Nou probeer ik al een paar dagen een novarossi 421b aan de praat te krijgen en het wil niet echt lukken.
Motortje had 5 jaar niet gelopen, en met het uitboren van een afgebroken gloeiplug is er een stukje verbrandingskamer verdwenen.
De gloeiplug (turbo) rust nog wel op een rand.
Met de "compressietest duurt het erg lang voordat ie naar beneden zakt.
Meer als enkele minuten, eerder 5 tot 10.
Heb nu een 7 plug en in het begin 16% nitro, later met 25% kreeg ik hem ook niet meer aan de praat.
Hij heeft wel al gelopen, alleen kreeg hem toen niet goed afgesteld.
Op z'n best leek ie op de startkist goed, maar zodra ik probeerde te rijden en een paar keer gas gaf was het meteen uit.
Lsn kon niet echt armer, rijker werd het eerder slechter als beter.
Hsn zo dat ie op de kist bij hoge toeren gaat viertakten.
Nu krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat.
Het is net alsof ie de gloeiplug blust. (gloeibatterij is vol)
Wacht ik ff en start weer geeft ie een paar puffen en stopt weer.
Lsn armer zetten helpt niet.
Heb nu nog een medium plug besteld, maar daarna weet ik het echt niet meer !
Heb alvast een nieuw motortje gekocht, maar volgens de winkel niet onder de 7 graden ermee rijden.
Hebben jullie daar een andere mening over ?
Hoop toch wel echt te kunnen rijden.
Zit nu stuk thuis en heb er nu tijd voor, zodra ik weer beter ben zal de prioriteit weer snel naar 2 wielen gaan.....
Motortje had 5 jaar niet gelopen, en met het uitboren van een afgebroken gloeiplug is er een stukje verbrandingskamer verdwenen.
De gloeiplug (turbo) rust nog wel op een rand.
Met de "compressietest duurt het erg lang voordat ie naar beneden zakt.
Meer als enkele minuten, eerder 5 tot 10.
Heb nu een 7 plug en in het begin 16% nitro, later met 25% kreeg ik hem ook niet meer aan de praat.
Hij heeft wel al gelopen, alleen kreeg hem toen niet goed afgesteld.
Op z'n best leek ie op de startkist goed, maar zodra ik probeerde te rijden en een paar keer gas gaf was het meteen uit.
Lsn kon niet echt armer, rijker werd het eerder slechter als beter.
Hsn zo dat ie op de kist bij hoge toeren gaat viertakten.
Nu krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat.
Het is net alsof ie de gloeiplug blust. (gloeibatterij is vol)
Wacht ik ff en start weer geeft ie een paar puffen en stopt weer.
Lsn armer zetten helpt niet.
Heb nu nog een medium plug besteld, maar daarna weet ik het echt niet meer !
Heb alvast een nieuw motortje gekocht, maar volgens de winkel niet onder de 7 graden ermee rijden.
Hebben jullie daar een andere mening over ?
Hoop toch wel echt te kunnen rijden.
Zit nu stuk thuis en heb er nu tijd voor, zodra ik weer beter ben zal de prioriteit weer snel naar 2 wielen gaan.....