Modified Corally CCT

• Topicstarter Topicstarter MAC-Ulestraten
  • Startdatum Startdatum
M

MAC-Ulestraten

Guest
Hallo Mensen,

Ik heb er al een tijdje over nagedacht om mijn Corally CCT te verkopen, tot dat ik zag wat er allemaal aan verbetert kon worden.
De bodemplaat is erg dik en zwaar, dat heb ik lichter gemaakt zonder de stabiliteit te veranderen. Het was wel heel wat testen en schuurwerk, maar het is 1MM dunner. Zo ben ik ook met de accuhouder (de bovenste plaat) aan de gang gegaan.
Datzelfde heb ik gedaan met de wielen, vanbinnen iets van de rand afgehaald.
Toen heb ik een laagje aluminium van de motorhouder afgehaald.
Ik heb ook nog een Express demper geplaatst, en die opnieuw gevuld.
Daarna heb ik nieuwe onderdelen geplaatst, nieuwe wielasjes, nieuwe clipjes, veren, lagers rondom, tanwielen, een stabilisatorset, enz.
Ik dacht, ik ben nu wel mijn auto aan het aanpassen, maar ik heb nog niks met de motor gedaan. Ik had nog een 27T Corally Street Racer liggen, daar heb ik Orion Revolution kogellagers in geplaatst en een Epic 27T anker in geplaatst. Die motor is nu goed voor een 27.000/29.000Rpm
Maar het chassis en de wielen zagen er begaaid uit na de schuurbeurt, dus heb ik een spuitbusje Tamiya PS1 gekocht en Motip Matzwart. Ik heb het chassis eerst gespoten met blanke lak, PS1 is tenslotte voor lexaan en zo kwam het een beetje in de buurt van lexaan. Dat heb ik licht opgeschuurd en toen de PS1 erop gespoten. Niet te dik, anders was het schuren voor niks. De banden heb ik afgeplakt en de velgen matzwart gespoten. Naderhand (na de foto's) heb ik de voorveertjes ook nog matzwart gespoten, en de veer voor de Express.
<p>&lt;p&gt;Hier staan de foto's op, http://www.freewebs.com/mac-ulestraten/ourtuningproducts
Ik vind het zelf goed gelukt, de lak blijft prima zitten en heeft totaal geen lopers of oneffenheden.
Ik ga nu een dempersysteem proberen te maken, dat ik 2 dempers op het chassis kan plaatsen. De krachten van de zijkant kunnen dan ook worden opgevangen, en dat gaat veel beter met 2 dempers dan met 1.

Groetjes,
Roger

PS: Heb je een ideetje voor de Corally (Ik heb er nog een die ik wil aanpassen) zeg het me.

Laatst bewerkt door een moderator:
In mijn optiek had je beter een chassis kunnen maken van Carbon. Dat had denk ik meer nut gehad maar dit is op zich wel een mooi project. Alleen hou er rekening mee dat als je eenmaal een aantal ronden op de baan hebt gedaan er niet meer zoveel wit op de onderkant zal zitten of heb je alleen de bovenkant gedaan? De CCT is een leuk en mooi chassis alleen jammer dat er geen brushless in gaat passen. Dan zal je de complete achterpod moeten herbouwen. Verder denk ik dat je met het idee van twee dempers weer een stukje gewicht erbij gaat gooien waar je net heel veel moeite voor hebt gedaan om het van de chassis plaat af te schuren...

Als ik de CCT zou herbouwen zou ik het volgende gedaan hebben (misschien wat tips voor je ook)...

- Chassis maken van 2,5mm carbon.
- Accubakjes verwijderen en accuslots in het chassis maken en met tape gaan werken.
- Top-deck weg en aan de achterkant een "cross-brace" maken van 2mm carbon waar dan de body posts op komen.
- Centrale demper/antenne mount plaatsen en daar je center demper op plaatsen.
- Als zijdempers tube-dempers gebruiken en dat malle olie gevulde rubbertje weg halen (nieuwe upper pod-plate maken dus...)

Heb al wel eens serieus naar een CCT zitten turen en er kan een hoop aan verbeterd worden, kost alleen wat tijd, moeite en geld maar dan kan je een zeer competatieve 190mm GT pancar hebben...

Joost K.

