Modellstudio Ka8b 1:4

Discussie in 'Zweef Schaalmodellen' gestart door Justus, 15 mei 2019.

  1. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.498
    Locatie:
    groningen
    Dan vind je dit vast ook leuk:



    Dat van die dalende weegschaal (je bedoelt waarschijnlijk het gewicht dat die aangeeft ;)) ben ik wel benieuwd naar.


    jan.
     
  2. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Yup! De muziek ook!

    En dat andere: ik ben inmiddels ruim een half jaar keihard mijn best aan het doen om mijn gewicht onder controle te krijgen. Ik heb geen klachten, mijn hartslag, bloedruk, cholesterol alles is goed (word regelmatig nagekeken voor m'n lichamelijke keuring voor de zeevaart) en ook qua bewegen geen klachten.

    Maar ik ben mij ook bewust van mijn veel te hoge gewicht en de bijbehorende belasting op enkels knieen en risico's als ik ooit wel wat zou gaan mankeren en dat wilde ik voor zijn.

    Dus ben ik radicaal anders/gezonder/regelmatiger gaan eten (eerst streng dieet, inmiddels al wel weer wat meer en normaler) en sinds een maand ben ik ook gaan bewegen om de luiheid uit mijn lijf te krijgen.

    Ik loop elke dag 45min tot 1 uur stevig door (hardlopen kan ik niet) en wil straks als het weer mag in combinatie met een sportschool gaan proberen wat meer vorm te krijgen.

    Al met al ben ik bijna 30 kilo kwijt en de grote uitdaging van ze niet terug krijgen gaat nu beginnen....dát wordt mijn doel voor 2021: niet aankomen!

    Én de Ka8 afbouwen!!!!
     
    ramses, AER, Ariel en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.498
    Locatie:
    groningen
    Hm . . .

    Allemaal erg herkenbaar.

    De nieuwe vriendin (zelf slank als een den) heeft mij de afgelopen maanden nogal verwend (met eten) en ik heb me enigszins laten gaan.

    Ja, dan weet je wel wat er gebeurt. :eek:

    Als ik er 6 kilo af krijg ben ik tevreden.

    Okay!

    Mijn steun heb je.


    jan.
     
  4. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Met slechts een paar maanden slechte/minder gezonde gewoontes is het (hopelijk) nog wel bij te benen en 6 kilo lijkt mij niet zo heel erg dan. (Neemt niet weg dat dat wél ook moeite kost dus in ieder gevall succes!!!:thumbsup:)

    Ik ben 25jaar aan achterstallig onderhoud een het proberen goed te maken. Tot nu toe gaat het goed maar de uitdaging zit in het volhouden en daar heb ik geen goede staat van dienst dus daar zit mijn uitdaging in:(
     
  5. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Voor de beeldvorming:

    Juni 2018

    IMG_7948.JPG




    Vorige week
    20201228_131927.jpg


    Ik heb nog geen nieuwe kleren gekocht en er zijn behalve een paar zelfgemaakte shots ook nog geen foto's van het behaalde resultaat (want ik ben nog niet klaar...en
    ...ik heb nog geen passende kleren:hammer:)

    Maar als het vliegseizoen nog iets gaat worden komend jaar zal ik weer op veldjes gaan rondlopen dus dat komt wel;)
     
    ramses, serge pot, Arnold 85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Denk dat ze je niet gaan herkennen :D
     
    Justus vindt dit leuk.
  7. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Goed gedaan Justus, houden zo!
    Zelf ben ik een jaar of 4 geleden 10 kg af gevallen en daardoor mijn diabetes 2 kwijt geraakt.
    Ik hou mijn gewicht goed maar niet fanatiek bij, en blijf al die jaren nu ± 2 kg rond mijn nieuwe gewicht door aandacht eten (hoeveelheid en producten) en beweging.

    Goed dat je een foto post, anders had ik wat meer moeite je te herkennen. ;)

    En als het wat harder waait moet je maar wat ballast voor in je broek meenemen.
     
