Modelwaterraket

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Laurens Nieuwland, 30 okt 2020.

  1. Laurens Nieuwland

    Laurens Nieuwland

    Lid geworden:
    30 okt 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik ben een VWO 6 leerling die aan een PWS over een waterraket werkt. Deze raket wordt een raket op basis van een grote frisdrankfles, met als doel om zo ver mogelijk te vliegen. Daarom hebben we voor een ontwerp gekozen dat lijkt op de Duitse V1 raket en we willen dus onder andere wetenschappelijk onderzoeken wat de beste vleugels zijn. Nu vinden we het erg lastig om goede informatie te vinden over de beste vleugelvormen en vragen wij ons af wat handige materialen zijn om mee te werken. Wij zijn allemaal nieuw bij het maken van vliegende voorwerpen dus alle hulp is fijn!
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    PWS? Help me even, ik ben van diep in de vorige eeuw....
    Hoeveel water gaat er in die fles?
    Ik neem niet aan dat zo'n raketmotor helemaal vol met water wordt geladen....
    Dat bepaalt namelijk mede je startgewicht en daarmee dus de lift die de vleugels moeten kunnen leveren.
    Dan kun je kijken naar het benodigde oppervlak, daarmee de grootte van het model en tenslotte nog naar het profiel.

    P.S., De V1 was geen raket, had ook geen raketmotor. https://nl.wikipedia.org/wiki/V1_(wapen)
     
  3. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.287
    Locatie:
    Boskoop

Deel Deze Pagina