Modelvliegen in China, India, Singapore en Maleisie.....

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door brabo in het buitenland, 2 dec 2008.

  1. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    EINDELIJK haha, erg leuk om weer wat van je te horen! en nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, en je nieuwe job! Dat zal wel een flinke uitdaging zijn denk ik :D

    Ik ben erg benieuwd naar je laatste update over China, en helemaal benieuwd naar je ervaringen in India. Kun je niet de naam van dit draadje aanpassen, dat je hier gewoon verder kan ? :D
     
  2. brabo in het buitenland

    brabo in het buitenland

    Lid geworden:
    8 apr 2007
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Son en Breugel
    Hoe kan ik die naam aanpassen ?
     
  3. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Geen idee eigenlijk haha, kan Robbert of een moderator dat niet doen ? :eek:
     
  4. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Allereerst hartelijk gefeliciteerd met deze nieuwe fases in je leven! Wat een schattig kopje, jouw "Flying Dragon"!

    Wow, wie had dat kunnen denken dat er nog een vervolg ging komen? Dan hebben onze smeekbedes toch geholpen?
    Ik moet toegeven dat ik jouw draadje over China toch al enkele malen herlezen heb. Vooral omdat het zo onderhoudend, informatief en vooral vlot geschreven is. Ik kijk uit naar het vervolg.
     
  5. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Leuk om te vernemen dat je opnieuw leven gaat blazen in je verslagen!
    Altijd weer heel leuk en interessant om te lezen.
    Van harte gefeliciteerd met je nieuwe gezins situatie en nieuwe job!

    Ben zeer onder de indruk van jullie prestatie… alleen mekaar "zien" al voldoende om "resultaat" te behalen 8-O … :rolling:
    Grtz, Hans
     
  6. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Dat zal wel een zeer indringende blik geweest zijn... :rolleyes:8O
     
  7. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.823
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Geweldig dat het draadje weer een nieuw leven krijgt letterlijk en figuurlijk.

    Als je de titel wil wijzigen moet je op het gevaren driehoekje klikken in je eerste post in dit daadje, dan kan je een bericht typen.
    Als je dan zegt hoe het draadje moet gaan heten kunnen de mods. dat wijzigen.

    Ik zie weer erg uit naar nieuwe foto's en verhalen.
     
  8. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Geweldig!
    Blijft een 'jongensboek' achtig verhaal dat enorm tot de verbeelding spreekt.
    En... Natuurlijk succes met pionieren! Dat is de basis van dat wornderlijke bestaan...
    Gr Bas
     
  9. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Kom maar op met die verhalen!

    Slaat ogen ten hemel en prevelt: hij is terug - hij is terug - hij is terug .... :worship:

    .... en natuurlijk gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding !!! :thumbsup:
     
  10. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    [mod]Ik heb de foto's in de eerste paar pagina's allemaal weer zichtbaar gemaakt. Was even een werkje maar alles staat weer online.

    Draadje gaat natuurlijk niet op slot, ik zou geen reden weten waarom.[/mod]
     
  11. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Een grote stroom van "dankjewels" stroomt in jouw richting! :rolling:
     
  12. schilper

    schilper

    Lid geworden:
    26 jun 2008
    Berichten:
    705
    Locatie:
    Zeeland
    Heerlijk dat we straks met z'n allen weer kunnen "meekijken" in China en India.
    Mooi kerstcadeau.
     
  13. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Koste me wel 1,5 uur. Rekening volgt wel maar wordt gedeeld door alle lezers dus valt uiteindelijk wel mee.

    Of vriend worden dan kost het niks :rolling:
     
  14. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Dordrecht
    Geweldig dat het weer verder gaat. Kan niet wachten om meer smakelijke verhalen te lezen. En uiteraard gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding !
     
  15. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    Leuk, ook ik heb genoten van de verhalen tot nog toe. Kom maar op met het vervolg!
     
  16. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.738
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Geweldig Roald, weer update's en de foto's weer terug!
    Gefeliciteerd met je zoon, en je nieuwe baan.
    Ik was ook altijd een "stille genieter"van je verhalen, en verheug me op nieuwe verhalen vanuit India.

    gr, Nico
     
  17. brabo in het buitenland

    brabo in het buitenland

    Lid geworden:
    8 apr 2007
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Son en Breugel
    Deel 29


    Tja, wat zal ik nu zeggen ?


    Het blijkt dat het runnen van een project, het stichten van een gezin, een beetje vliegen én regelmatig verhalen schrijven wat moeizaam met elkaar te verenigen zijn ;-)

    Allereerst een status update:

    Ik zit nog steeds in Azie, maar niet meer in India. Ik vlieg nog steeds, maar wel wat minder.

    Met het gezinnetje gaat het goed en nummer 3 is ondertussen ook onderweg.


    Onze Chris, het onderwerp van mijn post op 13 december 2013 is ondertussen ruim 2,5 jaar oud. Echt niet te geloven hoe snel dat dat gaat ! Trouwens, zijn eerste woord wat hij leerde was: “fei ji” wat “vliegtuig” betekent in het mandarijns. Ik heb geen idee waar dat vandaan komt ;-)

    Nadat we in augustus 2013 uit China vertrokken zijn we terechtgekomen in Bangalore, India. Dit was volgens mij de laatste status update….toch ?

    Welnu, ook uit India zijn we uiteindelijk vertrokken en wel midden december 2014. Met een tussenstop in China zijn we ondertussen neergestreken in Singapore !!!

    India bleek uiteindelijk toch best wel een uitdaging te zijn. Niet zozeer voor mij, want ik ben net als onkruid, gedij overal wel. Maar met name mijn vrouw en oudste dochter hadden het zwaar. Allereerst is er gedurende 6 maanden gedoe geweest over hun verblijfsvergunning (omdat ze beiden Chinees zijn), maar ook in het dagelijks leven werden ze regelmatig behoorlijk bruut geconfronteerd met discriminatie door de lokale Indiers.

    Daar kwam nog eens bij dat zowel mijn werkgever in het algemeen, maar in India in het bijzonder, het erg zwaar begon te krijgen. Dat heeft uiteindelijk ertoe geleid dat het project wat ik runde op een laag pitje werd gezet. Al met al genoeg redenen om eens goed te kijken naar de volgende stappen in mijn leven.

    Al langer was er al sprake van om terug te keren naar Nederland en in de zomer van 2014 zijn we in voorbereiding daarop ook een behoorlijke tijd rond wezen kijken in het nederlandse. Maar, je weet nooit hoe dingen lopen.

    Ik kwam in contact met een oud collega die ondertussen de scepter zwaait over een industriele groep uit het zuiden des lands. Die waren op zoek naar iemand die voor ze in Azie wilde werken. Naast het plan om terug te keren naar Nederland, hadden we sowieso de mogelijkheid open gehouden om nog voor een tijdje ergens anders in Azie te wonen en werken.

    Zo kon het dus zijn dat op het aller-allerlaatste moment de labels op de verhuiscontainer veranderd moesten worden van Europa naar Singapore.

    Het betekende dus wel dat ik na 11 jaar voor Volvo te hebben gewerkt, er uiteindelijk voor gekozen heb om weer voor een nederlands bedrijf te werken. Opzich wel raar want ik ben natuurlijk toch wel een tijdje weg uit Nederland en heb in die tijd nog nooit zo veel nederlands gesproken alsdat ik nu doe.


    Het modelvliegen in Singapore is best populair maar ook moeizaam. Er zijn erg duidelijke regels en in principe mag er overal gevlogen worden, behalve………

    Singapore is zo klein dat je bijna altijd wel minder dan 5km van een vliegveld af zit…..


    Maar er zijn gelukkig nog een paar plekken waar het nog kan. Alternatief is om naar Maleisie te rijden, wat letterlijk een brug verderop ligt (en een grensovergang)

    Dat hebben we al een keer gedaan en was best te doen. Overigens was dat eerste tripje naar Maleisie meteen wel weer een avontuur op rc vlieg gebied, maar daarover later meer.



    Groetjes


    Ro
     
    serge pot vindt dit leuk.
  18. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Beter dan een blog... dat moet je dan maar weer net zien te vinden.
    Ik hoop dat je je ervaringen, bij meer tijd, want werk, kinders en vrouw gaan voor, weer op kunt gaan pennen.
    Het verslag is bijna literair te noemen. (zou maar eens een uitgever gaan zoeken)

    India en China zijn niet bepaald elkaars vrienden. Zeker nu China de banden/handelsbetrekkingen sterk aanhaalt met Pakistan.
    Dat is bijkomende de bron van confrontatie. En dat alles om een "Kashmir sjaaltje". China polariseert door die banden aan te halen. India en China eveneens al water en vuur, met een militair confict.
    Gezooi is al meer dan 50 jaar aan de hand, jah, de Britten hebben het netjes achter gelaten, en zal ook nimmer oplossen, is een way of life voor ze geworden. Ze kunnen niet meer zonder ruzie.
    Gr Bas
     
  19. beertema

    beertema

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    87
    Locatie:
    singapore
    Heey welkom in Singapore.

    Inderdaad zijn er gelukkig nog genoeg plekken om te kunnen vliegen hier.
    Er was altijd een mooi veld "old Holland road" genaamd maar hier zijn ze begonnen met grond opslag en is lekker rustig vliegen er niet echt meer mogelijk.

    Ben nu zelf bezig met het huis verbouwen dus vliegen schiet er een beetje bij in. Maar dat is bijna klaar. Dus dan weer los.


    Waar vlieg je nu meestal en waar vlieg je mee?

    Zelf vlieg ik voornamelijk zweefvliegtuigen. Er is een grote active groep zweefvliegers en er is recentelijk een club opgezet.


    De meeste modelbouw winkels vind je in het fook hai building, South bridge road. Naast het Chinatown mrt station.

    Dan heb je in het oosten nog jethobby. "Ubi ave 3, The vertex" als ik het goed heb.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2015
  20. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.823
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Leuk dat er weer activiteit in dit draadje geblazen wordt.
    Ik zag altijd reikhalzend naar updates uit.
    Je verhalen lazen heerlijk.

    Met mijn smartphone verstuurd
     

Deel Deze Pagina