module systeem

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Peter van Rijnsbergen, 22 apr 2022.

  1. sandertrucker

    sandertrucker Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    2 aug 2014
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Helmond
    Dat gaat mooi Peter!
    Ziet er goed uit.
     
  2. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Rhenen
    op internet komen nu al de eerste aftermarket dingen komen op de markt.
    en ja deze zal er ook een paar krijgen.
    plan is een onderlip. schildjes op de hoeken. een niet standaard zonneklep en een standairco.
    de onderlip is nu zover.
    XG+ zonder onderkin.jpg
    zonder

    xg+bl2.jpg
    xg+bl1.jpg

    met.

    het chassis wil ook al redelijk op gang komen. maar heb ik nog geen foto's van.
    de delen voor de module oplegger achter deze komt ook redelijk op gang. alleen de zwanehalzen moeten nog definitief ontworpen worden.
    en de ketelbrug die ik ook ga proberen op te stellen op de show. is al wel ontworpen. maar nog niet gebouwd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • xg+bl1.jpg
      xg+bl1.jpg
      Bestandsgrootte:
      161 KB
      Weergaven:
      49
    sandertrucker, bvdh, ozy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Rhenen
    het eerste beeld van het chassis. XG+ chassis.jpg
    ook het chassis is op enkele inkoopdelen na volledig van eigen hand.
    een gezette U van 1mm aluminium plaat. met een 15x2 plat profiel daar in gelijmd
     
    ozy, Catwoman en sandertrucker vinden dit leuk.
  4. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Rhenen
    weer een kleine update
    het chassis staat nu op de velgen. mijn printer krijgt een dezer dagen een update, waardoor het een direct drive gaat worden. en het printen van banden ook mogelijk gaat worden. voor deze en de F521 gaat dat een dingetje worden.
    maar dit is dan nu de stand van zaken. de bumper ligt al op de spuitplek (zolder)
    XG+ op de velgen.jpg
    XG+ toren in beeld.jpg
    ik moet alleen nog ff iets zinvols bedenken om de plaat met deuren voor het accuvak te bevestigen. scharniertjes met een magneetje zal het mogelijk gaan worden. maar dat is dan een van die dingen die je in 3d over het hoofd ziet.
     
    bvdh, sandertrucker, ozy en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. articcie

    articcie

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    507
    Locatie:
    Vlijmen
    Goedenavond Peter,

    wat een fascinerend project ben je begonnen zeg! Ook erg mooi om te zien dat je even een Daf cabine uit de mouw lijkt te schudden. Zelf ben ik nog nog zo groen als gras qua 3D printen, maar dit is toch wel echt heel gaaf om te zien! Ik blijf vooral je vorderingen betreft de modulaire dieplader volgen aangezien die dit jaar bij mij ook op de werkbank gaat verschijnen. Succes verder met de bouw!

    Groetjes Tom
     
    Peter van Rijnsbergen vindt dit leuk.
  6. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Rhenen
    dankjewel dat het lijkt of de cabine uit de mouw wordt geschud.
    En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar module systeem. er zijn natuurlijk erg veel wegen naar Rome wat dit betreft. ik heb mijn concessie gedaan qua flexibelheid van de oplegger. als de delen gekoppeld zijn is het op de zwanehals na een star geheel. en ja eigenlijk ook aluminium dragende delen, en geprinte aanvulling / aankleding. pieter is aan een hele messing begonnen, en we hopen dat het hem gegeven is om het af te maken.
     
    sandertrucker vindt dit leuk.
  7. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Rhenen
    xg+ in kleur.jpg
    de streep is nog niet helemaal netjes maar geeft wel een idee
     
    ozy, stoomertje, sandertrucker en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Rhenen
    deze hele combinatie met het "2bed4" is in te bouwen componenten klaar. zijn. de "3 met ketelbrug" is ook constructief klaar. electronica zit er nog niet in. dus het is niet zo ver als ik had gehoopt. maar ik had nog wat meer op mijn hals gehaald.
    het weekend op de modelshow europe mag ik 8 meter tafel vol zetten. en slechts 1 truck en 1 aanhanger van de 19 modellen is er al op een beurs geweest. en dan 1 chassis. maar die heeft een nieuwe 3600 space cab cabine gekregen. en een torpedo cabine met chassis. maar dat stond toen nog niet op de wielen.
     
  9. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Rhenen
    een kleine foto update.

    tijdens het transport is er een kleine verschuiving in het lager ontstaan. en het verschil in de tafel werkte voor deze foto ook niet meer.
    een klein duwtje en de hele combinatie iets verschuiven zorgde voor een beter beeld. alleen daar weer geen foto van.
    hier staat het voorwiel een beetje raar
    XG+.jpg

    de module samenstelling achter deze truck staat nu ook eindelijk een beetje redelijk op de foto
    hoofdmodule.jpg

    een module systeem zou geen modulesysteem zijn als er niet meerdere combinaties mogelijk zijn.
    met de 2e zwanenhals en de kortste uitvoering van de ketelbrug
    is nog een oplegger samengesteld.
    ketelbrug.jpg

    volgende stap. zorgen voor de electronica. en korter schroefjes om de delen aan elkaar te schroeven.
    die zaten nu de ophanging in de weg. daarmee zou dat weer opgelost zijn.
     
    sandertrucker, ArjanN, Truckie en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina