Ik woon hier nu een maand of acht en ik begin de boel een beetje te ontdekken, ook wat betreft modelvliegen.
Ik woon in een klein dorpje 18km van Gerolstein, 18km van Daun, 25km van Bitburg.
Vanaf Venlo 180km en vanaf Maastricht 160km.
Mijn eigen vliegclub zit in Dreis-Bruck, dat is 25 minuten van mijn huis.
https://goo.gl/maps/Quy3jfUjg95bWoec6
Er is nog een andere club waar ik hartelijk ontvangen werd en dat is ook iets van 25 minuten rijden, in Walsdorf.
Met de huidige coronacrisis durven mensen niet echt ver weg dus ik denk, laat ik eens voorstellen dat jullie gewoon dicht bij huis op vakantie gaan, modelvliegtuig mee en vrouw en kinderen vermaken zich ook wel.
Achter mijn eigen clubveld ligt een helling die perfect draagt met noordenwind.
Naast het veld ligt een helling die draagt met westenwind, is geen officiele vliegplek maar als het niet te druk wordt zal niemand het zien of klagen.
Als je gewoon wilt vliegen, met een motorkist of heli, dan kan dat daar ook, veld is iets van 200x200 meter, ruimte genoeg en geen beperkingen.
De andere club in Walsdorf heeft een veld van ongeveer 100x100 meter, bovenop een heuvel, met wat hardere wind en een lichte zwever zou je er kunnen hellingzweven maar anders weten de leden wel hellingen waar je met wat kleinere modellen (tot 2 meter) goed kan hangen.
En natuurlijk zijn daar ook motorkisten en helies welkom.
Overnachtingen zijn geen probleem, reken op 40-50 euro per nacht incl ontbijt.
Diner en lunch, in het hotel hier op de hoek, 7 euro voor een dagmenu met soep en dessert, maar niet meer dan 12 euro per persoon gemiddeld.
Probeer dat maar eens in Nederland te vinden, Mc Donalds is al duurder.
Bovenstaand is voor mensen die in een mooie rustige omgeving een vakantie willen vieren die niet te duur is en daarnaast nog een beetje willen modelvliegen.
Ben je nou helemaal verslaafd aan hellingzweven en heb je wat grotere modellen waarmee je normaal in Frankrijk of Oostenrijk zou gaan vliegen, dan is er nog iets dichterbij een alternatief.
In de Munstereifel, dat is iets noordelijker, 140 km van Maastricht en 150 km vanaf Venlo.
Daar is een club die 3 hellingen heeft, LSV MIchelsberg
https://www.lsv-michelsberg.de/willkommen
De hellingen zijn:
Sierscheid
Zwevers tot 8 meter span, Zuidhang
Mahlberg
Zwevers tot 8 meter
Noordhang
Michelsberg
Zwevers tot 5 kilo
Westhang.
Landen is op alle hellingen heel makkelijk, ruimte genoeg.
Dus bespaar je een rit van 7,5 uur naar Le Petit Ballon naar die wijnzuipende fransen.
Of een rit van >10 uur naar Oostenrijk.
Op 3,5 a 4 uur liggen ook goede plekken en nog stukken goedkoper ook.
Tot gauw!!
Gert-Jan
Ik woon in een klein dorpje 18km van Gerolstein, 18km van Daun, 25km van Bitburg.
Vanaf Venlo 180km en vanaf Maastricht 160km.
Mijn eigen vliegclub zit in Dreis-Bruck, dat is 25 minuten van mijn huis.
https://goo.gl/maps/Quy3jfUjg95bWoec6
Er is nog een andere club waar ik hartelijk ontvangen werd en dat is ook iets van 25 minuten rijden, in Walsdorf.
Met de huidige coronacrisis durven mensen niet echt ver weg dus ik denk, laat ik eens voorstellen dat jullie gewoon dicht bij huis op vakantie gaan, modelvliegtuig mee en vrouw en kinderen vermaken zich ook wel.
Achter mijn eigen clubveld ligt een helling die perfect draagt met noordenwind.
Naast het veld ligt een helling die draagt met westenwind, is geen officiele vliegplek maar als het niet te druk wordt zal niemand het zien of klagen.
Als je gewoon wilt vliegen, met een motorkist of heli, dan kan dat daar ook, veld is iets van 200x200 meter, ruimte genoeg en geen beperkingen.
De andere club in Walsdorf heeft een veld van ongeveer 100x100 meter, bovenop een heuvel, met wat hardere wind en een lichte zwever zou je er kunnen hellingzweven maar anders weten de leden wel hellingen waar je met wat kleinere modellen (tot 2 meter) goed kan hangen.
En natuurlijk zijn daar ook motorkisten en helies welkom.
Overnachtingen zijn geen probleem, reken op 40-50 euro per nacht incl ontbijt.
Diner en lunch, in het hotel hier op de hoek, 7 euro voor een dagmenu met soep en dessert, maar niet meer dan 12 euro per persoon gemiddeld.
Probeer dat maar eens in Nederland te vinden, Mc Donalds is al duurder.
Bovenstaand is voor mensen die in een mooie rustige omgeving een vakantie willen vieren die niet te duur is en daarnaast nog een beetje willen modelvliegen.
Ben je nou helemaal verslaafd aan hellingzweven en heb je wat grotere modellen waarmee je normaal in Frankrijk of Oostenrijk zou gaan vliegen, dan is er nog iets dichterbij een alternatief.
In de Munstereifel, dat is iets noordelijker, 140 km van Maastricht en 150 km vanaf Venlo.
Daar is een club die 3 hellingen heeft, LSV MIchelsberg
https://www.lsv-michelsberg.de/willkommen
De hellingen zijn:
Sierscheid
Zwevers tot 8 meter span, Zuidhang
Mahlberg
Zwevers tot 8 meter
Noordhang
Michelsberg
Zwevers tot 5 kilo
Westhang.
Landen is op alle hellingen heel makkelijk, ruimte genoeg.
Dus bespaar je een rit van 7,5 uur naar Le Petit Ballon naar die wijnzuipende fransen.
Of een rit van >10 uur naar Oostenrijk.
Op 3,5 a 4 uur liggen ook goede plekken en nog stukken goedkoper ook.
Tot gauw!!
Gert-Jan