebben dat aangepaste plastic modellen ook kunnen.
Een Bounty van Revell schaal 1/110.
Vrijblijvend, interesse?? neemt weinig of geen extra plaats in
Revell Bounty 1.JPG

De 'spelregels' zijn identiek aan de twee vorige afleveringen. Dat betekent dat de modellen afgeleid moeten zijn van schepen van voor 1945 en gemaakt met bouwmaterialen zoals bij voorkeur hout, papier/karton of metaal. Kunststof mag maar geen kant-en-klare kits.

In de laatste post van Ron is het bovenstaande vermeld.
Het hiervoor getoonde model van de Bounty is zeker zo te zien géén kant en klaar kitmodel. En is dus voldoende origineel om te tonen. En is dus welkom.

Beste exposanten,

Op 5 januari heeft Jan deze topic gestart met daarin vermeld de informatie en de mogelijkheid om in te schrijven op de nieuwe expo voor 27 september in het Amsterdamse Scheepvaartmuseum.
Inmiddels hebben zich reeds 19 mensen gemeld waarvan 2 verenigingen.
Een eerste prima resultaat tot zover.

Heb je je nog niet ingeschreven, maar ben je dit wel van plan dan is het belangrijk te weten dat de link naar het formulier is veranderd. We werken namelijk sinds vandaag met Google Forms in plaats van Wufoo wegens kostenbesparing.
Het werkt exact hetzelfde. Link aanklikken, formulier invullen en versturen. Je krijgt een automatische bevestiging.

Gebruik dus de volgende link https://forms.gle/9bXWZYr4YTjcVhKF6
of gebruik de volgende QR code als bijgevoegd.
QR code inschrijving.jpg

Heb je je al wel ingeschreven? Dan hoef je niet te reageren
Wellicht tot 27 september!!

Met vriendelijke groet,
Ron van Leeuwen

Dag @ronvanleeuwen54. Ik heb me zojuist opgegeven via het formulier en neem de Batavia (in aanbouw) en de Leida (af) mee. Het wordt voor mij de eerste keer, dus ben erg benieuwd! Komt er ook nog informatie over waar en hoe je al je spullen kan uitladen enzo?

Ciao,
Bastiaan

Laatst bewerkt:
Beste Bas, je aanmelding is binnen. Uiteraard zullen we iedereen tijdig informeren met alle details. Dat gebeurt gewoonlijk maximaal 2 weken voor aanvang aangezien dan de mogelijkheid tot inschrijven sluit.

Wat een prachtige schepen zie ik voorbij komen. Ik kom dan ook graag kijken op 27 september
Ik heb zelf de Friesland 1663 op de Werf liggen en ben soms al bang om met mijn schip door het huis te lopen. De armatuur en kanonsluiken etc. zijn erg kwetsbaar. De toulounnace staat al langer te pronken in mijnhuiskamer.

Ik ben dan ook wel benieuwd hoe deze prachtige schepen vervoerd worden om beschadiging te voorkomen.

Rameijn
Een mogelijkheid is om de standaard van het model er op een of andere manier vast onder te krijgen. Dan zal het model stevig op de standaard blijven staan als die op een vlakke ondergrond staat. Bijvoorbeeld als je de achterbank van je auto kan verwijderen.
Ikzelf zet mijn Bounty op de standaard dwars achter de achterbank op de vloer. Hij kan niet omvallen noch schuiven. Hooguit zal bij een stevig remmen hij iets naar voren kantelen, totdat een ra tegen de achterbank komt. Maar daar kan hij wel tegen. Het model hé. De achterbank trouwens ook wel.

Laatst bewerkt:
Op advies van Ron had ik het zo gemaakt:
Scheepsmodel zit vast aan de standaard (middels pinnen door standaard en door kiel).
Grote plank gezaagd met daarop latjes om de standaard passend in te zetten, en standaard staat vast op die plank middels klemmen.
Die plank dan op achterbank.
Model kan niet bewegen tov plank en plank ligt stabiel op achterbank.

Dag Ron wil mij wel inschrijven maar als ik op de QR code klik gebeurd er niets ik weet niet hoe dit te doen.
Hoor graag van je
Cees v/d Toorn

Back