    Ariel, Berrie en Justus vinden dit leuk.
  8. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    En een echte winterjas kopen!:hammer: Ik ervaar sinds kort de nieuwe sensatie van het af en toe een beetje koud hebben.

    Het is nog niet zo erg dat ik ineens lange mouwen ga dragen maar een warme jas begint soms toch wenselijk te worden;)
     
  9. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Zeker ken ik dat! Zo ben ik al 6 jaar met de herbouw van de Elefant bezig. Deels omdat er (te) vaak andere projecten tussendoor komen, deels ook omdat ik na zo'n tussendoorproject niet meteen zin heb om me weer op de Elefant te storten. Tegen de tijd dat ik weer zin heb ligt er weer iets anders op de bouwplank......
    Inmiddels ben ik weer bezig en voelt het weer lekker. Dat is voor mij een voorwaarde. Ik ga niet tegen mijn zin bouwen. Als de zin er niet is, dan niet. Er is geen deadline, en een hobby moet leuk blijven.

    Het komt vanzelf weer Justus. Tot die tijd gewoon af en toe langslopen, dan merk je vanzelf dat het een keer weer gaat trekken.
     
    aurectar en Justus vinden dit leuk.
  10. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Soms moet je je eigen er ook toe zetten. Ben je even bezig, dan krijg je vanzelf de zin ook weer......dat is mijn ervaring.
     
    serge pot, Justus en Huibert vinden dit leuk.
  11. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven

    Precies. Een beetje discipline mannen! ;)
     
    serge pot, Justus en Arnold 85 vinden dit leuk.
  12. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Onthouding vraagt ook veel discipline!
     
    Berrie en Justus vinden dit leuk.
  13. bosch

    bosch

    Lid geworden:
    18 apr 2011
    Berichten:
    210
    Locatie:
    gelderland
    En? al weer iets verder met de Ka8? ;)
     
  14. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Een heftig jaar, met te veel en te prive om hier uit te leggen, sluit ik af met EINDELIJK de Ka8 weer op het werkblad!

    Alles is weer opgeruimd (al zou je dat niet zeggen:rofl:) en de tekening van de rechter vleugel ligt onder een laagje folie...

    20211230_221718.jpg

    En terwijl de liggers liggen te drogen (moeten verlengd worden en dat doe ikmet bruislijm dus dat duurt even) heb ik de voorkant van de romp in de grondverf gezet en het instrumentenpaneel zwart gemaakt.

    Ik heb er zin in om weer aan deze kist te werken!
    (Want ik heb al weer volop plannen voor hierna! Maar dat komt tegen die tijd wel ergens op het forum;))
     
    ramses, aurectar, M.l.v.Doesburg en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.498
    Locatie:
    groningen
    Het feit dat 'ie weer op de tafel staat interpreteer ik zonder meer als een positief gegeven.

    De beste wensen voor 2022!


    jan.
     
    Justus vindt dit leuk.
  16. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Komend seizoen vliegt hij!

    Gevaarlijk om te zeggen.....ik weet het.....maar dat wordt wel écht mijn streven!

    Achter de sleper van @Terence :thumbsup:
     
    Terence, Nogravity, ISOLA2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Terence

    Terence

    Lid geworden:
    17 jan 2011
    Berichten:
    1.423
    Locatie:
    Ermelo
    Komt goed Justus, dan moet ik rap verder met de Ka6 vleugels om achter jouw sleper omhoog te gaan
     
    Ariel en Justus vinden dit leuk.
  18. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik kon het niet laten om even te visualiseren
    20220109_202947.jpg

    Halverwege de linkervleugel, liggerverkasting zit er helemaal op dus ik durfde hem wel even van het werkblad te halen
     
    ramses, Helikapoter, tjarko en 11 anderen vinden dit leuk.
  19. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Altijd heel goed voor de motivatie!
     
    aurectar en Justus vinden dit leuk.
  20. Frank Vdb

    Frank Vdb

    Lid geworden:
    16 sep 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    aalst
    Hello Justus is het mogelijk een kopij van de bouwtekening van de Ka8 op 1/4 van jou te kopen?
    Grtn Frank.
     

Deel Deze Pagina