Modeltreinen.

Hoi Frank,hahahaha
nee hoor,ik heb ze echt zo gespoten.Maar je weet wel ongeveer m'n spuitwerk van de trucks.
Alleen is dit ff een stukje kleiner.Maar dat is een uitdaging.
Er volgen binnekort nog wat foto's van de treinen die ik hier heb staan.
groetjes Marcel.

Zijn er nog mensen hier die naar eurospoor gaan? Na 2 jaar niet te zijn geweest wou ik dit jaar wel weer eens. Ik wil graag een nieuwe BR24 van fleischmann scoren daar. Kijken of dat gaat lukken.

M.v.g. Mark

Nee ik ga niet.Ik ben al m'n treinen aan het verkopen.Ik heb nog een heleboel te koop staan.
Reden?
Ga weer terug naar m'n 'oude' hobby.Modeltrucks radiografisch.
gr Marcel.

Ga je daar geen spijt van krijgen? Ik heb ook eens op een punt gestaan dat ik dacht ik verkoop alles, maar gelukkig niet gedaan omdat ik bang was dat ik er spijt van zou krijgen.

M.v.g. Mark

Ik ben wel over het punt gegaan van verkoop. Staan nu te koop:p

De TEE en Union Pasific gaan de deur uit. Rest blijft te mooi als colelctors item:D

Greetz,
Joram

Ik moet zeggen dat eurospoor dit jaar wel de moeite waard was. Heb daar een paar prachtige banen gezien.
Ik wou voor een BR 24 van fleischmann gaan maar het is een BR 86 geworden met 4 wagons.
Hierbij de foto.
br86001.jpg

M.v.g. Mark

Ik heb dat ook gedaan. Eigenlijk alleen maar Marklin OH..
Mijn broer is nu wel bezig met Marklin mini en das ook 'fijn' hoor:D

Groeten
Jan

Hallo allemaal, ik ben net nieuw hier, ik ben Leendert Prins en 12 jaar. en ik hoop heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel te leren van de grote mensen :) ik heb zelf ook een fleischmann baan die helaas al een hele tijd braak ligt mn vader heeft het druk druk druk. 1 tip: begin nooit een eigen bedrijf. ik ben van plan om een zwitsers berglandschap met een dorpje, een rivier en een houthakkerskamp te bouwen. ook verschillende tunnels en een berg met een herdershutje staan in de planning. als jullie tips hebben: ik hoor het graag!

hallo
ik moet ff zeggen dat het wel mooie baanen zij
ik ban zelf ook al bezig met een baan
later meer gr joost
ps ik rij marklin oh en lgb en er kompt ook nog marklin z :P

hallo allemaal, vandaag weer eens even mijn treinen onder het stof vandaan gehaald. in de vakantie hele plannen gemaakt enz. enz. Helaas rijd de trein, als ik de stekker in het stopcontact stop, op volle snelheid over de rails en is niet meer te besturen, met alle gevolgen van dien :(
kan iemand mij helpen?

Leendert, hoeveel treinen hebben jullie?
Hebben jullie wel een goede trafo of delta systeem?

Ik heb hier een Märklin baan met 3 moderne treinen die op delta systeem werken.
Verder heb ik 2 oude treinen die niet op delta werken.
Wanneer ik die op de baan zet zijn ze ook bijna onbestuurbaar en werken ze met een behoorlijke rem vertraging van ruim 3 seconden.
Dit is heel veel voor een oval baan van 1.80 m (het langste rechte stuk).

Als je - zoals je zelf al zegt - de treinen onder het stof vandaan haalt moet je eerst de rails vet & stof vrij maken.
Mijn treinen rijden juist niet als ik ze aanzet na de vakantie.
Ik moet eerst met een redelijk schone doek de rails goed schoonmaken.
Eventueel stof ik nog treinen en wagons af.

Want dat stof gaat verbranden en stinkt standaard vies.
Als er te veel stof in de trein is, dan kan ook de binnenkant van de trein in brand vliegen.
Tenminste, dit is een logische gedachte.

