Modelinformatie

Hallo allen,

Even een post omdat ik er na lang zoeken nog niet helemaal uit ben gekomen...
Hier alvast de links, de vragen staan verder onderaan opgelijst:

Topmodel-NL Electro zwevers (ons allemaal gekend van horen zeggen)
Topmodel-NL Electro zwevers

Reichard modelsport

Reichard modelsport

probleem: wat ik wens is wel +-duidelijk... Een elektrozwever met pit, niet alleen om pijlsnel de lucht in te schieten, maar ook te kunnen genieten van wat thermiek. Tussen de 2 en veel meter span :-) en waarbij hier en daar nog eens fel (felle loop, roll) mee kan gedaan worden zonder dat er een vleugel breekt(zoals bij de ribbenbouw-zwevertjes al wel eens kan gebeuren). Er moet snelheid gemaakt kunnen worden en de boel moet vooral af te remmen zijn op de helling zodat een crashlanding niet noodzakelijk is...

Prijs: Welja... daar knelt natuurlijk altijd het schoentje. Eerst en vooral zo weinig mogelijk :p en ten tweede staat reichard blijkbaar niet te gooien met z'n prijzen op het internet...
Heeft iemand een idee rond welke prijs deze vliegers gaan schommelen? Iemand anders goedkopere sites gevonden voor bovenstaande vliegers?

Wie heeft met één of meerdere modellen ervaring? Beter nog... wie kan er tussen vergelijken?
Graag veel reactie, dan kan ik rustig alles doornemen en een beredeneerde keuze maken.

ohja... alternatieven zijn steeds welkom.

Ik had er al een filmpje van gezien (met flycam op de vleugel==>met die storingen) en had toen eerder de indruk dat de vleugels serieus meeplooiden.
Hij vloog daar niet té hevig en toch leek de boel serieus plooien... Nu ik het filmpje van de kust heb gezien lijkt dat al minder het geval :rolleyes:

... ik ben benieuwd over de reacties ivm reichard

Voila...
vorige week donderdag besteld na nog een super-veel sites af te schuimen, prijzen en transportkosten te vergelijken...

Het is geworden: BARACUDA van reichard...
volgens mij de meest stevige van de hele reeks die ik voorstelde en tevens één van de lichtste in verhouding met sterkte en spann...

Topmodel - BARACUDA 3,0m ARF
prijs van de verzending was 20euro... niet overdreven veel voor zo'n enorm postpakket.
Vleugel in 2 delen, spoilers/flaps, ailerons en een leeggewicht van 1.5kg voor 3m vleugels... niet slecht dus voor die prijs...
rekening houdend dat de romp gfk is, de vleugels bestaan uit ribbenbouw+schuim, overzet met gfk en daarboven balsa-beplankt vind ik dat leeggewicht enorm laag!

De referenties en bouwverslagen op het net zijn minimaal ivm de baracuda... dus tijdens het bouwen zal ik nog wel wat commentaren achterlaten...

Hopelijk komt vandaag of morgen de doos aan... of een briefje dat ik bij de post de boel mag oppikken...

de elektronica die erin komt heb ik thuis al klaarliggen met uitzondering van de motor... daarvoor wil ik eerst eens uitmeten welke grootte goed zou passen.

Setup:
* 3 (2200mah)of 4cellen(3500mah) lipo(thuis aanwezig), wordt gekozen op basis van het gewicht en zwaartepunt.
* 8 digitale servo's 16g (thuis aanwezig): Hobbycity Online R/C Hobby Store : Digital metal gear servo 16g/2.7kg/.16sec $18.14
* regelaar: 60amp supersimple ook hobbycity: thuis aanwezig met de nodige goudcontactjes
* motor: waarschijnlijk Hobbycity Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 35-36 1400Kv / 550w $30.16
Deze had ik en gaf een zwever van +-3kg kwasi verticale lift... door de torque van de motor trok deze continu scheef...
* spinner met klapprop 13*8 ook thuis aanwezig

tot gauw (hopelijk).

Back