moderne indoor ontvangers

• Topicstarter Topicstarter niels polfliet
  • Startdatum Startdatum
N

niels polfliet

Guest
Hallo.

Wil graag nog een ontvangertje bijkopen.
Ik heb een jeti rex5+, die naar volle tevredenheid werkt. Ik ging er dus zo nog 1 bijkopen, maar nu vroeg ik mij af, zijn er reeds lichtere alternatieven die evengoed werken?
Act pico 4 up lees ik niet veels goeds over, is de nieuwere versie verbeterd?
zijn die gws ontvangers wat?
Nog andere alternatieven (liefst "volle" reikwijdte types)

Niels

Hey Niels,
Dat vroeg ik mij dus nou ook af.
Aangezien mijn Simprop indoor 2000 kwijt is :cry: moet ik vervanging hebben voor deze super ontvanger (althans dat vond ik van de ontvanger..niet storing zoals met de graupners)

Dus die rex5 leek me ook wel wat..maar zag dat die nog altijd 8 gram weegt, wat dan nog altijd 4 meer is dan een GWS ontvanger :oops:

Dus ook mijn vraag...wie heft er ervaring met deze ontvangers? of andere leuke alternatieven.

Groeten Vip-er

waarom wisselen wat bewezen goed is ?
ik persoonlijk vind de rex-en echt klasse ontvangers.

Omdat een ander merk lmisschien een paar grammen lichter is. :wink:

Idd, die paar grammen zijn geen performancevermindering waard, maar misschien bestaat er toch zo een goed 4 gram ontvangertje ed ed :wink:

Ik hoor het graag van jullie...

Niels

Hey Hey,
ja daar ben ik het geheel mee een... Zo weet ik dat die Rex prima is ...misschien heb ik er zelfs nog wel een liggen.. in elk geval wel wat graupners.
Maar bevindingen zijn altijd welkom, zo hoeven we niet opnieuw alles uit te vinden ;)
Als iemand nog een leuke Indoor 2000 heeft?? :)

Groeten Vincent..

GWS is inderdaad lichter maar kwalitatief minder..
De Pico's had ik vaak storing mee....

De Schulze Alpha 435 ontvangers zijn een nieuwe generatie ontvangers met een zeer goede digitale foutcorrectie (IPD) en omdat de antenne geen deel uitmaakt van de spoel in dit nieuwe type ontvanger kun je deze rustig inkorten tot 40 cm voor parkflyer/indoor doeleinden, de antenne kan je ook vervangen door het dunste draad wat je hebt! (scheelt 1 gram)
Behuizing er af en cellotape of dunne krimpkous er omheen( net als de Rex) scheelt ook weer zeker twee gram, met deze twee mods heb je een 6 grams ontvanger (ipv 9 gr.) incl minikristal...
Met deze ontvangers heeft niemand meer storing in mijn omgeving :-)
Straatprijs (zonder minikristal) is rond de 40 euro....

Ultieme mod voor een lichte Shocky:

Connectors van de ontvanger afsolderen en de servo's en regelaar rechtstreeks op de print solderen (servostekker er af)
Scheelt weer minimaal 2 gram :D

Peter

Dankjewel Pjotrrr

Ik zal eens kijken wat anderen nog zeggen, er zullen er genoeg op het forum zijn die ook een mening hebben..

groeten Vip-er

Gws kwalitatief minder, maar beter dan de pico 4up? Niet slecht voor een ontvangertje van 25€...

Schulze klinkt heel goed, maar ik soldeer niet graag aan ontvangers, regelaars, servo's ed. Er een nieuwe antenne aanzetten wil ik dus niet doen, vind inkorten al grof. Kastje eraf kan ik nog wel doen.

Zijn die schulzes niet dezelfde als die "Berg" ontvangers waar de amerikanen zo gek van zijn?

Begin er toch aan te denken gewoon nog een jeti rex5 te kopen...mag niet aan denken weer zo'n last te hebben met een ontvanger zoals met m'n hitec feather...

Niels

Ja de de Amerikaanse Berg ontvangers worden hier in de 35 Mhz uitvoering verkocht door Schulze.

