Modelschip onbekend

Discussie in 'Foto-Album' gestart door feike84, 3 okt 2013.

  1. feike84

    feike84

    Lid geworden:
    3 okt 2013
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Workum, Friesland, Nederland, Europa, Aarde...
    Ik heb een onvoltooid vissersschip van mijn grootvader staan (de beste man is helaas al 13 jaar overleden) en ik zit met een vraag. Wie heeft er enig idee wat dit voor type schip is, wie de fabrikant kan zijn en wat voor bouwpakket dit zou kunnen zijn....[​IMG] [[​IMG] [​IMG]

    Groetjes Feike
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik denk dat het een zelfbouw boot is. (en een erg mooi rompje, als je mij vraagt. )

    Heb zelf ook een zelfbouw model van de Witte Zee (bij benadering. :) ) staan. zijn vaak wel mooi te herkennen aan de binnenkant van de romp (opbouw ervan. )
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.777
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ziet er inderdaad nogal "eigenbouw" uit: de boeg loopt hoger dan de ramen van het stuurhuis, en dat is "niet erg gebruikelijk" in de realiteit, dus het lijkt me stug dat het een model van een bestaand schip is....

    Groet, Bert
     
  4. feike84

    feike84

    Lid geworden:
    3 okt 2013
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Workum, Friesland, Nederland, Europa, Aarde...
    Ik heb op de zolder ook nog een zelfde romp, maar dan zonder opbouw, zonder roer of schroef. Wel zit er een dek op.....
    Het geeft in elk geval weer iets om over na te denken en verder te kijken naar hoe mijn grootvader dit schip heeft gebouwd, en vooral de vraag: wat kan ik eraan voltooien. Ik denk dat het stuurhuis nog afgemaakt moet worden en voor de mast / gieken nog tuigage gemaakt moet worden.
     

Deel Deze Pagina