Laatst bewerkt:
De Lak houd zich wel, dat is helemaal geen probleem. De onderkant is ook gespoten, net als de bodemplaat onder de motor.
Ik heb een aangepaste achterpod, want de Orion Revolution die ik eerst had paste er niet in en die heb ik moeten aanpassen. Maar die zit er nog niet op. Ik moet hem dadelijk nog even afwerken. Het is aluminium en gepolijst zal dat best cool uitzien. Ik denk dat ik dat met alle aluminium delen gaan doen. Dat worden wel heel wat uurtjes nat schuren, en ik heb nu al geen vinger meer over dankzij dat pietepeuterige werkje ;).

Het enige wat ik wel ga doen (tegen jou zin in ;)) is toch die 2e demper monteren, dat ziet er gewoon cool uit. En zoveel weegt het nou ook weer niet. De belangrijkste dingen zijn lichter geschuurd.

De locale R/C Club (LiMAC) organiseert de LiMAC WinterCup en daar wil ik 1/10 Stock mee gaan rijden met de CCT. Zij rijden allemaal met 4WD, terwijl e 1/12's allemaal snelle ronden halen. De CCT is eigenlijk hetzelfde principe als een 1:12, maar dan 1:10 en een stuk ouder ;). We rijden dan met een Carson Poison, maar omdat die uitverkocht was reden ze vorig jaar ook nog met een LRP Runner2.
Ik ga dan met die Runner2 rijden, die slijt en stuk minder en ik kan met de koolborstels en veren spelen. Maar ik hoop dat ze niet veel aan het klassement gaan veranderen, anders rijd ik gewoon weer mee met de Tamiya M03R.

Groetjes,
Roger

PS: Ik snap alles behalve die Cross-Brace.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk maar eens in mijn bouwverslag van mijn Pro10, daar staat het wel ergens in de eerste post...

Je moet natuurlijk gewoon doen wat je zelf het beste lijkt, after all... Het is JOUW auto ;-).

Joost.

Ik snap al wat je bedoeld, maar dat gaat wel erg ver. Ik ga volgend jaar de opleiding Fijnmechanica volgen en dan ga ik ook met tekenprogramma's als Espritt en AutoCad werken. Het is een hele mooie auto, echt mooi ontworpen. Ik heb zelf ook nog een bodemplaat van mijn CCT getekent, die heeft een kortere wielbasis. Er kan dan een Mini Cooper body op. Ik meen dat de wielbasis 225mm was. Maar ik ben nog een paar maandjes buiten bereik van dat spul, dus zal ik het met een draaibank moeten doen. Verder maak ik alles nog met de hand op een paar dingen na dan.

Ik heb diezelfde TRF-Demper ook nog, maar of ik het verschil merk.... We moesten eens een keer een R/C Build Off organiseren ;).

Groetjes,
Roger

PS: Ik was een paar dagen geleden op de LiveStream van MACH Heemstede aan het kijken en toen heb ik hem zien rijden. Dat rijd heel erg goed, dat zal wel een hele verbetering zijn geweest. Ik heb ook veel CCT gereden, en ik ben benieuwd of ik het zal merken. Maa reerst nog wat boren, schuren, aanpassen...

moet zeggen ziet er mooi uit , maar zoals pascal over mijn blauw chassis al zij eens kijken hoelang het erop blijft...
en dat is met speciale verf en geen lexaan verf gedaan :P mja..

ps. heb je vanmidag nou iets te doen ?

PS: Ik was een paar dagen geleden op de LiveStream van MACH Heemstede aan het kijken en toen heb ik hem zien rijden. Dat rijd heel erg goed, dat zal wel een hele verbetering zijn geweest. Ik heb ook veel CCT gereden, en ik ben benieuwd of ik het zal merken. Maa reerst nog wat boren, schuren, aanpassen...

Dat zal afgelopen vrijdag geweest zijn dan denk ik. Ja, toen reed hij erg lekker en naar wens. Vooral de laatste serie...

Joost.

Posted via Mobile Device

Levi, Ik heb al wat te doen, ik moet de motorhouder nog aanpassen, de krantjes nog doen, maar vananvond heb ik niks. En de lak van de M03 blanert af, die gaat niet weg doordat je even met de onderkant het tapijt raakt. Ik heb de CCT niet al te dik gespoten, behalve achter. Daar is me wat rotzzoi op gekomen, maar dat moet ik nog even bijwerken.

