Modulair Electronika systeem aansluiten

Beste mensen,

Ik speel met het idee om alle electronika van mijn varende scheepsmodel op een plaat te monteren en deze als compleet systeem telkens over te zetten in mijn verschillende (toekomstige) modellen. Dan denk ik aan units als de vaartregelaar, ontvanger, microswitches enz.
Om het een en ander aan te sluiten wil ik een universele stekker gebruiken die ik vervolgens in al mijn boten zet.

Nou heb ik deze gevonden:
Hobby-Lobby Modellbau - Stecker 15-polig 71414

Is deze te gebruiken in verband met de hoge stromen die door de regelaar gaan lopen? En is het raadzaam om regelaar en ontvanger zo dicht naast elkaar te hebben?

Met vriendelijke groet,
Pim

Ik gebruik ongeveer zoiets om al mn signaal draden van de ontvanger te koppelen(een 29 polig exemplaar) zodat ik snel en makkelijk mn ontvanger over kan prikken...

maar voor een regelaar zou ik dit niet gebruiken.. zou ik eerder denken aan dezelfde soort pluggen die ook in pc's zitten...

Regelaar en ontvanger zo dicht mogelijk bij elkaar: Niet doen... hoe verder weg, hoe beter.. een regelaar stoort nl heel veel op ontvangers...

Hey Anko, bedankt voor je advies!

Ja dat dacht ik dus al, dat de stroom teveel is voor deze aansluiting.
Maar ik kan natuurlijk een combinatie maken van een tweetal stekkers naast elkaar.

Dat het niet verstandig is om een regelaar en de ontvanger zo dicht bij elkaar te hebben heb ik wel vaker gehoord. Maar dat word toch nog wel lastig in m'n fregatje omdat er al niet zoveel ruimte beschikbaar is:D.

Is er niet een manier om de signalen af te schermen?

Ik gebruik de 9, 15, 21 etc polige computer stekkers bij de electro handel of de grote C.
Heb alles modulair zelfs lipo's. Bij veel stroom gebruik ik twee pinnen naast elkaar dit om zeker te weten dat ik verbinding heb en voor grote stroom kringen. Kortstondig 25A kan makkelijk. Heb in een mapje van alle apparaten de layout opgeslagen. Alle ontvangers, ESC's, lipo's, laders, balancers, soundunits, etc, etc, allemaal met hetzelfde systeem. Er zijn bij de grote C ook combi's van kleine pins en grote zware pins verkrijgbaar.

Zie hier een voorbeeld:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back