Ik heb besloten voor de vleugel toch eerst de verstoorders te maken want deze worden apart opgebouwd en later in 1 keer in de vleugel gelijmd. Als ik straks de vleugel op mijn werkblad heb liggen heb ik weinig plek over en je zal zien dat ik ze dan ineens wil hebben om in te bouwen
Dus eerst alle onderdelen bij elkaar zoeken
Want hier is een klein verschil tussen wat er bij de kit geleverd is, wat er op de bouwtekening staat en wat de plaatjes van de bouwbeschrijving weergeven.
De bouwbeschrijving is van het 1ste oermodel waar een paar onderdelen net even anders zijn dan de uiteindelijke kit, zoals vulplaatjes voor de scharnieren. Op de tekening staan die vulplaatjes helemaal niet afgebeeld en als ik het op die manier zou monteren zou de kast, die je dan later in de vleugel plaats, veel te groot uitvallen.
Maar met een beetje passen, meten op maat schuren en met CA druppelen kom je toch tot een onderste helft van de rechter vleugel.
Dit dus nog 3 keer en daarbij goed uitkijken dat ik wel de juiste maak zodat ik straks niet 2 linkerkanten heb gebouwd.
Om te kijken hoe Fotor dit bij zijn Ka7 heeft gedaan ben ik weer eens door zijn bouwverslag gaan bladeren en dat was best een feest van herkenning!
Niet alleen voor wat betreft de constructie, de Ka8 is wat eenvoudiger met vooral veel minder dun multiplex, maar in hoofdlijnen vergelijkbaar. (Zelfde leverancier, zelfde schaal dus dat is niet heel verassend) maar ook de persoonlijke ervaringen gedurende de bouw maak ik vergelijkbaar mee.
Bij vlagen gaat het bouwen geweldig en is er geen grens aan inspiratie om er aan te werken.......en dan blijkt er ook nog zoiets als een gewoon leven te bestaan naast modelbouwen waar ook wat tijd in gaat zitten.
Dan gaan er zomaar een paar weken voorbij zonder enige progressie en dan is er ineens weer de inpuls om weer door te pakken.
Ik vind het net zo leuk om onderdelen als die verstoorders onder mijn vingers vorm te zien krijgen en ik krijg een vergelijkbare koele reactie van mijn betere helft als ik trots een paar aan elkaar geplakte houtjes laat zien.
"....mooi hoor!..." met een blik van "...ben je daar nou blij mee???"
Maar vooralsnog heb ik bouwstuip weer even te pakken dus nu eerst weer een weekje werken en volgende week weer door!!