Ik zie nu op de nieuwe foto dat de gas aanvoer niet midden tussen de twee branders zit.
Liever de gas aanvoer tussen de twee branders in? Maar als ze gelijk vermogen hebben prima.
Op de laatste foto zie ik enorme gele vlammen.
Dit duid voor mij op onvolledige verbranding en dus teveel gas (en te weinig lucht) en te weinig warmte opbrengst.
Als de vlam echt los komt van de branderbuis is de vlam in risico voor uitwaaien etc.
Let wel,
als het branderbed in het branderhuis zit heb je een andere situatie, met als resultaat een andere vlam.
De gasketel heeft een mooi verdampingsoppervlak.
Het vullen van de gasketel vullen met welk gas dan ook, ik zie geen afblaas zoals je ziet bij bijvoorbeeld zo genaamde karwei flesjes.
Deze afblaas garandeert ook de 80% gasvulling die je nodig hebt.
Als de gasketel echt veel brander warmte meepikt kan de druk in de gasketel snel hoog oplopen.
Kan een voordeel zijn kan heel gevaarlijk zijn.
Maak mooie, werkende en veilige dingen.
Mooie afperspomp.
Daar kun je iets mee op druk brengen.
Veel modelbouw plezier,
Succes met de bouw.
Blijf delen.
Willum
Liever de gas aanvoer tussen de twee branders in? Maar als ze gelijk vermogen hebben prima.
Op de laatste foto zie ik enorme gele vlammen.
Dit duid voor mij op onvolledige verbranding en dus teveel gas (en te weinig lucht) en te weinig warmte opbrengst.
Als de vlam echt los komt van de branderbuis is de vlam in risico voor uitwaaien etc.
Let wel,
als het branderbed in het branderhuis zit heb je een andere situatie, met als resultaat een andere vlam.
De gasketel heeft een mooi verdampingsoppervlak.
Het vullen van de gasketel vullen met welk gas dan ook, ik zie geen afblaas zoals je ziet bij bijvoorbeeld zo genaamde karwei flesjes.
Deze afblaas garandeert ook de 80% gasvulling die je nodig hebt.
Als de gasketel echt veel brander warmte meepikt kan de druk in de gasketel snel hoog oplopen.
Kan een voordeel zijn kan heel gevaarlijk zijn.
Maak mooie, werkende en veilige dingen.
Mooie afperspomp.
Daar kun je iets mee op druk brengen.
Veel modelbouw plezier,
Succes met de bouw.
Blijf delen.
Willum