modelvliegen en zweefvliegen (introductiecursus)

Hmmm, zijn wij zo lelijk?....;)

Er zijn ook nog wat foto's en filmpjes gemaakt zaterdagavond met het RC vliegen. (ja hoor, ook dat hebben we gedaan) Mijn Salto heb ik wat laten fluiten, en daar zijn ook beelden van.... (wie heeft die ook alweer geschoten?)

Bedankt iedereen voor het leuke weekend!!! Echt een ervaring om nooit te vergeten. Ge-wel-dig gewoon.

Net heb ik de key chain van mijn oom gecopieerd en heeft hij zijn GPS uitgelezen. Een van mijn laatste vluchten gingen wij met bijna 270 km/h naar beneden (grondsnelheid??). Al weet ik niet hoe betrouwbaar dit is.

In de loop van de week zal ik nog een leuk filmpje laten zien.

Bedankt iedereen!!!

Man wat was dat GAAF...... die ene thermiekvlucht naar 1200 meter en die kabelbreuk maken alle korte vluchtjes meer dan goed.
Het gevoel van de knuppel en hoe de zwever dan reageerd is heerlijk.
Hierbij Max en alle leden van de zweefclub meer dan bedankt voor jullie inzet om ons 2 onvergetelijke dagen te geven.
En het is nog niet over want we/ik hebben nog 1 vluchtje tegoed waar ik graag nog 1 of 2 vluchtjes bij doneer:D
Voorlopig eerst maar op vakantie gaan en later kom ik graag terug om het af te maken

Wat een fantastisch weekend!

En wat een goed idee Max, dit te organiseren.
Ondanks dat wij denken heel wat van (model)zweefvliegtuigen te weten gaat er een hele wereld open als je er zelf in zit.
Het gevoel dat jij de kist zelf vliegt is geweldig. En de instructie leek haast vanzelf te gaan. Ongemerkt maak je stap voor stap vorderingen. En al na enkele starts. Wat je kan leren in een paar dagen!

Ook op het veld was het goed toeven en ondanks dat het weer aanvankelijk minder was werden het toch twee prachtige dagen met veel zon en thermiek. Ik moet toegeven dat mij de eerste keer thermieken in een smalle bel niet helemaal goed af ging maar ik had het er graag voor over.

Na het vliegen hebben we met de hele club lekker gegeten in het clubhuis. Van alle gemakken voorzien heet dat.

Er mag ook wel opgemerkt worden hoe plezierig de samenwerking tussen de ZCNOP clubleden is. Het viel op hoe prettig de leden van het start team en instructeurs samenwerken. Echt no-nonsense, zweefvliegen, elkaar helpen maar ook grappen maken.

Dank aan Max en de leden van Zweefvlieg Club Noord Oost Polder, ze hebben ons een geweldig weekend bezorgd!

Ook de leden van VGG dank ik voor het warme welkom en de prettige samenwerking. Ik ben op het volgende treffen zeker aanwezig.

Groet aan allen,

Evert

Onderste foto: Douglas in the front seat!

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zo'n zin om dit nog eens te doen... pfff (geld en tijd tekort helaas) :mrgreen:

(Weet iemand nog een goed DG-1000 model van een meter of 3)

Back