modeltechnics GN-16 GN-25 (muco?)

Hallo Vliegers.

Voor mijn Cox motoren ben ik op zoek naar modeltechnics GN-25 (en gn-16) branstof. Deze heb ik 2 jaar geleden eens bij Muco modelbouw gehaald.

Ik probeer Muco echter te bellen en te mailen maar krijg geen gehoor. Klopt het dat ze eerder ook in alkmaar zaten?

Komt iemand wel eens bij Muco in amsterdam die misschien even wil informeren naar de beschikbaarheid en prijs? Of iemand die een andere winkel weet waar deze brandstof te kopen?

De lokale hobbyshop heeft alleen modeltechnics Qwikfire

Bij voorbaat dank!

Bas

Andere alternatieven voor Cox brandstof zijn uiteraard ook welkom.

Moderator: Wil je dit topic verplaatsen naar lijnbesturing? bvd!

Ik heb het ooit gehad, heel veel nitro erin (40%?), gemengd door toen nog Jan van Beek (www.hobbyin.nl) maar verhoudingen ben ik kwijt.

Topic verplaatsen door klikken op waarschuwingsbordje
report.gif
naast openingsbericht.

Er zullen zat mensen het niet met mij eens zijn, maar mijn coxjes hebben altijd op Tornado 16% goed gelopen. Deze brandstof schijnt maar 12% olie te bevatten (telefonisch van de firma Jonker zelf te horen gekregen) en die motortjes zijn ondanks redelijk wat draaiuren nog in prima conditie, zelfs nu de jongste alweer minstens 8 jaar ongebruikt en ongeconserveerd op de plank ligt. Van de jongste (TeeDee 0.051, nu minstens 18 jaar geleden zelf nieuw gekocht) weet ik in elk geval 100% zeker dat ie nooit wat anders te drinken heeft gekregen, de andere (standaard BabeBee van de laatste productiejaren) heb ik via via op de kop getikt en geen flauw idee waar die op is ingelopen, maar hij loopt ook prima op dat auto-sapje... Oh ja... die TeeDee heb ik altijd met een Sullivan gestart ook nog, want 16% start minder makkelijk dan 25%..... Oh gruwel....

Vertrouw je dit niet (ofwel, wil je per sé die 25% en wonderolie) dan koop je toch 20 of 25% nitro carbrandstof, en gooi je er per liter 100 ml wonderolie doorheen? Ik zie er persoonlijk het nut niet van in om dat te doen, gezien mijn ervaring tot nog toe, maar het kan volgens mij ook geen kwaad.

Groet, Bert

Het klopt dat het nog op de website van Muco staat. Echter heb ik dus al enkele mailtjes gestuurd en een paar keer gebeld. Nergens reactie op gehad.

Danzij de tip van Ron contact met Hobby-in opgenomen welke in ieder geval de brandstof in de door mij gevraagde verhoudingen te mengen. Enige nadeel is dat deze winkel vrij ver van mijn woonplaats ligt en versturen denk ik geen optie is.

Brutus, uiteraard kan het best zijn dat de coxjes geen schade oplopen van andere brandstof verhoudingen en olie's. Echter waarschuwen ze toch nadrukkelijk dat de bal socket van de zuigers echt wonderolie nodig heeft. Daarom wil ik ook zeker brandatof met deze olie gebruiken.

Wie weet verstook ik ook mijn liter Qwikfire nog wel waar wonderolie aan toegevoegd is.

Bedankt iedereen!

Back