M
MAC-Ulestraten
Guest
Hallo Mensen,
Ik heb er al een tijdje over nagedacht om mijn Corally CCT te verkopen, tot dat ik zag wat er allemaal aan verbetert kon worden.
De bodemplaat is erg dik en zwaar, dat heb ik lichter gemaakt zonder de stabiliteit te veranderen. Het was wel heel wat testen en schuurwerk, maar het is 1MM dunner. Zo ben ik ook met de accuhouder (de bovenste plaat) aan de gang gegaan.
Datzelfde heb ik gedaan met de wielen, vanbinnen iets van de rand afgehaald.
Toen heb ik een laagje aluminium van de motorhouder afgehaald.
Ik heb ook nog een Express demper geplaatst, en die opnieuw gevuld.
Daarna heb ik nieuwe onderdelen geplaatst, nieuwe wielasjes, nieuwe clipjes, veren, lagers rondom, tanwielen, een stabilisatorset, enz.
Ik dacht, ik ben nu wel mijn auto aan het aanpassen, maar ik heb nog niks met de motor gedaan. Ik had nog een 27T Corally Street Racer liggen, daar heb ik Orion Revolution kogellagers in geplaatst en een Epic 27T anker in geplaatst. Die motor is nu goed voor een 27.000/29.000Rpm
Maar het chassis en de wielen zagen er begaaid uit na de schuurbeurt, dus heb ik een spuitbusje Tamiya PS1 gekocht en Motip Matzwart. Ik heb het chassis eerst gespoten met blanke lak, PS1 is tenslotte voor lexaan en zo kwam het een beetje in de buurt van lexaan. Dat heb ik licht opgeschuurd en toen de PS1 erop gespoten. Niet te dik, anders was het schuren voor niks. De banden heb ik afgeplakt en de velgen matzwart gespoten. Naderhand (na de foto's) heb ik de voorveertjes ook nog matzwart gespoten, en de veer voor de Express.
<p><p>Hier staan de foto's op, http://www.freewebs.com/mac-ulestraten/ourtuningproducts
Ik vind het zelf goed gelukt, de lak blijft prima zitten en heeft totaal geen lopers of oneffenheden.
Ik ga nu een dempersysteem proberen te maken, dat ik 2 dempers op het chassis kan plaatsen. De krachten van de zijkant kunnen dan ook worden opgevangen, en dat gaat veel beter met 2 dempers dan met 1.
Groetjes,
Roger
PS: Heb je een ideetje voor de Corally (Ik heb er nog een die ik wil aanpassen) zeg het me.
Ik heb er al een tijdje over nagedacht om mijn Corally CCT te verkopen, tot dat ik zag wat er allemaal aan verbetert kon worden.
De bodemplaat is erg dik en zwaar, dat heb ik lichter gemaakt zonder de stabiliteit te veranderen. Het was wel heel wat testen en schuurwerk, maar het is 1MM dunner. Zo ben ik ook met de accuhouder (de bovenste plaat) aan de gang gegaan.
Datzelfde heb ik gedaan met de wielen, vanbinnen iets van de rand afgehaald.
Toen heb ik een laagje aluminium van de motorhouder afgehaald.
Ik heb ook nog een Express demper geplaatst, en die opnieuw gevuld.
Daarna heb ik nieuwe onderdelen geplaatst, nieuwe wielasjes, nieuwe clipjes, veren, lagers rondom, tanwielen, een stabilisatorset, enz.
Ik dacht, ik ben nu wel mijn auto aan het aanpassen, maar ik heb nog niks met de motor gedaan. Ik had nog een 27T Corally Street Racer liggen, daar heb ik Orion Revolution kogellagers in geplaatst en een Epic 27T anker in geplaatst. Die motor is nu goed voor een 27.000/29.000Rpm
Maar het chassis en de wielen zagen er begaaid uit na de schuurbeurt, dus heb ik een spuitbusje Tamiya PS1 gekocht en Motip Matzwart. Ik heb het chassis eerst gespoten met blanke lak, PS1 is tenslotte voor lexaan en zo kwam het een beetje in de buurt van lexaan. Dat heb ik licht opgeschuurd en toen de PS1 erop gespoten. Niet te dik, anders was het schuren voor niks. De banden heb ik afgeplakt en de velgen matzwart gespoten. Naderhand (na de foto's) heb ik de voorveertjes ook nog matzwart gespoten, en de veer voor de Express.
<p><p>Hier staan de foto's op, http://www.freewebs.com/mac-ulestraten/ourtuningproducts
Ik vind het zelf goed gelukt, de lak blijft prima zitten en heeft totaal geen lopers of oneffenheden.
Ik ga nu een dempersysteem proberen te maken, dat ik 2 dempers op het chassis kan plaatsen. De krachten van de zijkant kunnen dan ook worden opgevangen, en dat gaat veel beter met 2 dempers dan met 1.
Groetjes,
Roger
PS: Heb je een ideetje voor de Corally (Ik heb er nog een die ik wil aanpassen) zeg het me.
Laatst bewerkt door een moderator: