Modelvliegdemonstratie Koninginnendag 1981 of 82 te Asperen

Modelvliegdemonstratie Koninginnendag 1981 of 82 te Asperen

Mijn vroegste herinnering aan het modelvliegen is die van de modelvliegdemonstratie op Koningennendag, op het voetbalveld in Asperen. Ik moet een jaar of 4-5 zijn geweest toen mijn vader me daar mee naar toe nam. Het demonstratievliegen heeft toen een behoorlijke indruk op me gemaakt. Vandaar dat ik het me kan herinneren. Nu, vele jaren later, vlieg ik zelf alweer een jaar of 7. Met name het thermiekvliegen is mijn favoriete bezigheid. Soms vraag je jezelf weleens af, hoe kom je er nu bij om zo’n hobby te beginnen? Vaak denk ik dan terug aan die modelvliegdemonstatie, van lang geleden.

Omdat ik mijn herinnering graag aangevuld wil hebben met verhalen, en het liefst met foto’s, plaats ik dit verhaal op het forum. Wie kijn mij meer vertellen over deze demonstratie?

Nee, sorry.......

Wel heb ik een soortgelijke ervaring gehad.
een jaar of 20 terug was er een vliegdemo bij de voetbal vereniging in Warmond (naast Leiden) hiervan is mij bijgebleven de helicopter die op zijn kop vliegend piepschuim stokjes aan het kapothakken was en de crash tussen 2 deltavliegers. De piloten kwamen met het verhaal dat ze dit express deden...... (natuurlijk......)

Toen ben ik maar gaan modelauto rijden..........

Mijn 1e ervaring was in Zwolle bij een modelbouwevenement en daar zag ik rc heli's. Al had ik al langer plannen in de rc vliegwereld, toen is het definitief geworden dat er een heli moest komen.

Nu, 4 jaar later is het zover en vlieg ik helo :D

Back