Modelletje gezocht voor 2x EDF 50 en Feigao motor

Hoi allemaal,

ik heb nog in overschot 2x EDF 50 fannetjes liggen met elk een Feigao 1208425L motortje.
Nu ben ik op zoek naar een goed vliegbaar modelletje dat ik zou kunnen uitrusten hiermee.
Ik vind echter geen echte goed plannetjes hiervoor.

Iemand enige suggestie ?

groetjes,

Davy

Ik ben aan het proberen om een A-10 van Flying Styro te bouwen met 2 van die fannetjes. Als ik hem goed licht houd, moet het denk ik wel kunnen. zal zeker niet overpowered zijn, maar dat zoek ik ook niet. Ik wil proberen zoveel mogelijk schaal te vliegen, dus geen racemonster...

Ben net begonnen aan die kit, maar man zeg, wat is dat een mooi gedetailleerde kit!
Echt tof.

Ik weet trouwens niet waar je van houd, maar er is natuurlijk genoeg te verzinnen met 2 fannetjes. Wil je goedkoop depron bouwen? Of een mooie kit?

Hey Sietse,

het maakt me in principe niet echt veel uit of het een depron iets wordt of een mooie kit. Het mag volgens mij met die fannetjes niet te zwaar worden allemaal. Ik veronderstel dat de aangegeven 800 gram toch wel wat teveel van het goede is ?

Het mag iets simpel zijn met niet teveel werk aan. Maar het moet vooral goed vliegen, want mijn probeersels hebben het meestal niet lang uitgehouden !

Ik heb ooit de Corsair gehad van Flying Styro, maar ik vond er niks aan. Zeker omdat er geen goede handleiding bij zat en het toestel al half door iemand anders gemaakt was, heeft me aangezet om hem te verkopen. De rkoper heeft me nog niet laten weten of het toestel al gevlogen heeft ... :-)

Groetjes,

Davy

lol,
Een vriend van mij heeft de Spitfire goed licht gebouwd en die vliegt echt prachtig in ieder geval.
De opgegeven 800 gram ofzo is volgens mij ook met de aangegeven setup. Dat zijn 2 monsterfans en een 3S2500mah ofzo. op het filmpje zie je hem ook echt bruut hard gaan, niet echt realistisch. Jammer, omdat het toch een mooi model is.

Ze hebben ook nog een paar anderen daar voor 2 edfjes.
en anders? mja... vooral zorgen voor een goede aanstroming en een goede setup, lichte servo's, licht accu'tje, licht ontvangertje. Dan krijg je genoeg de lucht in volgens mij.
Misschien een schaal Boeing ofzo? :D

Back