Vervolgens is zo'n koolborsteltje of in een modern geval, een chip, doorgebrand en dan kunnen zulke dingen gebeuren.
Ik zeg altijd, hoe meer elektronica bij de treinen, hoe meer ellende.
Geef mij maar gewoon een delta systeem met maximaal 4 treinen tegelijk dan een heel digitaal Central Station systeem.

Hier nog wat foto's van mijn baan. Op mijn 6e ben ik begonnen met deze hobby en heb nu 13 jaar verder 16 lokomotieven en ongeveer 200 wagons. A
De plaat is nog een beetje kaal maar daar moet verandering in komen.
Hier zit nog meer geld in dan als mijn bestuurbare autootjes.
Alles wat ik heb is van roco en fleischmann en ik rij alleen maar tijdperk 5 naar duits voorbeeld. Ik rij in schaal H0, 1 op 87.
De aansturing is nu via de roco multimaus maar dat moet de intellibox worden van uhlenbrock
Ook de wissels worden digitaal aangestuurd door schakeldecoders.

Hier enkele plaatjes van mijn baan.

Br 101 141 azubis gegen hass und gewalt.

V.L.N.R. BR 140 810, 182 004, 189 066, 185 222 en 101 141

station met de br 146 017 met dubbeldekker en 145 064 met kolentrein

V.L.N.R. 140 810, 185 222 en 145 064 in dubbeltractie, 182 004, 146 017 en 101 005

Ik hoop dat de plaatjes een beetje bevallen.

groeten, wesley

Laatst bewerkt:
Wat mooi allemaal zeg, nou twijfel ik toch.

Ik was van plan om een modelsleper te gaan bouwen,
maar nou ik dit zie lijkt mij dat ook geweldig.

En niet weers afhankelijk.

Wie heeft tips voor een starterset ho.

Ik hoor het wel.

Wat mooi allemaal zeg, nou twijfel ik toch.

Ik was van plan om een modelsleper te gaan bouwen,
maar nou ik dit zie lijkt mij dat ook geweldig.

En niet weers afhankelijk.

Wie heeft tips voor een starterset ho.

Ik hoor het wel.

Wil je digitaal of analoog?

persoonlijk zou ik voor digitaal gaan, heeft toch de toekomst en heb het zelf ook.
Hiermee kun je meer treinen onafhankelijk laten rijden op 1 baan. Je kan er nog veel meer maar daar kun je beste zelf achter komen want het zeeeeeeeeeeeeer uitgebreid.
Ik zou ook eens op www.beneluxspoor.net
daar staat alles op over van alles en nog wat, wat ook maar met modelspoor te maken heeft. van beginner toot de meest gecompliceerde digitale zaken.

Voor een start set in H0 zou ik dan gaan voor een roco startset met multimaus.
Heel fijn en makkelijk apparaat.

Roco - Modelleisenbahnen: Startsets

groeten, wesley

Nou, kheb een leuke startset van marklin kunnen aanschaffen.

Digitaal met mobile station.

En ik heb toch voor marklin gekozen vanwege het 3rail systeem.

full

full

En nu uitbreiden maar....

Laatst bewerkt door een moderator:
persoonlijk zou ik voor gelijkstroom zijn gegaan (dat ik ook heb).

Want bij wisselstroom heb op elke dwarsligger en pinnetje voor de stroomtoevoer en dat vind ik niet echt mooi uitzien.
Verder heb je voor wisselstroom alleen märklin (veel te duur) en wisselstroomloks van roco/fleischmann die ook een stuk duurder zijn als die van Gelijkstroom.

groeten, wesley

Even weer voor de modeltrein fanaten onder ons.
Op 23,24 en 25 oktober is er weer in de jaarbeurshallen in Utrecht Eurospoor.
Ik ga zeker even kijken weer daar.

M.v.g. Mark

Ik ga ook naar eurospoor.
Nu het kouder wordt rijdt ik toch bijn nooit met de auto dus die zal wel weer tot half april op de zolder staan.
Ik ga eens kijken of ik nog wat loks en wagons kan scoren in utrecht.
zal wel lukken denk ik.

groeten, wesley

Back