Jay, ik heb inderdaad vrijdag gekeken. Ik heb de Livestream altijd aanstaan, alleen jammer dat je het om het kwartier opnieuw moet opstarten. Ik heb de motorhouder aangepast, en er past een standaardmotor in. En ik meen dat die dezelfde maat hebben als brushless, dus dan gaat dat passen. Maar ik ga alleen geen brushless rijden...

Groetjes,
Roger

Posted via Mobile Device
Jay, ik heb inderdaad vrijdag gekeken. Ik heb de Livestream altijd aanstaan, alleen jammer dat je het om het kwartier opnieuw moet opstarten.

Even Off-Topic,
Als je de URL in je Media Player opent, hoeft dat niet, maar dit wil niet bij iedere versie lukken van Media Player...

Groet Robert

Posted via Mobile Device

Levi, Ik heb al wat te doen, ik moet de motorhouder nog aanpassen, de krantjes nog doen, maar vananvond heb ik niks. En de lak van de M03 blanert af, die gaat niet weg doordat je even met de onderkant het tapijt raakt. Ik heb de CCT niet al te dik gespoten, behalve achter. Daar is me wat rotzzoi op gekomen, maar dat moet ik nog even bijwerken.

Jay, ik heb inderdaad vrijdag gekeken. Ik heb de Livestream altijd aanstaan, alleen jammer dat je het om het kwartier opnieuw moet opstarten. Ik heb de motorhouder aangepast, en er past een standaardmotor in. En ik meen dat die dezelfde maat hebben als brushless, dus dan gaat dat passen. Maar ik ga alleen geen brushless rijden...

Groetjes,
Roger

m03 chassis is super dun gespoten bladerd echt niet af

De Lak houd zich wel, dat is helemaal geen probleem. De onderkant is ook gespoten, net als de bodemplaat onder de motor.

Afbladderen is het probleem niet. Er komen toch krassen in, je zal zo nu en dan een crash hebben, en als je op asfalt rijdt zal het nog erger zijn. Het gaat gewoon niet mooi blijven.

Het enige wat ik wel ga doen (tegen jou zin in ;)) is toch die 2e demper monteren, dat ziet er gewoon cool uit.

Hoe ga je die monteren? Beide dempers in V-stelling, of een side-to-side demper zoals op de RC12R5? In het eerste geval is het nadeel dat je de voorwaartse en zijwaartse demping niet apart kan instellen...

En zoveel weegt het nou ook weer niet. De belangrijkste dingen zijn lichter geschuurd.

Wat ik me toch afvraag: is dat wel goed voor de stevigheid?
Die chassisplaten zijn geloof ik gelamineerd glassfiber/epoxy. Als je de boel dunner maakt door het te schuren, kan je een van die glassfiber lagen wegschuren (dus minder stevig). Ook bij de velgen dunner schuren heb ik mijn twijfels. Die vangen toch de meeste klappen op...en je moet het elke keer opnieuw doen als je nieuwe wielen koopt!:D

Afbladderen is het probleem niet. Er komen toch krassen in, je zal zo nu en dan een crash hebben, en als je op asfalt rijdt zal het nog erger zijn. Het gaat gewoon niet mooi blijven.

Hoe ga je die monteren? Beide dempers in V-stelling, of een side-to-side demper zoals op de RC12R5? In het eerste geval is het nadeel dat je de voorwaartse en zijwaartse demping niet apart kan instellen...

Wat ik me toch afvraag: is dat wel goed voor de stevigheid?
Die chassisplaten zijn geloof ik gelamineerd glassfiber/epoxy. Als je de boel dunner maakt door het te schuren, kan je een van die glassfiber lagen wegschuren (dus minder stevig). Ook bij de velgen dunner schuren heb ik mijn twijfels. Die vangen toch de meeste klappen op...en je moet het elke keer opnieuw doen als je nieuwe wielen koopt!:D