Ik heb zelf een Berg (sssst ;) ) in m'n Zoom zitten (zat voorheen in mijn Logo) en dat is echt een topding. nog nooit enige storing kunnen ondekken. Vraag mij trouwens af of je die antenne draad veel lichter kan krijgen. Het is al een best dunne draad (wel sterk)

Bij de GWS heb ik wel eens gehad dat die spontaan uit de lucht viel (de Phoenix controller stopt er meteen mee zodra hij een storing-kje proeft)

Bij ons op de vereniging vliegen we bijna allemaal met schulze zonder problemen.
Ik vervang zelf altijd de antenne door een zeer dun rvs staal stangetje
ik heb daarmee nog nooit storing gehad.
Ik gebruik de ontvanger ook in mijn VIP en Stinger en heb ook hiermee tot en met heden geen enkel probleem gehad. In het verleden vloog ik ook met de ACT en Jeti onvangers met deze heb ik wel een knikpuls gehad als ik hiermee over prikkeldraad vloog waar het hele zware schrikdraad op stond dit probleem heb ik echter met schulze niet.
Wat ik bij de schulze ook mooi vind je kunt na de landing zien of er eventueel een knik puls is geweest door middel van een ledje aan het aantal knipperingen kun je zien hoe vaak.

Bij JePe, hebben ze een micro ontvanger die ECHT micro is.
Merk is PENTA ????
Het is een 5 kanaals ontvanger, reikwijdte van ongeveer 500 meter.
en dan het gewicht: 2.8 gram!!!! :D :D
Wordt bij ons o pde club veel gebruikt in de HLG BUG.
Dus ja andere varianten dan de Jeti Rex 5 zijn er zeker, al vindt ik wel dat met name de Jeti qua reikwijdte zeer betrouwbaar is.
En dat heeft deze (nog) niet bewezen, simpelweg omdat het juist een indoor ontvanger is.

Is dat wat voor je NIELS??? :wink:

Btw, weet iemand wat er aan de hand is bij JePe?
Al bijna een maand is zijn site off line voor onderhoud.......................

Groetjes
Martin

JP is heel erg druk met verhuizen.
Hij heeft net pas weer zijn computer en internet op orde, vandaar.

wow, die klinkt goed :) 2.8gram...een kristal weegt bijna evenveel :wink:

Kan je de link voor jepe eens posten? Heb wel interesse in die ontvanger...op voorwaarde dat hij in de 30-40€ range zit...

Jepe, was dat die die ook waypoint servo's verkoopt? mmm, heb er net 1 besteld in japan, had dus direct alles bij hem kunnen bestellen...

500m..Is dat de aangegeven reikwijdte of is dit ong gemeten? Vlieg toch bijna nooit verder dan indoorafstanden, dus is wel goed dan...voor verder heb ik nog steeds m'n jeti...

Niels

Met een fotootje :wink:

Ontvanger kostte mij inclusief mini Kristal 40 Euro (was wel een club aankoop, meeni ik)

afb7337.jpg

Lijkt mij gewoon een kwestie van: DOEN!!!!!!!

Martin

Wow, prachtig...op de site staat hij +-35€, dus 40€ met kristal zal wel in de buurt komen.

Met deze ontvanger heb jij dus geen last van storingen hé?

Iemand enig idee hoeveel verzending hij vraagt? Twijfel of ik er 1 of meteen 2 koop :wink: En meteen nog wat servootjes etc...

Niels

Met een beetje mazzel (en hij is echt niet krenterig daarmee) gaat ie (ze) gewoon in een bobbeltjes plastic envelopje.

Minimale verzendkosten dus............................. :lol:

Groetjes
Martin

Ps:

In mijn shocky een eind weg gecrost, maar niks geen storing!!!

Ik heb zelf 2 pico4 ontvangers, en de ene heb ik 1 keer omgeruild omdat hij het niet meer deed als hij koud werd en de andere heb ik 2 keer omgeruild, de eerste deed één kanaal het niet meer van en de tweede keer werden automatisch 2 kanalen gemixt ofzo....
Maar nu heb ik 2 prima ontvangers. Dit zijn wel niet de nieuwste typen dus of daar nog wat aan veranderd is weet ik niet.

grtz,

Richard

Even over de Penta 5...

Wij hebben met de club 15 van deze ontvangertjes gekocht voor het BUG project. Tot nu toe geen enkel ontvangstprobleem gehad, met ingeschoven zenderantenne levert de reikwijdtetest een waarde van 30-35 meter op, ruim voldoende dus.

Inmiddels is er ook al een BUG op de BigLift op zo'n 150 meter hoogte afgeworpen, en alweer geen ontvangstprobleem. JePe heeft op zijn site ook de Azar-antenne staan, waarmee je de boel ook nog kan inkorten tot zo'n 12 cm!

Kortom, leuk en zo als het eruit ziet betrouwbaar ontvangertje! Ik ga hem binnenkort in een grotere HLG proberen.

Hans

ok, bedankt :)

Ik heb jepe al een email gestuurd voor een penta 5, maar de minikristallen van mijn frequentie waren niet in voorraad, dus moet ik nog even wachten :cry:

Niels

Back