De vakantie zit er weer op....
En hierbij wat foto's die ik maakte op de vliegmiddagen.
Het veld is echt waanzinnig groot!
Op zaterdag de 25e werd ik hartelijk ontvangen op het veld. Er was zelfs, voor het geval ik geen electrozwever had, speciaal een lier meegenomen. Cor en Piet vlogen (deze middag?!) electrozwevers. Ik had ook mijn electrozwever meegenomen.
Er stond veel wind, en de luchten waren soms wel erg dreigend:
In het begin van de middag heb ik me dan ook wat afzijdig gehouden wat vliegen betreft. Ik was een beetje bang dat ik tijdens het vliegen overvallen zou worden door een stortbui.
Later klaarde het wat meer op.
Toen ook maar snel de lucht in. Het probleem dat zich toen voordeed was een luxe probleem. Hoe krijg ik de zwever weer beneden! Het barstte van de thermiek. (Je kunt het ook wel zien aan de opbouw van de wolken.)
Voor mijn zoontje was het leuk. Omdat er geen water in de buurt is kon hij eindelijk mee met zijn vader. (In Montfoort, waar ik normaal vlieg, zijn erg veel sloten. Dat vindt ik niet veilig voor een ventje zonder zwemdiploma). De zwever ophalen is leuk om te doen.
Woensdag de 29e ben ik nog een keer langs geweest. Het weer was duidelijk anders. De enige overeenkomst was de hoeveelheid wind, die was weer heel behoorlijk. Er was veel hoge bewolking.
Door deze bewolking was een enorme "halo" te zien. Dat geeft altijd een beetje een misterieuze sfeer, vindt ik.
Sterrenkunde Beeldbank - Halo om de zon
Er was nog meer natuur te beleven op het veld in Heeze. Allereerst waren er deze keer erg veel dazen. Bijna tot op mijn botten kaal gevreten kwam ik deze dag thuis. Ik had nog dagen "plezier" van deze beestjes.
De grootste verrassing werd gevormd door twee reeen die uit het bos kwamen gestormd. Vervolgens in een bocht om onze auto's heen renden, het bos weer in schoten, en daarbij zeker niet verder dan 30 meter van ons verwijderd waren. Wij stonden in het midden van de cirkel die ze renden. Prachtig. Het zal met de bronstijd te maken hebben dat deze, normaal toch zo schuwe dieren, zich zo lieten gaan.
Het vliegen was deze middag ook wat anders. In het begin viel de thermiek tegen. Pas wat later op de middag kwam "het" wat meer op gang. Zowel met de electrozwever als met de DLG (waar ik helaas nog geen ballast voor heb) heb ik leuke vluchten kunnen maken.
Ik wil hierbij mijn dank uiten voor de gastvrijheid van de "Starthaak"