modelcraft brushless set

Conrad is van oorsprong een elektronica groothandel volgens mij. Het is wel een goede zaak en tegenwoordig hebben ze ook produkten onder eigen naam. De prijzen slingeren wel eens heen en weer. Als ze goedkoop kunnen inkopen zijn de prijzen laag. Het hoeft echter niet altijd zo te zijn want de Esky King V2 helicopter was schandalig duur bij hun. En dan praat ik over 199 euro terwijl alle anderen ze voor 149 euro verkochten. Dit verschil van rond de 50 euro was ook het geval bij de Belt CP, en de schaalrompen hiervoor.

Maar de zaak zelf is betrouwbaar.

Die motor zou dus best topkwaliteit kunnen zijn.

Toch is het geen slecht idee om ook even te informeren bij de lhs. Dan heb je toch wat meer zekerheid, ook met ook op eventuele garantie. En een beginnerssetje van de bekende merken hoeven ook niet perse heel duur te zijn.

Buitendat: De motor is ook niet wat het lijkt, het lijkt redelijk snel te zijn met een 8 turns. Maar de 34.000 toeren die zij aangeven bij de specificatie is niet bijzonder snel. Hij is vergelijkbaar met de 9,5 Eraser van LRP. Dit is de goedkope motorcategorie van LRP. Deze motor is maar een paar tientjes en een BL regelaar voor beginners heb je ook al voor een leuk prijsje. De regelaar ziet er wel spectaculair uit, maar het vermogen ervan is niet bijzonder, het maximaal amperage dat de regelaar doorlaat is bijv. 120Amp, dit terwijl de topregelaars pieken kunnen hebben van meer dan vier keer zoveel.

Laatst bewerkt:
ik ben niet echt hard op zoek naar een brushless-set, maar zag deze toevallig staan en vroeg me af of het iets voorstelt. Als het maar een matig setje, laat ik het liever links liggen.
ik vond gewoon, als brushless-noob, dat het er indrukwekkend uitzag :-p

Meende dat het gewoon een carson set was..
Aan de andere kant, koop ze eens in het buitenland, zijn ze nog goedkoper... Dus de prijs zegt soms niets...

De force motoren zijn daar ook erg goedkoop, zowat de helft van de prijs, als hier in NL..

Ik heb meerdere dingen van Modelcraft, (servos en laders) werken prima.
Dit setje vind ik als twee druppels water lijken op het Carson Dragster set welke ik dus zelf heb. (de Carson heeft ook een 8T limiet, echter zit hier een 12T motor bij, en geen 8T zoals deze ) ik denk niet dat het een slechte koop is om eerlijk te zijn, puur omdat Modelcraft me tot nu toe nog neit teleur gesteld heeft. :)

Ik bedoel, een bekend probleem van een mamba regelaar (geloof de Mamba Max V1? ) is dat deze wel wou doorbranden, en toch vind iedereen mamba een goed merk? (Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel. ) als ik dat mis heb, aub zeg het gewoon, ik heb het alleen maar gehoord, heb zelf (nog) geen ervaring met Mamba.

Gr.
Tim:bye:

kijk trouwens ook eens naar de zender die bij de rex x 2 zit.Ik heb er zelfook zo een van modelcraft staat erop. Nu als je kijkt bij pk racing bij nieuws dan staat daar juist dezelfde zender als de mijne alleen met een ander stickertje.

zouden deze dan dezelfde zijn??

kijk trouwens ook eens naar de zender die bij de rex x 2 zit.Ik heb er zelfook zo een van modelcraft staat erop. Nu als je kijkt bij pk racing bij nieuws dan staat daar juist dezelfde zender als de mijne alleen met een ander stickertje.

zouden deze dan dezelfde zijn??

Hoogstwaarschijnlijk dan wel ja :D Het komt vaak voor dat producenten helemaal niet zelf de producent zijn, ze besteden het dan uit aan een ander bedrijf. En dat andere bedrijf verkoopt diezelfde producten dan aan verschillende producenten. Hierdoor krijg je dit soort dingen wel vaker.

Back