Ik heb lagen weggeschuurd en om de laag schuren getest of de stabiliteit veranderd was door een rondje te rijden. Dat had je kunnen lezen. Het chassis is dubbeldeks, het bovenste plaatje doet ook veel aan de stabiliteit. Ik was eerst aan het denken om de accubakjes met de bovenplaat weg te laten en de demper te monteren zoals op een Corally 1:12. Maar dan had ik helemaal geen stabiliteit meer over en reed het chassis gewoon vaag. En ik schuur de velgen, en dan leg ik er nieuw profiel omheen. Zo veel heb ik nou ook weer niet van de velgen weggeschuurd, ik weet de risico's. En ik heb nog banden genoeg. Ik ben aan het denken om me de banden van een Corally F1 (achter) erop te zetten, dat ziet er lekker breed uit. Maar dan ga ik met de draaibank aan de slag om die dunner te maken, en niet met schuurpapier en een schuurapparaat.

Afbladeren is inderdaad het probleem niet, maar ik had het over het M03 Blue Chassis. Als je M03R rijdt, weet je dat dat afblakert en dat je na iedere keer sleutelen onder het chroom zit. Dat heeft het limited blauwe chassi ook na en tijdje.
En ik ga niet met dat ding over het asfalt razen, ik gebruik hem voor indoor carpet. Als je daar toch krassen van krijgt, moet je me even zeggen hoe je dat doet ;). Meestal word de lak dan vaag rond de accubakjes, althans bij ons hebben de 1:12 daar last van.
En bij mij vangt de bumper de klap op en niet de velgen. Ik weet niet hoe jij rijdt, of hoe jou auto eruitziet, maar als je de velgen toch als bumper gaat gebruiken ben je in mijn ogen niet zo goed bezig ;). En mocht de velg de klap op vangen, heb ik nog altijd een servosaver. En reserve wielen. Maar de bumper en de body zouden eerst kapot moeten gaan, mocht de velg de klap opvangen. Ik moet nog een nieuwe body kopen, ik rij nu met een 190MM Corvette.

Ik ga de dempers naast elkaar monteren, maar ik zoek me nog even uit hoe ik dat het beste kan doen.

Groetjes,
Roger

Posted via Mobile Device

Ik heb een klein probleem, ik zit nu op de vBulletin versie en alles gaat een beetje K.. en het ziet er heel gek uit. Hoe krijg ik dat weg?

Ehh, nee. Er staat bij iedere post aangegeven: posted bij mobile device, alsof ik een speciale versie ervan heb.
Onderaan de pagina kun je uit verschillende dingen kiezen, ik meen dat ik toen op vBulletin heb geklikt.

Groetjes,
Roger

PS: IK heb F1 banden voor de CCT gekocht en die zijn iets te breed.... Maar echt retevet!!! De velgen omarmen de meenemer helemaal, die zie ik niet meer. Ik nheb nu ook een 200MM body nodig. Daarna heb ik nog de servo geplaatst en het blokkeren van de wielen verholpen en rijhoogte vóór en achter aangepast. Ik heb er nog een Team Orion Element in geplaatst, met de bijbehoorende groene endbell van Revolution. Ik heb er nog een 16T anker in gezet om te kijken hoe dat strakjes gaat rijden. Nou nog langere kabels aan de GM V8RW solderen, maar alleen jammer dat er een waterdichte gel overheen zit. Dat gaat weer lekker stinken.....

Ehh, nee. Er staat bij iedere post aangegeven: posted bij mobile device, alsof ik een speciale versie ervan heb.
Onderaan de pagina kun je uit verschillende dingen kiezen, ik meen dat ik toen op vBulletin heb geklikt.

Groetjes,
Roger

PS: IK heb F1 banden voor de CCT gekocht en die zijn iets te breed.... Maar echt retevet!!! De velgen omarmen de meenemer helemaal, die zie ik niet meer. Ik nheb nu ook een 200MM body nodig. Daarna heb ik nog de servo geplaatst en het blokkeren van de wielen verholpen en rijhoogte vóór en achter aangepast. Ik heb er nog een Team Orion Element in geplaatst, met de bijbehoorende groene endbell van Revolution. Ik heb er nog een 16T anker in gezet om te kijken hoe dat strakjes gaat rijden. Nou nog langere kabels aan de GM V8RW solderen, maar alleen jammer dat er een waterdichte gel overheen zit. Dat gaat weer lekker stinken.....

zou die us conversie set ( verbreding set vor cct ) passen bij jou erop ?

Back