Modelzeilboot toertocht op 1 mei 2016 - Noord-Hollandsch kanaal

Modelzeil toertocht Noord-Hollandsch kanaal

Op 1 mei 2016 wordt er een modelzeil toertocht gehouden net boven Amsterdam op het Noord-Hollandsch kanaal. We verzamelen ons rond 10.00 bij cafe Dijkhuis aan de Kanaaldijk. Daar worden de boten opgetuigd en rond 10.30 gaan we starten. Iedereen is welkom. Aanmelden is niet nodig.

We beginnen de route langs het kanaal richting Amsterdam. We gaan daarvoor naar de overzijde van het kanaal ( middels het pondje, 0,50ct.). De route langs het kanaal is 6,6 km ( heen en terug).

Teruggekomen is er de mogelijkheid te lunchen bij cafe Dijkhuis ( op eigen kosten).

Voor de liefhebbers is er tenslotte de mogelijkheid om richting Broek in Waterland te varen. Deze route is erg mooi, maar is door zijn geringe breedte een uitdaging. De route voert langs een tiental woonboten, waar men meestal kan rekenen op een warme belangstelling.

We varen met grote zeilboten (>1m). Dus met je Micro Magic komen mag, maar zorg dat je de vloot kan bijhouden.

Er is geen reddingsboot aanwezig. Echter in de praktijk varen er genoeg boten rond die een handje kunnen helpen.

Niets moet, alles mag en iedereen is welkom.

voor meer info:

Jon Verlinden ( jonjover@gmail.com) en Kim van Zwieten (kvz@me.com)

aankondiging modelzeilen noord-hollands kanaal.jpg

Laatst bewerkt:
Wind genoeg gehad denk ik....
Het is dat ik geen lange stukken kan lopen, want ik zou best wel een keer mee willen varen.

Er waren maar 3 deelnemers, maar een super dag.
Windkracht 2Bft met een mooi zonnetje
Hebben ruim 10km gelopen!
Kim heeft prachtige foto's gemaakt. Zal hem vragen hier een link te posten.

NH-kanaal-6226.jpg

Zoals Wim al zei was het een prachtige dag om te zeilen. We zijn eerst naar het zuiden gelopen richting Amsterdam langs het Noord-Hollandsch kanaal. Bij de A10 aangekomen zijn we omgedraaid richting het startpunt. Zoals gewoonlijk was er weer veel bekijks. Bij het startpunt hebben we heerlijk geluncht op het terras bij cafe Dijkhuis. Vervolgens zijn we nog de Broekervaart richting Broek in Waterland opgevaren. Dit is een wat smaller riviertje waar we aan de wind moesten varen. Halverwege bij de woonboten zijn we gekeerd om vervolgens voor de wind terug te varen naar cafe Dijkhuis.

Foto's kun je zien op: https://flic.kr/s/aHskyCjn4j

Back