Modellen op Interscale 2010

Ik zal alvast een voorproefje geven van wat aanstaand weekend onze kant op gaat komen. Dan wordt in Nijmegen de tweedaagse Interscale wedstrijd gehouden. Dit is een internationale wedstrijd voor vrije vlucht schaalmodellen.

Hier is de Savoia Marchetti S.M.79 van Robert Pajas (Tsjechie) voor F4E. Dit is dus de Open Schaal Electro klasse, en vrije vlucht, dus geen RC. het model heeft een spanwijdte van 50 cm.

SavoiaMarchettibones.jpg

SavoiaMarchetticomplete.jpg

SavoiaMarchettiengine.jpg

Laatst bewerkt:
En dit is de Tiger Moth Peanut van Sotiris Themelidis die voor de Interscale uit griekenland komt afreizen. Rubber aangedreven, 33 cm spanwijdte.

TigerMothvleugelsSotirisThemeldis.jpg

TigerMothcompleetSotirisThemeldis.jpg

TigerMothdetailSotirisThemeldis.jpg

Laatst bewerkt:
De Tri Pacer van Graham Banham (Engeland)voor Kit Scale. Gebouwd uit een kit van Herr Enginering, aangedreven met electromotor.

finished_tri-pacer-GrahamBanham.jpg

Hier is de Savoia Marchetti S.M.79 van Robert Pajas (Tsjechie) voor F4E.
SavoiaMarchettiengine.jpg

Cool!!!
3 motoren elektrisch aangedreven. Ik ben erg benieuwd hoe hij die tegelijkertijd weet te starten. Dat ga ik komend weekend allemaal zeker even van dichtbij bekijken :-D

Greetz,
Jurgen

Hier de de Havilland 9 van de Griekse George Kandylakis. Hij hoopt dit model af te krijgen en zo te zien gaat dat wel lukken. Dit model is zowel RC als vrije vlucht te gebruiken, en voor wedstrijdvluchten bij Interscale is RC natuurlijk niet aan de orde. We houden je in de gaten, George! Het model is schaal 1/20 en vliegt in de Open Schaal Electro klasse.

deHavilland9-GeorgeKandylakis.jpg

deHavilland9-GeorgeKandylakis5.jpg

deHavilland9-GeorgeKandylakis4.jpg

deHavilland9-GeorgeKandylakis3.jpg

deHavilland9-GeorgeKandylakis2.jpg

Ik heb wel eens beweerd dat de absolute top van de Europese vrije vlucht schaal vliegers naar Nederland komt voor dit evenement. Ik hoop dat jullie bij het zien van deze foto's begrijpen wat ik bedoel.

Hier nog een paar plaatjes van de D.H.9. Georgyo Kandylakis is overigens in 1999 met dit model begonnen en zou het toen met een CO2-motor uitvoeren. Intussen is de stand van de techniek veranderd en wordt dit dus electro.

Stoeltje en instrumentenpaneel:
deHavilland9-GeorgeKandylakis9.jpg

deHavilland9-GeorgeKandylakis7.jpg

deHavilland9-GeorgeKandylakis8.jpg

Cool!!!
3 motoren elektrisch aangedreven. Ik ben erg benieuwd hoe hij die tegelijkertijd weet te starten. Dat ga ik komend weekend allemaal zeker even van dichtbij bekijken :-D

Greetz,
Jurgen

Ik denk dat de drie motoren op dezelfde Voodoo zijn aangesloten. De afgebeelde motorgondel lijkt 1 Voodoo en 3 motorregelaars te hebben. Dan moet het starten niet zo moeilijk zijn. Maar zeker cool!

Dank je voor deze post Wout.

Ben alweer wat geruster dat ik Pinda's jureer en geen open schaal.

Ho... even mijn onderkaak van de vloer rapen....

Ik ben langzaam aan de Interscale website aan het vullen met de foto's die ik heb gemaakt. Op dit moment heb ik de Pistachios voor een groot deel erop staan. Kijk maar eens op Interscale - photo's
De Nederlandse tekst volgt nog, maar de foto's spreken voor zich. Hier een voorproefje, Richard Crossley's Polikarpov I-16, vierde plaats met een totale vluchtduur van de beste twee vluchten van 59 seconds, de statische beoordeling leverde 60 punten op. Helaas Richard, om in de prijzen te vallen moet je toch echt beter je best doen!

interscale-2010-pistachio_photo-by-wout-moerman-10.jpg

Laatst bewerkt:
mooie plaatjes wout
en ja als hij nu al beter zijn best moet doen hoe moet het dan als jij over twee jaar jou model af hebt voor deze klasse:D
Maar het blijft toch een mooi gebouwd modellentje, dat ik nog maar moet zien dat ik zo mooi kan bouwen.
want ik ga het wel proberen om ook 2012 mee te doen in deze klasse:banana:

das toch die hand van die man die zo goed die hand kan tekenen?
en wel van alle kleine detials kan voorzien.;)
ja dat is de han dvan die kunstenaar hoe heet hij ook al weer Erik geloof ik.
maar het model is echt heel mooi

Tegenwoordig richt ik me op knieën (die een instabiele knieschijf hebben).
Maar hier gaat het om vliegtuigen. Ik zal eens kijken of ik mijn plaatjes op i-net kan zetten...

Voo zover ik het mij goedkan herinneren is die mooie hand van Luis, maar Erik zal het verschil tussen zijn hand en Luis' hand wel het beste weten..

Er zijn weer nieuwe foto's te zien op Microflight.be. Deze keer zijn het de foto's van Interscale 2010 van Andre Petit. Het bijzondere van zijn foto's is dat hij heel veel in-flight foto's heeft gemaakt, met een zeer indrukwekkende telezoom.

Hier weer een paar voorproefjes:

Schaal 1/72, dat is zo erg klein! Maar dit is een model op deze schaal, vrije vlucht, electro aangedreven. De Bouwer is Robert Pajas (Tsjechie).
2010-11-07-Interscale2010-236.JPG

De Pou-du-Ciel van Richard Crossley, vrije vlucht, electro aangedreven:
2010-11-06-Interscale2010-143.JPG

Heinkel 111 van Peter Smart, vrije vlucht, electro aangedreven:
2010-11-06-Interscale2010-178.jpg

Pitts Special van Peter Smart, vrije vlucht rubber:
2010-11-07-Interscale2010-332.jpg

Laatst bewerkt:
Back